torsdag 5 januari 2012

Jag minns när man var liten och var ute och åkte bil. Det var mysigt när det var mörkt och man såg in mot husen och det såg så mysigt ut i vissa hus. Man kunde fantisera hur det såg ut därinne.....


Det kan jag i för sig göra fortfarande......



Slutade lite tidigare i dag så jag har tagit en promenad med hunden. Gick längs sjön och såg upp mot de upplysta husen. Det såg så mysigt och inbjudande ut....



   
Kissen som ni ser sitter på sin "vanliga" plats i köksfönstret.
Granen står så "grön och grann i stugan" .


Ingen snö...

Verandan i skymningen....

 




Verandan som den ser ut just nu.

 

Då var det afton och många är lediga i morgon. Jag jobbar dock.
Vi vårdpersonal måste finnas årets alla dagar!




Ser att det fyller på med nya följare nästan dagligen.
Ni är så VÄLKOMNA!


30 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så mysiga bilder!! Ja som vårdpersonal så spelar det ingen roll om det är röda dagar;) Just nu jobbar jag på en Daglig verksamhet mellan 8-16, och är därmed ledig röda dagar...ha det så fint. Kram

Clara sa...

Hejsan!

Måste bara säga att du har ett riktigt fint och mysigt hem! Fina prylar och möbler har du med!

Ha en fin kväll.

Kram Clara

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så vackert ert hus är i skymningen! Ett riktigt drömhus har ni Anna!

Hoppas du får en fin kväll.

Kram Jenny

LOPPISLIV sa...

Ser jättefint ut när det skymmer ute och det lyser så fint i fönstrena :-)) Stor fin gran ni har på framsidan!! Gillar dina nya skor, jättefina!! Ha en trevlig afton. Kraaaam Paula

Vad roligt med er renovering på övervåningen, ska bli kul att följa det :-))

Lantligt i vitt sa...

Hej Anna!

Ni har ett urfint hus som man knappt vågar drömma om! Älskar er stora veranda, måste vara härligt om somrarna :))

Så brukar jag också tänka! Det säger så mycket om hur det ser ut i ett fönster för då kan man föreställa sig hur det ser ut invändigt också!

Önskar dig en skön kväll!!

Kramar Sofia

Anonym sa...

Du och din familj bor så fint och det läget!!:) Ha en skön helg! Karin

Unknown sa...

Din vackert hus lyser ......
Även om jag gillar ljuset från solen: D
En kram
Sabry!

Åsa sa...

vilket underbart hus och veranda :)
kram Åsa

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ert hem ser underbart ut i både mörker och ljus.. Jag minns när jag besökte din blogg första gången och blev helt faschinerad över bilderna.
Alltid lika inbjudande och vackert, inte konstigt att dina följare ökar dagligen.
Ha en underbar kväll.
Kram
Jessica

angie sa...

wunderschöne bilder!!! die tanne, das haus und ihre dekoration sind ein traum!!! viele grüße von angie aus deutschland

lineeirin sa...

For et nydelig hjem. Jeg blir så forelsket... Sitter her og måper når jeg ser så fine hjem. Drømmer så om et sånt selv. Håper en gang at jeg får meg et slikt hjem. Har store intensjoner om det! he-he.. Også er jeg akkurat sånn selv, når jeg er ute og går, ser jeg det lyser opp en koselig og noen ganger lun stemning i andres hus, da klarer jeg ikke unngå å lure på hvordan de har innredet hjemmet sitt.. :-)

Tillsammans Hemma sa...

Du har ett sånt otroligt vackert hus!
Ett riktigt önskeboende om du frågar mig!

Tack för de fina bilderna du visar - de berör, en underbar känsla!
Hej från Loo!

Betong ute och inne sa...

Så himla mysig er veranda ser ut...
Önskar dej en mysig trettondagsafton...♥

Trettondagskramar
Malin♥♥

Casa of Mia sa...

Vilket underbart hus du har kram

Tinas bo sa...

Undebara mysiga bilder!!

När jag var yngre, älskade jag att kolla fönstren hos andra. Det såg så ombonat och mysigt ut... :)
Gör det fortfarande, men här i Tyskland har nästan alla gardiner ner till golven, så man ser NADA!!
Smakligt sett så missar jag nog inget iallafal... hihi

Kramis Tina

Vintage House sa...

Mysigt att gå och se in och härliga bilder.....
ha en mysig kväll
kram
sandra

Livsnjutaren sa...

Ja så fina bilder. Jag jobbar också imorn,människor går ju inte stänga av även att det är helgdag.
Kram/Fia.

Malin sa...

Så brukar jag tänka fortfarande och det är kul att fantisera. Det får man!

Designbygutschi sa...

I remember that Feeling ... and i Love to Walk in the Dark and look in the Beautiful Windows.
Greetings from Germany
Jutta

Marita sa...

Jag fullkomligt ääälskar din veranda.... ja hela huset faktiskt! Det är så smakfullt och vackert!
kram, Marita

Mariette sa...

Visst är det mysigt att titta in mot upplysta hus, fulla av värme och ljus... Det kan man göra historier om...

Vilka fina bilder från huset i skymningen!

Ha det bra!

Kram Mariette

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen. Å ni bor såå fint . Som i min dröm hihi:)
Ha en skön helg trots jobb!:)
Kramkram<3 nettan

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag looovar att ni inte skulle märka mig om jag bodde där ute!!! :) Så otroligt mysigt!
Kram!

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Hej min sambo och jag älskar att åka runt och titta på hus, vi brukar ut och "söndagsåka" ;) till barnens stora missnöje.
Vad fint ni har lyst upp huset på kvällen, de ska vara vackra att se på även när det är mörkt.

Kram Caroline

Heaven's Walk sa...

I can't tell you how much I LOVE your blog! I could spend all day here looking through the photos of your house and interior decor and never tire of it. *sigh!* It is truly my dream house!!!

Hugs ~

xoxo laurie

Malin`s Diner sa...

Wow, vilket hus du har! Helt underbart, och vilken veranda då. Oj oj oj!

Kram Malin

Amelie sa...

Så fin blogg, jag återkommer absolut hit!
Hälsningar Amelie

Dortesjs sa...

super flot aftenstemning. helt vild med jeres hus

Anonym sa...

You have the nicest home I've ever seen!!!
Greetings from Lucyna (Poland)
klmw@poczta.onet.pl

Gabriella sa...

Jösses, vilken underbar veranda! Och huset med för den delen.

Första gången jag kikar in, men säkert inte den sista :)

Related Posts with Thumbnails