lördag 24 juli 2010

Pläd från Au Maison & lite loppisfynd!


Hej!
Inget vidare väder i dag inte. Vi är bortskämda nu med varma dagar. Visar i dag en nyinköpt fin sak. Är väldigt förtjust i plädar och denna har jag kikat på ett tag. Beställde den från Hjortgårdens webbutik.

En ny pläd och så börjar omflyttningen...kanske är jag knäpp men så´n är jag:)  


Den kommer ligga på olika ställen i huset men just nu hamnade den i matrummets soffa.

Var på en riktig "skräploppis" idag men såklart hittade jag något som passar Vita verandan. Två stora stora glasburkar, börjar få några stycken nu. Fyllde den ena med spets och några trådrullar.


Fina färger....




Mina båda karmstolar ställdes vid soffbordet


Ett gammal örngott och vips en ny klädsel!


Älskar gamla lådor....


denna hittade jag på mina förärldras magasin, det bästa med den är att etiketten sitter kvar.


 Nu har jag desutom hittat något på blocket som jag lääänge har letat efter. I morgon ska de hämtas och fyra stycken dessutom....visar såklart sedan:)

Kram Anna

27 kommentarer:

Marie Louise sa...

Ja, det är nog ett märkligt fenomen vi har gemensamt alla som tycker om att inreda. Så fort man köpt något nytt så möblerar man om lite.
Men kul är det! Kram Marie

fröken knopp sa...

oj, skönt o hör att det finns fler som jag..tihi... Flytta lite hit o lite dit..skrattar...
Men vad kul man har!! :)

Vilken underbar pläd..Lovely!!!

O ljuvliga fynd!!

Varma Kramar Elin

Madame Petite sa...

Åh så vackert hus du har... blev helt salig när jag hamnade här hos dig! Du är en helt ny upptäckt för mig och glad är jag för att jag fann dig!

Vilka golv... underbara!!!!

Kramar från Jenny

Livsnjutaren sa...

Jaa vilka härlifa fynd, Lådan var verkligen fin. Kul när ettiketterna är kvar. Jag är på jakt efter en gammal koffert. Kanske ska leta på blocket;)

Rosor och Spetsar sa...

Åhh vilken härlig pläd du köpt dig, o lådan sen härligt att hitta ett sånt fynd.
Känner igen mig i att flytta runt saker när något nytt flyttar in, men kul är det för det blir som ett nytt rum
Kram
Annelie

Hanna sa...

Så mycket fint.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

Lantligt i smultronbacken sa...

Fina saker! Roligt att se hur vi alla tänker när vi "hittar" saker att använda.

Kram

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Spännande. Kan det vara stolar tro..
Tack för tipset med färg till skänken. Vi får se om den blir grå eller om vi gör som du tipsade om. Eftersom jag gillar att ändra så blir det nog att behålla färgen ett tag och senare måla om :)

Gillar oxå gamla lådor, din var jättefin och pläden såklart.
Ha en fin lördagskväll!
Kram Milla

Kom Achterom sa...

Woowwww it is beautiful!!
So romantic
love it
have a verry nice and sunny weekend
Yolanda

LOPPISLIV sa...

Hejs svejs! Jag är likadan..hihi kommer det in lite nytt så börjar man genast ändra och greja, fantasin sätter fart...visst är det konstigt. men ack så roligt ändå...Nya qvilten är ju helt underbar i sina dova färger. Spännande med nya blocket fynden du ska hämta, ser framemot att se vad det är du hittat. Hoppas solen skiner på er, här har det tokregnat idag. Kram Paula

Mys och hemtrevnad sa...

jag känner igen det där om att flytta lite hit och dit med grejerna...hum...skönt att fler har samma sjukdom...*fniss kramis semlan

Annas skattkammare sa...

Det roligaste som finns är att rotera bland möbler och prylar hemma.. =) Det blev toppenfint i matrummet!
ha det gott så hörs vi!
Kram /Anna

Country Hill sa...

Toppensnygg pläd och glasburkar kan man aldrig få för många av bra förvaring. Tufft med lådan ja det blev verkligen snyggt.
Ha det gott!
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Vilken fin pläd, passade så jättebra i färgerna i ditt vardagsrum. Det är en sån pläd som passar in överallt, i hängmattan kanske...
Du har så fint.
Kramar
AnnaMaria

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej kära Anna!
Ja du, vart tog nu den ljuva sommaren vägen?
Man blir så sablans orolig så fort regnet och kylan kommer, sommaren kan väl inte vara slut alleredan?
Just nu har vi ynkliga 12 grader och regn.., brr:(
Men du, hela augusti kan ju bli en varmt och gó månad så vi får tro på det!

Vacker pläd du har köpt dig, den kan värma dig gott i vinter:)
Det är så tacksamt att fota på sommaren, det är så vackert ljus i alla dina bilder Anna.
Hoppas din söndag blir något varmare och soligare än vad det är här i Ed....

Kram till dig
Marianne

Vita huset 28 sa...

Hej verkligen jättefin pläd.
Ja blocket är som sagt toppen! Där kan man sitta o leta diverse saker som man vill pricka av på sin önskelista.
Du har sååå fint i ditt kök också.
Kram ha en skön söndag
Camilla

Skogslyckan sa...

Vilket underbart vackert inlägg! Tänk vad en pläd kan ställa till med...ler. Älskar också gamla trälådor men har inga inne ännu, utan de håller till ute i mitt planteringsrum. Men du inspirerade mig faktiskt nu! Tack för allt ögongodis!
Kram Pia

Gumman sa...

ååhh vad fint det blev med pläden och stolarna.
blir väldigt insprierad av dig att fortsätta nu med mitt hem när jag ser hur fint det blir.
håller själv på och målar om och ändrar lite gamla möbler mm... :-)
bor för första gången i mitt liv själv och kan då få bestämma SJÄLV:-)

Anneli sa...

Hejsan.

Usch ja....nu fryser man igen.
Konstigt vad snabbt man vänjer sig vid värmen...

Kul med nya fynd, klart man måste flytta runt lite då...
Gillar din gamla lådor ihop med allt det vita.
Snyggt och rätt.

Ha det gott,
Kram Anneli.

rustik charm sa...

Hej Anna.

Vilken vacker pläd du köpt, mysig:) Så vackert det är med gammla trälådor till det vita, riktigt fint.

Här regnar det idag så jag passar på att mysa med lite ljus och inredningstidningar:)
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Norregård sa...

Hej Vännen!
Kan det vara korgstolar du ska hämta????
Har en likadan pläd, är så glad för den!
Så fint du alltid har det;o)

Kram Malin

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå fint det ble!! For et koselig hjem du har! Undebara gamle saker og nydelige møbler.

Klem klem
ANETTE:)

tre nyanser av vitt sa...

Jag säger bara...vilket fint hem du har...!
Må så gott//Marie

Anette sa...

Hallå min vän! Känns länge sedan jag satt vid datorn...Pläden din var underbart fin som de andra sakerna=) hoppas du har det bra trots vädret.
Kraaaaam/Nettan

Vit som snö sa...

Underbar pläd Anna! O från min absoluta favvo-Maud-butik;) Älskar att shoppa loss där!
Du visar så vackra bilder! Har ju inte haft tid att titta runt på länge nu o nu har jag massa härlig inspiration att njuta! Är på camping med goa väninnan o 4 barn o livet är sitt allra ljuvaste just nu! Lediga o glada o...jaa, fnissigt lyckliga:) Härligt!
Ha det bäst vännen! Kram Cilla

Sanna sa...

Tack för den snälla kommentaren hos mig!Vilken fin blogg du har och ett helt underbart hem!!hit kommer jag igen.
Ha det bra!
Kram Sanna

Cilla sa...

Kul att du tittade in hos mig och att du gillade min fina stol!
Hit tittar jag gärna in igen!

Cilla♥

Related Posts with Thumbnails