söndag 19 juni 2011


Söndag och regnet fullständigt öser ner här hos oss. I för sig bra för vi sådde gräs på en stor yta i går:)
Roligt att ni gillar mitt matrum. Här får ni se andra delen. Bordet kommer från Mio och deras populära serie Wilma. Stolarna är arvegods. 


Medans regnet öser ner håller jag på och städar, skönt att plocka i ordning på grejor som ligger och skräpar. Barnen är experter på att dra fram saker, jag lägger dem i trappen med en förhoppning att barnen ska ta med sakerna upp till deras rum... men nej de kliver över sakerna och går upp utan att ta med dem!!  Är det någon som har det likadant?


I dag jobbar jag kväll och i morgon väntar en ledig dag, skönt med sovmorgon då barnen har sommarlov:) 

 


Pioner som kommer från mammas trädgård i en gammal flaska. Gillar det fina porslinslocket.

Ha det så bra!

21 kommentarer:

Malin's Hus sa...

Gilla är bara förnamnet! Älskar allt med din blogg, älskar vitt helt enkelt, underbara pioner fina Anna!!!!! Kram i massa

Fröken Agnes sa...

Hej!

Känner igen det där på pricken;)) Har precis avslutat städning och minstingen Lova sover. Så nu är det fint men om en stund är det nog superstökigt igen;)) Så fina bilder från dig, som alltid. Pioner är underbara.

Ha det så fint!

Kram Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
känner igen det där...
Här lämnar dom överallt.
Låter som en skön städdag.
Jag ska försöka göra ett fyck i klädkammaren...

Hälsa.
Fina bilder från ert mstrum.härliga pioner och flaskan
faller för min smak med !

Ha en fortsätt bra dag !

Kram Sirpa

hemma hos lilla mej sa...

Känner också igen det.Idag är en perfekt innedag.Underbara bilder.Bara så snyggt har du det.Kanonfint med pionet.Älskar dess maffiga blommorna.Ha en skön söndag.Kraaam Rita ♥

sylvia sa...

hei,
ja kjenner så godt dette igjen, i går var trappen opp tom for saker, idag er den full igjen,
hihi jeg har resignert å tar det med selv til toppen..
nydelige bilder fra deg,
å i morra er det skoleferie her å.
blir godt.
klem fra sylvia

Petra-Lantlig Charm sa...

Här är det precis likadant. Fattar inte varför det ska vara så svårt att ta med sakerna upp istället för att kliva över dem. Fast du har tur som bara kan lägga i trappan för här röjer minstingen till det fortare än jag hinner städa.

Ha en bra kväll på jobbet!

Kram Petra

Villa Carl Larsson sa...

Haha jag känner igen mig i alla fall. Jag vet inte hur många gånger jag hoppat över kläderna i trappen när mamma hade lagt dem där. Märkligt!

/Josefin

Jolins Home sa...

Hej Anna!

Underbart vackert matrum. Är kristallkronan antik eller kan det va en krebbs? Jättefin!!

Kram Linda

Ett Vitare Hem sa...

Åh här är en till som känner till det fenomenet!
Underbara bilder från ditt vackra hem!
Ha en fin vecka som kommer!
Kram/Lena

Norregård sa...

Jag lägger oxå saker i trappan även sambon går föbi...:)) Här det regnskurar & kallt idag:((

Kram Malin

Madame Edith sa...

Härliga bilder, sååå inspirerande!

Kram/M

annasaramaria sa...

Du har det så fint!! Känner precis igen det där med trappan, jag gör likadant här och barnen kliver över. Lika bra att ta upp det själv på direkten!? Eller lär de sig aldrig då? Jag vet inte. Ha en fin söndagskväll! annasaramaria

Johanna Stålros sa...

Underbart matrum ni har. Jätefina pioner! Kram Johanna

Lisas torp sa...

HÄrligt sommarsköna bilder!
Ljuvligt att ha ledighet framför sej att längta till!
Lisa

Vita små hjärtan sa...

Så smakfullt, ljust och fint!!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Marie sa...

Fina bilder du visar, ja här står rgnet som spön i backen med......vi som hade det så fint o varmt för några veckor sedan......passar på att önska dig en riktigt go midsommarvecka o hoppas solen tittar fram snart igen //Marie

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anna! Ja det där känner jag väl igen...hihiii så träffande beskrivning, tror vi alla har det lite så :-)) Älskar att se bilder från ditt vackra hem, tänk att man inte tröttnar utan vill bara se mer hela tiden. Underbara bilder, helthetsbilden i förra inlägget är Lovely!!! Och dina töser, så himla söta tjejer :-) Ha nu en underbar måndag rara du. Stor kram P

LantlivsAnette sa...

Sååå fint matrum ni har !! Du, jag skrattar här för mig själv, exakt så är det hos oss också, jag plockar o lägger i trappen..men ingen tar upp det..:)
Kraaam Anette

Livet på Vestergård sa...

Åh så fint ni har det!
Jodå, samma "trappfenomen" här hos oss :)
Ha en fin midsommarvecka! Kram Kicki

Vintage House sa...

Hej
Ja här hemma är det saker överallt, har lite mindre barn men försöker i alla fall:)
härligt ljusa bilder...
kram
sandra

Lottas Fotografi sa...

Känns väl igen! Jag lägger också deras saker i trappan, men de vill inte förstå vinken trots att jag talat om den i klartext! Hur tydlig måste man bli??

Nåja, ska försöka njuta av sommaren trots lite ordnat koas!

//Lotta

Related Posts with Thumbnails