söndag 23 oktober 2011

J U L - L Ä N G T A N...




Ja nu börjar pysselsuget smyga sig på. Har tänkt att ge mig ut med hunden och plocka lingonris i skogen till kransar. Vem vet snön kanske kommer snart. Förra året kom snön till oss den 22 oktober!!

Jag vill ha en vit och röd jul här hemma som ska gå i klassisk stil.
Flera lingonkransar och givetvis några små dikesgranar som vi bloggare kallar dem:)

I vitringlaset ser ni min dotter Julia. Hon tog fram symaskinen i går och sydde för för fullt, bland annat en kudde utav två gamla rödvita kökshanddukar. Har tänkt göra det så länge men hon fixade det så snabbt och lätt.

  

Denna ljuvliga lilla påse är dock inte hemmasydd. Den kommer från en hel kollektion som bygger på gamla förlagor. Köpte även en fin löpare som var i samma stil. Den kommer att passa in fint i min rödvita Jul!
Påsen har jag köpt på  Förr & Nu.

25 kommentarer:

Sofi sa...

Hej!
Ja nu längtar man verkligen till att få börja julpyssla!
Jättefin blogg du har!:)
Kram Sofi!

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Längtar här med, trots brist på snö och kyla... ;)

Kram från Australien♥

Mys och hemtrevnad sa...

jättemysig liten påse...jag längtar med till jul nu...kramis semlan

Levindas Värld sa...

Ja nu börjar nog jag med kunna längta lite efter julen :-) Tyckte dock att det var liiite för tidigt att börja längta där i tidiga september när flera butiker härhemma började julpynta...haha! Men nu nu tycker jag det börjar bli tid att njuta av pyssel och förberedelser inför advent och jul :-) En klassiskt vit/röd jul är väldigt vackert!

Må så gott!

Villa Hvit sa...

Håller med dig. Röd/vit jul ska det vara!!!

Jättefin påse!!!
Ha det gott!

Kramar Anetthe

Lantligt i vitt sa...

Vilken otroligt fin påse du har införskaffat dig!!
Har redan varit i skogen flera gånger för att plocka alla fina ting för mitt julpyssel! :) Men det kommer nog hinnas med några fler!
Gillar din blogg! :)

Kram Sofia

G:a Affären sa...

Ljuvliga påsar, visst är det vitt och rött som gäller vid jul!
Så fint ditt inlägg var med bilderna på ert hus i höstskrud!
Kram /Cia

Villa Tallbacka´s Home sa...

God dag!

Såå fin påse, dekorativ!

Här har jag redan börjat lilla du:), men bestämde att det inte var julfixarsaker, utan höstfint istället, inga ljus, inga färger och dyl.
Sätte dikesgranar i mina plåthinkar igår, tog med allt ifrån skogen, tom de bruna gräset runt de små granarna:), ble lite höstigare då!?
Sen sätte jag tallris överallt, och gjorde små kransar inne utav granris!:))

Så hallå, gör ingenting att man är såå sugen, får helt enkelt intala sig själv att det heter något annat!:))(ler)

Ha en forsatt go dag!

Kramizar från Johanna på Tallbacka

Sallys hus sa...

Hej hej!

Ja nu börjar allt jullängtan sätta in. Så kul med en liten sömmerska i huset...;)
Den lilla påsen är jätte söt och kommer ju passa perfekt till din rödvitiga jul.
Kram Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt liten påse.Man börjar allt bli lite sugen på att börja julpynta.Önskar dej en skön söndag.Kram Rita ♥

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Jättefin påse!! :)) Ja, nu planera man och pysslar inför julen, även om det känns lite tidigt att affärerna har tagit fram julsakerna. :)) Önskar dig en skön söndag. :)

Soňa sa...

Velmi krásný sáček.
Moc se mi líbí i motiv.
Nádhera!
Přeji krásnou neděli.
Soňa

Unknown sa...

Hej! Ja nu längtar man allt att få börja syssla lite. Plockade lingonris förra helgen o gjorde lite kransar, som sagt snön kan ju komma när som helst. Men va bra me en liten hjälpreda :). Ja lovar att ta väl hand om den vita skålen:). Vilken tur för mig att du fick hjärnsläpp på plåtburken;). Ha en riktigt skön helg du me! Kraam

LissasVita sa...

Hej,jag som ingrodd skåning vill inte ha nån snö än,och skjuta lite på julen....så helt klart behöver jag hämta inspiration från alla er som redan är där. Tack!! :) Lisbeth

Vitspets sa...

Jätte fin påse ... Önskar dig en skön söndag kram Karina

LOPPISLIV sa...

Vilken söt påse, precis så vill jag också att min jul ska se ut i år, klassiskt rött och mycket vitt, lite silver och grått...ohhh vad jag börjar längta nu :-)) Kraaam Paula

Unknown sa...

Och "din vackra skapelse!
Grattis till sin dotter:)
bra söndag
Sabry!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna !

Jätte fint!
Precis i dom färgerna som jag också vill ha julen.
Vad mysigt nu när man kan börja plocka fram sakerna till jul.
Hoppas att ni har haft en bra helg, jag har jobbat och det har gått bra .snart dags till sista arbetspasset ;)

Ha en fin kväll och hälsa.
Hoppas att vi kan ses snart.

Kram.kram

Tinas bo sa...

Vilken underbart söt påse!!
Åååh nu blir jag oxå sugen på att pyssla och dona inför advent...

Ha en fin söndagkväll
Kramis Tina

john sa...

Red and white Christmas sounds perfect....love your little bag it's so sweet. I don't need snow yet though !
Have a cosy Sunday evening.
Gail x

Källeboda lantliv sa...

Ja sådan jul är gammaldags .. Det önskar jag med mig ! Söt påse .. Ja nu längtar man. .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Weisser Traum sa...

oh so traumhaft schön deine fotos.
jetzt auf weihnachten liebe ich den rotweiss style über alles.
wünsch dir eine schöne woche.
grüässli daniela

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin påse !! Helt i min smak också..jaa, nu längtar man efter Julen, jag har börjat lite, har gjort lingonkransar o tagit fram mina Nissar...
Kraaam Anette

Anonym sa...

Jättefin var påsen! Jag längtar också och kikade tillochmed på glöggen som stod uppackad på ica....vi har ännu ogjort kök & vardagsrum i vårat hus vi köpt för ett år sen ungefär så jag får vänta lite på den perfekta inrednings-julen känns det som men njuta ska jag göra ändå;)
Kram Anna V

Vintage House sa...

Hej
visst börjar man längta :)
härligt fin påse...
ha en go start¨på veckan
kram
sandra

Related Posts with Thumbnails