torsdag 11 augusti 2011

Jag och min 5-åring har gått loss med sandpappret!

Jag har funderat ett tag på att få mitt soffbord lite mer "ruffigt". Jag har ju reda slipat på det men då en mer "fegslipning". Så nu gick jag på med sandpapper nr 40. Gissa om det var populär syssla hos sonen som fick hjälpa till...?


 
    



Tycker det blev perfekt. Även om vissa i familjen tycker mer eller mindre jag har förstört bordet. (Man får passa på när man är ensam hemma hii*)


(Bilderna är lite dåliga för det är så svårt att fota när solen skiner in från alla håll)


Någon undrade vad det är för skåp med alla lådor. Det är ett gammalt bokskåp. Man kan dra ut lådan och då blir det öppet rakt igenom. I vårt har vi både böcker och videofilmer.



I dag är det min andra dag ledig. En smygstart efter semestern. Fast det varar inte så länge, jobbar resten av veckan.


Ha det gott!

19 kommentarer:

mrsmerriwhite sa...

what a wonderful livingroom !!
vintage greetings
mina

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vad fint det blev! Ett helt underbart rum också. Njut av din lediga dag och ha det så fint!

Kram Jenny

Vintage House sa...

Hej
Det blev kanon ibland behövs lite sandpapper för att förändra...
kan tänkta mig att sonen tyckte det var roligt.
kram
sandra

lille weiß sa...

Hey,

*VERY WONDERFUL*

Wiebke

Marita sa...

vad fint det blev! Min make hade nog reagerat som din... men de ser nog inte allt det vackra som vi ser!! ;-D
kram, Marita

Johanna Stålros sa...

Blev superfint, vilken bra hjälp du fick...Kram Johanna

Millas hem sa...

Haha smart att gå loss med sandpappret när ingen annan är hemma!=))

Kram Camilla

Lantligt i smultronbacken sa...

Ibland kan det förnyas med lite sandpapper och det är ju toppen. Du får säga till resten av familjen att det blev billigt iaf, karl i huset brukar iaf gilla det ordet;)
Här är det sjukstuga men ska nog jobba imorgon. Konstigt nog ligger man redan med filtar på sig inne nu, tända ljus tiden är snart här.

Jag är så sugen på ett bok/arkivskåp jag med, men inte hittat något till bra pris. Tänkte smöra in mig hos någon som jobbar på en skola. Det brukar finnas massa såna i källaren som bara står

Kram Teres

Tinis vita hem sa...

Bordet blev jättefint, riktigt shabby chic :)
Ha det bra,
kram Tini

Livet på Vestergård sa...

Det blev jättesnyggt! Inte alls förstört :)
Kram Kicki

Norregård sa...

Hej!!
Superfint i mina ögon:))
Ha en fortsatt bra dag!!

Kram Malin

Magdalena sa...

very, very beautiful :) Greetings from Poland

Skrot och Skruv sa...

Snyggt snyggt snyggt.... Är sugen på att ruffa till lite saker här hemma med men har inte vågat ännu.

Kram Annica

Tinas bo sa...

Bordet blev skitsnyggt!
Har oxå gått omkring i lägenheten och ruffat lite mer här och där!
Är alltid lite försiktig i början, men sen efter ett tag går jag lös på grejerna!! :))

Superfina bilder på ditt underbara vardagsrum!
Skåpet med lådorna är FANTASTISKT!!

Kram Tina

Unknown sa...

Det blev ju "pricken" i hela rummet :)...
Bordet lever mer och allt annat harmonerar!

Ni har så fint hemma hos er!
kram Helena

Unknown sa...

blev ju kanon snyggt, bra o få lite hjälp me :). Skönt me en liten smyg start ef semestern. Ha de gott! Kram Johanna

Petra-Lantlig Charm sa...

Såå SNYGGT Anna!!! Me like :-) Jag har bara använt nr 80 fast numera tar jag färgskrapan oxå, hihi! Jag älsakr ju när det är mycket slitet! Bra gjort tycker jag att våga!
Min man var väldigt skeptisk i början men nu är han van och tycker det är snyggt när det är ordentligt slitet!

Kram kram Petra

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna !

Tack för igår ! Tack för överraskningen,goa.bullarna och den fkna presenten som jag fick av er ! Det blev en hel dag och en mysig födelse dag !!!
Det var ju ett tag sedan. tänk vad tiden bara rusar iväg.
Ni var här första maj och snart är det sebtember...

Jennifer sa att Anna var så brun ! En sommar fräs tjej !
Kul att ses och även bli bjuden på sin födelsedag ;)
Kanske vi ska ta det till en vana.i tjej gänget ;)

Mysigt med en ledig dag. själv har jag knte gkort så mycket idag trits jag hade såna planer städa mm.

Men passade på att sola när.det var så dint mitt på.dan.
Ha en fortsätt mysig kväll och hälsa !
Nu ska jag ha en hemma tränkngs pass.

Kramar Sirpa

hällkulla sa...

Hej!

Tycker att bordet blev snäppet tuffare och fick lite mera charm i sig efter rå slipningen! Gillar!

Önskar dig en fin och skön helg!
Kram
Pi

Related Posts with Thumbnails