måndag 1 februari 2010

mera hyllor...

Hoppas att veckan har börjat bra. Jag är ledig idag och det känns som jag har en "minihelg" med en dags ledighet. Ni kanske tror nu att jag har kommit in i värsta "hyllhysteri" och det kanske jag har...för nu har vi utökat hemmet med ytterligare tre hyllor. Denna gången i köket. Jag gillar öppna hyllor i köket som så många andra av er. Kruxet är att jag inte har så mycket väggyta att sätta dem på, men nu har jag hittat ett ställe...

det fanns en liiiten yta bredvid spisen, opraktiskt tycker nog en del....och jag med säkert... efter ett tag, men just nu struntar jag i det.


kaffemuggarna rymmer typ en halv kanna kaffe...




Har väl inte bestämt riktigt vad som ska stå på hyllorna, kanske några muggar från Greengate så småningom:) Det kommer nog ändras hela tiden...eller vad tror ni?

Nu ska jag bara stryka lite färg på skruvarna så de inte syns. Ska eventuellt stryka en gång med grundfärg och sedan slipa lite till min sambos stora förtret... (han är i färgbranchen så ni kan tänka er att han inte riktig är med på noterna när jag "shabbar" till det...)


Har sagt det förut men säger det igen, tack för era snälla kommentarer, de värmer gott!


Ha så bra!

kram Anna

15 kommentarer:

Anonym sa...

Haalloj!!!
Tycker det blev kanon med hyllorna, ser jättesnyggt ut!!!
Lite lagom slitage piggar upp =)) Han skulle kanske bilda klubbmed min sambo. Han ser ut om ett levande frågetecken när jag börjar snubbla på orden, för jag har så bråttom att få ur mig mina galenskaper.
Hoppas du fick en fin "minihelg".
Kram Fia (madame vit)

Norregård sa...

Hej vännen!!
Vad gör man inte för att få upp sina hyllor...Väggarna räcker inte till här heller...Det blev jättefint, och visst blir det till att plocka om några gånger tills man är nöjd! Jag håller på att plocka i köket. Fick en massa fina glas och en kaffeservis av farmor som jag inte riktigt vet hur jag ska få plats med;o)
Kram Kram Malin

Hanna sa...

Jättefint ju! Ser inte alls ut att vara i vägen!
Inte illa att ha en karl i färgbranschen när man behöver mycket vitfärg :P

Jag blir knäpp på alla fina hyllor du och andra visar... jag får inte plats med en enda hylla till i mitt lilla kök :( Vill bygga ut, haha!

Ha en skön ledig dag!
Kram Hanna

fröken knopp sa...

Så fint Anna!!!

Jag har precis samma problem som du, vill ha öppna hyllor men det finns inte plats till det i vårat kök..men sånadär mini hyllor som du fått upp kanske skulle kunna gå..:)

Ja det krävs några flyttningar för att det ska bli perfekt..hihi...

Kramar Elin

Anna-Lena sa...

Hej Anna!

Jag tycker att det blev jättefint med dina öppna hyllor. Själv skulle jag gärna vilja ha det med och jag har en liten plan på gång, tillsammans med hundra andra planer så det kommer nog att ta lite tid...

Vad lämpligt med en make i färgbranschen. Det blir ju lite burkar med färg om man säger så. Ert hus har också en jättefin färgsättning. Är det nymålat? Vi funderar ev. på att måla om vårt hus i samband med utbyggnaden. Det är därför som jag undrar.

Jag blir jätteglad över att du vill lägga till mig i din blogglista. Lägger genast till dig med!

Hoppas att du får en skön vecka!

Kram Anna-Lena♥

Richtsje sa...

Hej Anna, it looks great, this set of dwawers with all kinds of cups!

Anette sa...

Hallå där!
Jag tycker också det är så fint med öppna hyllor...även om man får dammtorka lite. Du den där vispskålen har jag stått och hållt i..i en affär, men köpte den inte tyvärr. Den är ju bara så fiiiin!
Har oxå jobbat i färgbranschen men nu shabbar jag för fullt;))

Kram Nettan

Vita Falkens Lantliv sa...

Kanon snyggt!!! Det är ju det som är så skoj att variera sig, flytta omkring med "bråten" *S*
Jag håller med dig om muggarna att dom rymmer en halv kanna kaffe, jag har såna med nämligen, men fina är dom ;)
Kram Susanne

fröken knopp sa...

hihi..gissa på..:) Men att jag jobbar med blommor kanske kan va en ledtråd...

Kramar Elin

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..såna hyllor ska jag också ha i mitt kök sen !!
Ha en toppen kväll
Kraaam Anette

Änglarnas hus sa...

Supersnyggt!!..massor med hyllor skall man ha..fins såå mycket att köpa på loppis och sätta där ;)..

Kramis Sanne!!

Cilla sa...

Kikar in för första gången men skall genast lägga till dig i favorit listan.. Vilken trevlig blogg och såå ljuvligt hem du har!!
En mysig kväll till dig!!
Kram Cilla

fem barns mamma sa...

Ser jättefint ut! Visst var det min tur idag, inte kul:-( Hoppas det löste sig ikväll, Moa var heltslut efter badet!
Kram Emma

Pilo sa...

Första gången jag kikar in här. Vilken fin blogg du har och vilket vackert hem.

Tack för att jag fick kika in.

Ha en fin kväll!

Karin - Mina Rum sa...

Hyllorna ser jättefina ut. Kan tänka mig att de vore perfekta att ha kokböckerna på. Nära till hands när man står där vid spisen.
Kram!

Related Posts with Thumbnails