onsdag 29 juni 2011

Välkommen in bakom planket....



Vår gårdsplan blev mysigare sedan vi byggde detta plank.
Det var ganska mycket jobb med att få det stabilt, tanken är att man ska kunna plocka ner det lätt när vi behöver in med något fordon. Just den kombinationen stabilt och mobilt var lite svårt att få bra. Slutresultatet blev dock bra och jag känner mig nöjd över resultatet. 
 






Här sitter vi mest på våren då vi vill ha lite värme. Nu blir det för varmt.
Möblerna är lite "hopaplock". Soffan och bord från Jysk, stolarna från Hillerstorp och den gamla från sopptippen (och den är finast)




 

Årorna är framtagna...


   

  


Och nu till anonyma Victoria som undrade vilken sten vi använde när vi byggde muren. Stenen heter Megawall. Klicka på HÄR så kommer ni till företagets hemsida.




Jag gillar den bara mer och mer. Är så glad att jag valde denna släta. Häcken är vintergrön Liguster.

Trappan är av Granitsten. Den är 210 cm bred.
Grindarna kommer från Skånskagrindar



Hoppas ni fick lite tips och inspiration!

Kram

22 kommentarer:

Tina sa...

Hej! Ni har det så fantastiskt fint! Ett sånt hem som en annan drömmer om att ha. Hoppas du får en fin onsdag. KRAM!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Anna!
Ser så fint ut underbara bilder!
Ha en bra dag
Kram Tina

kathas kortmakeri sa...

Får hålla med tippen fynd är bara bäst.
Tack för alla tips du ger.
Kram
Katha

dagdrömmar i vitt sa...

Förstår att du satt och påtade med detta inlägg i går :) Så fint som vanligt. Hör av dig till mig när ni ska sälja , hihi . Skämt åt sido, jag säger det igen ni bor väldigt vackert. Riktigt Madickenmysigt. Själv är jag uppväxt i Söderköping där man spelade in Madicken. En riktigt mysig lite stad:)
Ha en riktigt skön onsdag, här ska fixas inför husmålning:)
Kramkram / Nettan

LOPPISLIV sa...

Godmorgon söta Anna! Har läst ikapp här inne nu på alla ljuvliga inlägg jag missat, ohhh vilken utsikt ni har mot sjön, så rogivande...Och underbara små sittplatser har du här och där, och stolen från tippen är ju helt klart finast :-)) Så fin du var på midsommarafton också. Ha en solig dag. Kram Paula

Birgitte sa...

❀*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•`❀❀..
❀❀
Er inde og ønske dig den dejligste sommer. :-)
Kram Birgitte❀❀

Vintage House sa...

Hej
Så underbart ljuvligt ni har det ett fantastisk hus jätte fint med grinden.
Har tänkt något likande hem till oss så tack för tipset!
ha nu en skön dag
kram
sandra

Lottas Fotografi sa...

Ni har det så fint och du tar så jättefina bilder!
Alltid lika trevligt att titta in på din blogg.

Kram Lotta

Hulda sa...

Så flott det ser ut! Fint gårdsrom dere har. Vi har også en vegg av planker, og dør i, inn til hagen. Så slipper vi at folk skal kikke inn. :)

fem barns mamma sa...

HI, hi, kommer ihåg när han byggde planket, inte helt lätt, men så bra det blev sen!

Har just skickat upp de små för väckning, brukar försöka få upp dem runt nio, det blir så hiskeligt sena kvällar annars. (Stackars A ska ju upp vid 5, så det är skönt om det blir lugnt i huset före 12 åtminstone:-)

Kram Emma

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Fantastisk hus og hyggekrog i har der - tusind tak for kigget på 'døren' ;o)
Håber du får en dejlig solskinsdag ;o)
Klem Tina

hemma hos lilla mej sa...

Du har det bara så fint.Bjuder på underbara bilder.Ha en skön dag.Kraaaam Rita ♥

Vita Hemligheter sa...

Verkligen jättefint! Vilket underbart hus du har och väldigt fint inrett, härligt vitt och lantligt!
Älskar din blogg och lägger till dig i min blogglista.
Ha det gott!
Kram Emma

Lisas torp sa...

Oj, så fint ni har det och planket är verkligen jättefin och ger säkert en lite skyddad plats där! Jag kan tro att det inte var lätt att få det både stabilt och mobilt...!:)
Ha en härlig dag!
Lisa

Anonym sa...

Bilden med trappan och grindarna är så fin! Och vad gäller möblerna så var tippenfyndet snyggast! Vad härligt ni bor!
/Jenny

http://annelundstradgard.blogspot.com

Mitt hvite hus sa...

Utrolig vakkert hus og hage du har.. så sjarmerende og så gjennom ført...

Klem O=)

Anonym sa...

Tack snälla för bra tips och info om muren, nu har jag det jag funderar på :) Jag fortsätter följa din blogg, men jag är dålig på att lämna nån kommentar.. / Victoria

rustik charm sa...

Hej Anna!
Så fint ni har det:)Måste bara komma över på en fika snart så jag få se allt live, och få ytterligare inspiration:)
Må gott.
Kram Kristina

Anonym sa...

Ååå så fine bilder, du har en herlig hage. Porten er jo såå fin da!!

Du inspirerer, liker bloggen din veldig godt!

Norregård sa...

Så fint & sån ordning & reda:)))

Trevli kväll!
Kram Malin

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fint med planket! Och vilken ljuvlig plats att sitta på. Håller med, stolen från tippen var såååå fin;))

Ha det så bra!

Kram Jenny

mammaxtre sa...

Men så fint. Inspirerad blev åtminstone jag.

Grindarna var underbara.

Ha det fint i sommarvärmen.

Related Posts with Thumbnails