måndag 12 december 2011


Hej!
Här har ni mig (ser lite halvförskräckt ut). Bilden är tagen i går när jag gjorde i ordning det sista innan gästerna kom.  


Min kalasklädsel bestod av vit tunika, svarta strumpor och koftan från Country by mail av märket Cream.


Det får bli lite olika stolar när man ska vara så många.
Vårt bord är ett "Wilma" och med iläggsskivor blir det 310 cm långt vilket är bra när vi är en stor familj.


Här fattas det visst några glas fortfarande...


Några skålar och gräddkannor fick agera ljushållare.
Löparen är från Förr & Nu.


Solen sken in, det är vi inte bortskämda med....

Först när vi har haft vårt födelsedagskalas börjar julen på riktigt. Först nu börjar jag helt och fullt koncentrera mig på julklappar.

I kväll ska vi på lussefirande så det är en bra start!


 
Ha det fint!

34 kommentarer:

Vanessa sa...

this is soooo beautiful, looks like harmony!
Vanessa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Så underbart vackert det ser ut !!
Gillar koftan !!

Kraam/Lotta

irene sa...

Åååå sååå koselig det så ut!
Så flink du er!!
Klem Irene

Levindas Värld sa...

Man får grattulera!! Vilken vacker matsal du har och perfekt att kunna ta emot så många gäster vid ett och samma bord :-)

Otroligt vacker ljuskrona du har och jag gillar din kalasklädsel!

Ha nu en fin måndag!

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morgon Anna !

Jag kommer ;)
Vilken fin dukning!
Vad mysigt att samlas...och fira.
Gissa om jag längtar till vårat större kök...
Då ska vi ha lite mer folk igen här hemma.
Vore mysigt att ses nu under julhelgernA.
Det funkar med Icas risgrynsgröt med ;)

Då ses vi ikväll... Mysigt med Lucia firandet!

Ha en fin dag !


Kramar Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morgon Anna !

Jag kommer ;)
Vilken fin dukning!
Vad mysigt att samlas...och fira.
Gissa om jag längtar till vårat större kök...
Då ska vi ha lite mer folk igen här hemma.
Vore mysigt att ses nu under julhelgernA.
Det funkar med Icas risgrynsgröt med ;)

Då ses vi ikväll... Mysigt med Lucia firandet!

Ha en fin dag !


Kramar Sirpa

Vintage House sa...

Hej
så fint du har gjort det och koftan är så söt...
härligt när solen skiner in...
ha en fin måndag
kram
sandra

gamla skolan sa...

Både du och hemmet är vackert !
Kramar // Susanne ♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Ohh vilket underbart matsalsbord och ännu underbarare dukning :)
Otroligt vackert, jag njuter verkligen av bilderna från ert hem.
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Vilken fin dukning!
Gillar det där med olika stolar.
Kör med det själv fast mitt bord är typ 2 meter kortare ;)
Ha en bra måndag
Kram

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ljuvligt fint!
... både dukning och klädsel :)

Kram från Australien♥

Unknown sa...

Bellissima questa tavola!!
Stupendo questo bianco candido!!
Baci
Sabry!!

Norregård sa...

Måste vara supermysigt att kalasa hos Er:))

Kram Malin

Skogslyckan sa...

Vackert!
Kram Pia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Riktigt vackert!
Jag ääälskar dina "Anna-kuddar"! Såå fina.
Stor Kram Annelie ♥

john sa...

It all looks beautiful !! I love all the glass with the white and your outfit looks gorgeous ! Gail x

Vita Vardagen sa...

Vilken vacker festdukning! Och va härligt juligt ni har det. Mys mys!
Hoppas du har en fin kväll, själv julstökar jag lite :)
Kram Johanna

Mariette sa...

Vad fint!!!
En fröjd att sätta sig vid ett vackert dukat bord...

Då drar julen igång nu då, härligt!

Kraam Mariette

Unknown sa...

Pięknie i bajkowo.
Pozdrawiam

Carolin sa...

Men herregud vad fint du har :D

Enelid vitt och lantligt! sa...

Jätte fint ni har det och vacker dukning! Kram Carita

Unknown sa...

Härligt med så stort bord, vacker dukning och vacker värdinna :). Den andra fanns kvar igår när jag va där och det va vid tre, den va super fin den med.
Kramen

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Så nu har ni haft ert stora födelsedagskalas, hoppas det gick bra och att ni hade trevligt! :) njuter i fulla drag av dina bilder, har inte hunnit blogga på några dagar så jag hade några inlägg att ta igen från dig.. Ikväll har jag och sambon burit in ett projekt från garaget så imorgon ska jag visa den. Kram på dig! /Anna

Divina Chita Brasil sa...

Hi! Your dinningroom is absolutely beautiful!!

Anonym sa...

Å vad fint ni har det och jag älskar din ljuskrona, har fortfarande inte hittat en sådan (lånade ett foto på den med din tillåtelse för ganska länge sedan)Om någon vet vart det finns en sådan mejla gärna mig :-)

MVH Berit bj050117277@hotmail.com

Tinas bo sa...

Hej snygging!! :)
Jösses vad fint ditt matrum är och vad tjusigt du dukat!!

Kramis Tina

mammaxtre sa...

Vad härligt med ett sådant stort bord!

Ha en fin dag

Vardaxlyx sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på!
JÄTTE fint!
Massa varma kramar denna lucia-dag

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..ljust och vackert !! Det är så roligt att duka fint, och gästerna uppskattar det !!
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Så vackert du har dukat, härligt för gästerna att sätta sig till ett sådant bord. Och vad härligt att få plats med så många kring bordet, det är min dröm men huset är för litet...man kan inte få allt :-))

Så fin din kofta är, gillar den jättemycket!! Fin lucia dag till dig. Kraaaam Paula

wäschewerkstatt sa...

An dieser tafel hätte ich auch gern gesessen,und dein Autfit gefällt mir.
Wünsch dir ein eschöne Zeit.
Andrea

STENLYCKA sa...

Lusselkramar på dig ♥
Raina

Susanne sa...

vacker dukning,vackra kläder ett super fint hem,,och naturligtvis en vacker bloggerska,,kan det bli bättre...Kram

Vitspets sa...

Så underbart och fint .... Kram Karina

Related Posts with Thumbnails