måndag 3 oktober 2011

Bild lånad från H&M

Sovrumsplanering....


Denna bilden och känslan gillar jag. Får nog bli några nya sängkläder till sovrummet. Dessa är av linne.

♥

Ni var flera som undrade hur jag gjorde mina mossbollar.
Det är så lätt så lätt. Jag har använt mig av en färdig boll, i samma typ och material (nästan) som kransen som låg i zinkbaljan under soffan. Stora sjok med mossa och som binds med bindtråd. Stammen är en vanlig pinne från en buske.
Pinnen och mossbollen är fixerad med grus.



You were many who wondered how I did my moss balls.
It is so easy so easy. I am using a finished ball, the same type and material (almost) as the wreath that lay in the zinc tub under the couch. Large chunks of moss and tied with thread.
The trunk is a common stick from a bush. Stick and ball moss are obsessed with gravel.

12 kommentarer:

Himlavit sa...

Vad du är duktig och kreativ Anna. Så fina mossbollar =)
Kram Tessan

Vita Hemligheter sa...

Mossboll:) Tack för tipset, jag brukar göra som strutar! Skulle också kunna tänka mig lite nya sängkläder!
Kram Emma

LOPPISLIV sa...

Helloj Anna! Just dessa linnepåslakan har jag funderat länge på, nu har jag precis köpt kuddfodralen i 50x90 som jag i våra sängar och materialet är underbart, så jag är riktigt sugen på påslakanen också nu. Underbar mossboll du gjort, tack för beskrivningen, en sån ska minsann jag också försöka mig på :-) Kraaam Paula

Johanna Stålros sa...

Ljuvligt vackert!!! Kram Johanna

Livet på Vestergård sa...

Det ser riktigt inbjudande ut!
Jag ska nog prova på att göra en mossboll tror jag :)
Kram Kicki

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Det där ser riktigt inbjudande ut !!! Där skulle jag kunna sova i det vitaste vitt. varifrån kommer sängtextilerna?
Hur har ni det ? Mår.ni bra ? Jobbar du till helgen?
Jag gör det på dagtid...lördag dag och söndag kväll.
Jötte fina mossbollar ! Vad flitig du är !
Hälsa alla och ha en mysig kväll ! Nu ska jag slaappaaa. fika och äta popcorn ;)
Ha det gott ! Kram

Anna sa...

Kikar in här för första gången och gillar verligen det jag ser! Vilket vackert hus ni har! Jag gillar det skarpt! Vi bor också i ett sekelskifteshus.

Kramen

rosvikslyckan sa...

Har också tittat på de sängkläderna , ser väldigt inbjudande ut. vitt och fräsht!

kram Jenny

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag missade ditt förra inlägg. Hur kunde det ske??
Bollen med mossa är jättefin och det ska jag försöka att komma ihåg att göra själv!! Tack för att du bjuder på så mycket fint här!! Kram!

Unknown sa...

Hej!

Kan varmt tekommendera sängkläderna från hm, så sköna.

Vilken snygg mossboll, va duktig du är. Jättefint du har gjort utanför entren, är mysigt när man får börja höspiffa tycker jag. Får nog försöka mig på att göra en mossboll.

Kram johanna

LantlivsAnette sa...

Åhhh du, de där lakanen har jag också kikat på, måste nog beställa dom jag också..verkar ju helt ljuvliga !!
Kraaam Anette

Livingroom sa...

V ad sköna de ser ut. Där sklulle man klart gärna krypa ner... Jättefin mossboll. Måste testa på en sådan.(när det slutar regna:..)

Related Posts with Thumbnails