måndag 13 juni 2011

"Gult är fult"?



 
Nej, jag gillar gult. I måttlig mängd. Mina Liljor blommar nu för fullt och ger en härlig gul färgklick i trädgården. Jag lägger inte mycket tid i min trädgård. Vi klipper gräset när det behövs och tvingar oss att rensa i grusgångarna då och då. Det är inte kul, jag lovar! Men det ser så prydligt och fint ut när det gjort.

Jag ligger hellre i de där solstolarna ni ser i hörnet....jag älskar sol och värme.

Måndag igen och nya tag. Här väntas skolavslutning i slutet av veckan. Barnen är så avundsjuka på andra som har börjat sitt lov:)


Vi ses!

20 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Kan tänka mig att barnen vill ha sommarlov nu när andra redan fått det. Men får de en veckas kortare lov då eller? Inget är som väntans tider.. Hmm.. Jag vet det mer än någonsin nu.
Du har så fint i din trädgård. Mer behöver du inte göra. Du kan gott sola dig och njuta av värmen :)

Ha en fin dag. Kram Josefin

dagdrömmar i vitt sa...

hej vännen, jag kan aldrig få nog av dina vackra bilder på ditt hus :)
Och jag är ju den som gärna påtar i trädgården :)
Men att sitta och njuta i pensionärstolarna, som jag kallar dem , är ju inte fel... HIhi
Ja visst är det fuskigt, vi har skolavslutning på torsdag. Ler.
Men då har man ju några dagar till att förbereda, eller hur. Man måste alltid se saker från den ljusa sidan.
Kramelikram på dig / Nettan

Tina sa...

Så fin en have og huset dit er bare skønt!
Børnenes ferie her i DK starter først om 14 dage, så der er lige lidt tid endnu :-)
Håber at i har haft en solrig pinse //Klem Tina

Puumuli sa...

Gult är vacker liksom alla andra färger vi har i våra trädgårdar! Vår värmebölja är äntligen över - tycker inte om att svettas - och regnet är på väg. Det är mer än välkommet så torrt som det är!

Ha en fin vecka!

Kram
Sari från Puumuli

Hulda sa...

Herlige bilder ute i hagen din. Synes de gule blomstene er vakre, jeg. :) Deilig med sommer og sol. Er herlig her også. Vi har fri i dag. :)

Vit dröm sa...

I måttliga mängder är det riktigt fint :)
Ha en bra start på veckan!
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Gult är inte fult det är läckert:)
Så härliga bilder från dig...
ja skeppet hålls flytande men inte mer:)
ha det så gott
kram
sandra

Barbara sa...

Wunderschön ist es bei dir, nein, traumhaft ist es! :-). Wunderschöne Veranda, ich werde mich noch ein bisschen umsehen, mit lieben Grüssen aus der Schweiz, Barbara

Anonym sa...

Jättefina liljor som lyser upp.

Min son har skolavslutning i kväll.
Regnet vräker ner och det är 10 grader varmt.
I går var det sol och +28....
Visst är det typiskt ? :-)

Ha de bäst !!
Nilla /Glömsta - små glimtar

Petra-Lantlig Charm sa...

Nä gult är inte fult i måttliga mängder! Vi har med de gula dagliljorna å de lyser upp fint i trädgården!
Det ser ju ut som du inte gör annat än rensar i din trädgård, den är underbart fin!! Önskar att min blir fin snart så jag med kan njuta av att bara titta på den, hihi!

Ha en underbar dag!

Kram Petra

Hemmavid sa...

Liljorna är underbara! Och jag håller med - gult är inte fult - i måttliga mängder!

Kramen Jenny

Mariette sa...

Hej Anna!

Jag gillar både att jobba i trädgården och att ligga i solstolen... Ser härligt ut med gammeldags rabatter hos er!

Kram Mariette

Lotta sa...

Älskar också sol och du dina gula blommor och kantnepeta gör sig såå fint till erat hus. Kram Lotta

Susanne sa...

Sol ja så skönt,,tycker det är vackert som du säger i måttliga mängder,,,Kram

På vår gata sa...

Ja, vem vill inte hellre sola än rensa ogräs. Det är i solstolen jag trivs bäst också!

Kram Daniela

Unknown sa...

Så fint du har det i din trädgård :). Tycker också att gult är fint i lagom mängd :).
Ljuvligt ställe att sitta och sola på du har.

Ha en fin kväll!
Kram johanna

Norregård sa...

Hej Vännen!!
Jag gillar oxå att sitta i solen en stund..:))
Har du tid att ge mig ett råd...kika in hos mig!!!

Kramis Malin

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Gjorde ett kommentar men råkade trycka fel.

Kul att du kikade in.
Härligs bilder från dig! Ni hsr så fint trödgård med sånt
guld läge.

Visst var åskovädret hemsk.Som tur var A hemma.
Det var ett sånt smäll här hos oss. Kan tänka mig i din sitss.

Nu jag ta och träna lite på dom känsligadte ställerna.
Kör varannan kväll och hoppas på resultat.

Ha det gott, hälsa och ses gärna.

Kram

Älskade pion sa...

Guuuuuud,vilket fint hus ....och verandan.....wow.;)Ha en skön sommar.Kram Ulrika

Valheim gard, landliv i Ryfylke sa...

Hei.
For ett fantastisk hus og flott hage du har, nydelig :) Liker stilen din - inspirerende !
Ha en god junidag.
Klem Birgit

Related Posts with Thumbnails