torsdag 18 augusti 2011

Vilket JAG VILL HA begär jag fick!
Vi letar efter en skön fotölj eller helst en Divan att ha i matrummet framför kakelugnen. Har funderat på någon från det stora varuhuset men nu har jag hittat vad jag vill ha. Det står Vita verandan på den!
 

 


De är sååå snygga! Blev stormförtjust i dem. Stiliga med elegans, eller hur?
Man kan beställa dem HÄR. Dock bör man ha stora plånboken så jag får börja spara:)


Hur har ni det annars? Jag har inte kunnat göra inlägg i dag då det har varit något konstigt med blogger.

Vi har precis varit på ridskolan och ridit. Gick inte så bra för min ena dotter som har blivit så rädd sedan hon var med om en ganska otäck avåkning tidigare i år. Hon har varit fast besluten att fortsätta rida på ridskolan och trodde det skulle bli bättre nu efter sommaruppehållet. men icke! det blev en mycket jobbig lektion som hon led igenom. Hon ville verkligen inte.

Efteråt så träffade vi en så snäll och omtänksam mamma som var med och hade sett min J rida så rädd så rädd. Då erbjöd hon oss komma hem till hennes gård och rida hennes snälla Islandshäst! Tänk att det finns så snälla människor. Hon hade lidit att se min rödgråtande dotter och ville inte att hon skulle sluta rida på grund av detta. Så vi packade i hop och åkte ett par mil till hennes gård. Där fick hon fick rida ut en sväng i skogen och tölta. (gångart som endast Islandshästar har, man sitter nästan still i sadeln när hästen springer) Hon tyckte det var så kul så nu vill hon bara rida Islandshäst:) Nja säger jag, det kanske vi inte kan, men ridskola är nog inget för henne utan det får bli i andra former, lite mer på skoj. Så som en annan har lärt sig!


Nu är det god natt ♥

8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Tråkigt med avåkningen, men vilken fin gest av kvinnan- tänk om flera vore som hon....Supersnygg divan. Kram Johanna

Anonym sa...

Förstår att du fick ett ha begär...ursnygg divan! Hoppas att tösen får tillbaka glädjen av att rida. Hade häst själv som liten och minns hur härligt det var! Kramis semlan(mys och hemtrevnad)

Carina sa...

Hej!
Jättesnygg divan-tyckte det stod Carina på den....
Det finns Islandshästridning här ute hos oss, i Kaggestorp, dom har ridskola för alla åldrar på islandshäst, kolla med dom. Har ridit där på tur, hur kul som helst, kanontrevligt folk!
Kramar Carina/Fridene-Hjo
kattarsel@live.se

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jaaaa, du! Den skulle ju inte direkt göra ont att ha här hemma heller... ;0) Älskar det där vackra linnetyget mot det vita. Jag har en utlottning av en handsydd (av mig) pläd på min blogg nu. Kanske kunde vara något att pryda din framtida divan med om du har turen med dig. :0)

Kraaam/ Anna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst står det ditt namn på denna den är ju underbar så fin. Ha en bra helg.
Kram Theres

Jolins home sa...

Heeej!

Gud va fin! Har för mig att Pb home och Dommo by Gawor har liknande. kan kolla priserna om du vill ;-). Kan ju faktiskt leverera till hela Sverige.
Ha en underbar fredag!

Kram Linda

Färjtorp sa...

Hej! Den såg ju riktigt skön ut oxå!!
Jag har oxå haft endel problem med blogger, har bara kunnat skriva, inte centrera text eller förhandsgranska, är det samma för dej?

Trevlig helg.
Kram Johanna

Gamla skolan-Jennie sa...

Gaah så snygg den var!! Det står nog Jennie på den också ;) Javisst är det underbart med trevliga och vänliga människor!
Vi var på Almnäs i söndags och träffade din J, min lille O fattade stort tycke för henne och ville hela tiden sätta sig bredvid henne, så sött!

Hoppas ni får en härlig helg!

Kram Jennie

Related Posts with Thumbnails