måndag 1 november 2010

Måndagmorgon....


Bjuder på lite julkänsla i dag....
 pepparkaksburken är fylld och den första amaryllisen har fått flytta in....tidigt, ja kanske men jag kunde inte motstå den.


En annan sak som jag har börjat ha varje advent och jul är handdukar över kökspannan.
Nu väntar jag bara på att kattungen ska hitta dem.....
Annars är det mest pepparkaksburken som får besök av små händer....

I går var det rekordmånga som besökte bloggen. 850 st unika besökare! Inte klokt men så kul:)
 Har dåligt med tid att skriva tillbaka till er alla fast jag gärna vill. Jag har valt att ofta göra inlägg men har inte möjlighet att hålla kontakten med er som jag skulle vilja. Hoppas ni har förståelse för det.

Ha det så bra och särskilt till er som kanske är skollovslediga.
Anna

24 kommentarer:

sylvia sa...

god morgen,
å gratulere med så masse besøk på en dag, skjønner godt du ikke kan følge opp alle med hilsner,sånn er det bare..
nydelige kjøkken håndkle, gir en deilig følelse, ja nå er det 1 nov å vi kan vel slippe mer og mer jule følelse til. elsker tiden vi går inn i nå,
ha en nydelig ukestart.
klem fra sylvia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul med så många besökare och jättefina bilder du visar!
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

n o r d i n g å r d e n sa...

Förbaskat snyggt!!! Jag älskar vedspisar och gamla kökshandukar och plåthinkar så detta inlägg var verkligen maxat för mej! Ha, ha, ja nu jular vi järnet!!!

Ljuva Drömmar sa...

Oj, vad många som kikat in till dig, sååå kul!
Jag förstår absolut varför, du bjuder på sååå mycket snyggt!

Vad fint det är i din lilla hörna. Jag längtar mycket efter advent och jul nu. Planerar för fullt hur jag ska göra här hemma så det är alltid kul med inspiration.

Önskar dig en underbar vecka, kramar Maria!

@nette sa...

Åh vad fint och mysigt det ser ut med amaryllisen och pepparkakorna....... ´Känner juldoften sprida sig runt i huset och lite sprak från spisen


ha en fin dag


kramar @nette

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, så härligt att amaryllisen har fått flytta in. Snart så kommer en till mig med.

Hoppas kissemissen kommer hem snart nu

Kram

Hulda sa...

Jeg falt virkelig for disse bildene. Så enkle, og så vakre. Nydelig med hånklærne som henger til tørk, og så smart å ha pepperkaker og amaryllis i sinkbaljen. Det skal jeg huske på til advent. :)

Livet på Vestergård sa...

Fina bilder! Man ska börja njuta i tid :)
Ha en bra start på nya veckan ! Kram Kicki

Vintage House sa...

Hej
Nu verkar nästan varenda en få julkänslor...
härligt det är med en vedspis och handdukarna är ljulviga..
ha nu en skön dag!
kram sandra

Vita små hjärtan sa...

Så mysig bild. Som från en svunnen tid!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

fröken knopp sa...

mm....mysigt med julkänslor..Jag älskar det!!

Beställde hem både amaryllisar o massor av ljuva hyasinter idag, kanske får en o annan följa med hem vid dagens slut..:)

Varmaste Kramarna Elin

Millas hem sa...

Jättemysigt Anna! Ja, det är något visst med gamla vedspisar i köket! Tror aldrig att vi plockar bort vår!

Ja, det är nog spännande för en liten kattunge att hoppa upp där, kan jag tänka!=))

Hoppas att du får en mysig vecka!

Kram

Anonym sa...

Å jag har också börjat få julkänslor! Dessutom fick jag redan på i helgen att mitt hem kommer vara med i julreportage! Så kul!

Underbara bilder du bjuder på!

Kram Linda

Mitt hvite hus sa...

Hei anna..


ja dette var julefølelse.. men så koselig da... blir nok en amaryllis på meg også etter hvert...

og pepperkaker i boksen..

nyt dagen
klemmer 0)

Norregård sa...

Helt fantastiskt Anna, Grattis till alla besökare!! Men vet du, jag är inte ett dugg förvånad;o) Du är makalöst duktig!!!!!!

Jag har oxå köpt pepparkakor och har sån lust att börja jula.....
Kram Malin

LOPPISLIV sa...

Grattis till alla besökarna, men det är du värd goa Anna, du ska se det blir fler och fler. Jag är en av dem som tokgillar din blogg :-) Min bästis har också hittat hit och hon tycker detsamma som jag :-))

Gillar hur du hängt handukarna där över vedspisen, ser så mysigt ut. Kraaaam Paula

gamla skolan sa...

Grattis till alla dina besökande !! Så mysigt det ser ut , ja nu börjar det kännas så där lite smått , att man vill sätta upp adventsstjärnor och ta in vita hyacinter . Men jag får försöka lugna mig ett tag till . Kramar Susanne ♥

Nilla sa...

Wow, vad häftigt att få så många besök på sin blogg och helt förståeligt att du inte kan besvara eller besöka alla som tittar in hos dig.

Känn dig stolt.
Vi är många som gillar det du visar.

Ha de bäst !!
Nilla

Malin's Hus sa...

Vad skoj med så många besök, förstår om du inte kan "tjöta" tillbaka till alla...
du har ju ett sånt underbart fin hus!

KRAAAAAAAAAAAAM

Louise sa...

HÄRLIGA stämningsfulla bilder!!

Lara sa...

Hi! I love your tea towels with the red! I did not know you had two little girls - twins? They are cute little witches! I think your kitten is going to love those stacked logs! Such lovely photos of around your house in Autumn. Your white wooden box that holds the spices in the glass is SO nice! Have a nice week - I'll be spending it writing a research paper on the election.. not exactly my speciality - hee hee! Take care friend!
Hugs,
Lara

Marie sa...

Här hos dig fick man verkligen julkänslor idag, så mysigt det ser ut! Själv längtar jag efter hyacinterna, älskar denna blomma och hoppas snart kunna hitta dem i affärerna.

Kram Kram
Marie

Ps. Lådan finns kvar!!!!

Made in Persbo...Carina sa...

Grattis till alla besökare! Så kul! Jag har haft någon liknande siffra för en tid sedan men jag uppdaterar nog lite för sällan för att det ska hålla sig så varje dag ;) Men visst blir man GLAD när man ser att människor uppskattar ens blogg!

Driver du upp amaryllislökar själv som du sparat sen året innan? Sånt har jag aldrig vågat mig på.

Jättemysig hörna du har där i köket med julstämning redan nu :)

Kram kram

Anonym sa...

Fantastisk blogg med många inspirerande bilder!
Jag har en liten undran och det är om vedspisen har "orginalfärg" eller om ni målat den svart
(och i så fall vad har ni använt för färg)?
Jag har en likadan vedpanna i vitt med grön ovansida som börjar se väldigt tråkig ut...kanske beror på att den används dagligen för att värma hela vårt hus ;-)
Många hälsningar/ Kathrin

Related Posts with Thumbnails