söndag 5 juni 2011

Min "måbra" helg....



Vilken dag det blev. Blåsigt men soligt. Har haft en riktig "må bra" helg. Sol och bad och god mat. Sitter just nu och lapar på en kopp kaffe och känner mig så nöjd över mig själv. Har kommit igång med träning och det behövs kan jag lova er. Jag är ingen tjej med övervikt men efter tre graviditeter och passivt levene (förutom hundpromenader) så är man inte i topptrim precis:)
Mitt träningsprogram är lätt och okomplicerat. Det får inte vara krångligt för då blir det inte av. Träna på gym har jag svårt för. Jag har inget emot gym men jag har kommit på att träna hemma passar mig bäst. Jag ger mig ut i löparspåret (har förmånen att även ha det utanför knuten:) Efter några kilometer så gör jag olika övningar som jag har lärt mig av fembarnsmamman Olga Rönnberg. 

Kika in HÄR och inspireras ni med!

Nästa gång jag tränar ska jag nog ha DENNA i lurarna.

Hejsvejs!

9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Det låter skönt med en "må-bra-dag"!!! Skönt att komma igång med lite träning! Så ska det bli här också vad det lider!
Ha en fortsatt härlig helg!
Kram
Lisa

dagdrömmar i vitt sa...

En må bra helg behövs ibland eller ofta, hihi.
Jag brukade alltid träna på gym tills förra året då jag blev sjuk, och nu kommer jag inte igång. Jag vet hur bra jag mår men ändå är det såå svårt.
Jag kanske ska göra som du ;)
Kramkram / Nettan

Ljusa vardag sa...

Vad duktig du är som kommit igång med träning! Det borde jag också göra, man mår sååå mycket bättre! Ha en fortsatt fin kväll! Mvh Anna

TUSEN VASER sa...

Åh, vilka härliga bilder! Njuter av att titta på bilderna och din fina blogg. Ha det gott! Cinna

Millas hem sa...

Gottigt! Du är duktig du! Ska också börja springa...Det gäller bara att börja, men ack vad det tar emot i början! =)

Kram Camilla

Madeleine sa...

Den träningen skulle nog vara något för mig!

Jag har svårt med det här med att passa tider och sen är det ju så skönt att ha träningen på hemma plan!

mammaxtre sa...

Även jag har haft en må bra helg. Dock med lite smolk i bägaren. Jag kommer nämligen inte igång med att träna. Jag bara måste, men har bara så svårt att komma igång. Vad duktig du är. Och så skönt med att ha spåret i närheten.

Ha det fortsatt fint.

Malin's Hus sa...

hej Anna! Jag kör oxå mest löpning och powerwalk. och Olga är helt fantastisk. Man kan om man vill. verkligen :) he he

Idag är sista dagen på en liten tävling jag har med ett nystartat företag som gör illustrationer. Kika gärna in och va med om du vill....

Ta hand om dig!
KRAM MALIN

Åsa sa...

låter som en sund och välbehövlig helg :) här har det också varit en helg med mys och vila..kroppen o sinnet längtar efter semester
ha en fortsatt trevlig vecka :)
kram Åsa

Related Posts with Thumbnails