onsdag 7 december 2011

Mitt sparpyntade julkök.

  

Ja ni så här ser mitt kök ut nu i adventstid.
Jag gillar min långa köksbänk. Jag kommer så väl ihåg när chaufför kom med bänkskivan och sa: "det kan inte vara ett litet kök du har om du ska ha den här långa skivan"
Bänkskivan är ca 4 meter lång så han hade det nog lite besvärligt:)



Ser ni kissen i fönstret. Tur jag inte har så mycket blommor och pynt där! Det värmer gott från elementet och så har han full koll vad som händer där ute.


Vi valde inbyggd kyl och frys och det har jag inte ångrat.

 
Kul att så många vill vara med och vinna de fina julkorten och etiketterna!

Då var det onsdag och ha det så bra!

38 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

O kors, du har verkligen ett avundsvärt kök!! Så sjukt fint, alla möbler såsom bordet o skänken och golvet! Så mysigt med missen i fönstret, den vackraste juldetalj man kan ha i sitt hem!!! mari.

Livingroom sa...

Less is more. Jättemysigt ser det ju ut. Gillar verkligen ditt kök. Tror minsann jag skall plocka bort lite hos mej... Ha en fin onsdag!

Marthina, Holmbytorp sa...

Just lagom tycker jag, vilket underbart lantligt kök du har! Kram, Marthina

Casa of Mia sa...

Verkligen jättefint kök:)

Vita Vardagen sa...

Så härligt lagom mycket julpynt. Jag gillar också när det är lite lagom mycket julpynt. Er låånga bänkskiva är jag grymt avundsjuk på. Vi har ett på tok för litet kök och alltså en på tok för liten arbetsbäk, speciellt såhär i juletider. Så igår när vi gjorde tryfflar hade vi tryffelsmet, chokladdopp, brickor och tallrikar precis överallt :)
Hoppas du har en mysig onsdag!
Kram Johanna

Sallys hus sa...

Hej hej!
Underbart kök har ni!
Suger i mig en massa inspiration...vårt kök ska också få sig en omgång så småningom..;)
Jag gillar att ni behållt golvet som skurgolv.. det bryter fint mot allt det vita..;)
Kram Katarina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Härligt kök - och så himla fint!

Kram från Australien♥

... fick ett gäng med svenska inredningstidningar idag. Satt o plöjde igenom dem och upptäckte att du och ditt hem var med i en tidning! Kul :)

Vintage House sa...

Hej
Härligt kök ni har och man behöver inte ha så mycket för att det ska bli julkänsla...
kram
sandra

Unknown sa...

VERY nice kichen..lovely
simona

Millas hem sa...

Jättehärlig lantlig julkänsla i ditt kök Anna!

Kram Camilla

john sa...

how beautiful ! Gail x

Villa Carl Larsson sa...

Ja du har så fint så det är inte klokt. WOW!

Kram Josefin

Anonym sa...

Gillar din inläggserie :)! Jättemysigt kök

/Caroline B.

Hem och Lycka sa...

Å så vackert kök du har! Kram Mia

Vitspets sa...

Underbart kök såå stort WOW ...... Kram Karina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Riktigt vackert och mysigt!
Kisse har hittat en perfekt plats:)
Stor Kram Annelie ♥

Camilla sa...

Du har ett supermysigt kök. Och vad skönt med en så lång yta. Det önskar jag mej också.. Men om bänkskivan skulle vara 4 meter så hade den nog fått sticka ut genom ytterväggen också ;)

Komer ihåg hur vår kise också älskade att ligga vid elementet vid fönstret och spana ut på fåglarna :)

Vi i Villa Ville kulla sa...

Vilket fint kök!!!!
Hela 4 meter lång de va attan!!!
Kramar Lotta

Lantligt i vitt sa...

Hej Anna!

Det är en fröjd att få kika in hos dig varje dag och få drömma och inspireras av ditt otroligt vackra hem!! din blogg var en av dom alla som jag började följa först och fick mig att vilja skaffa mig en egen blogg! :)

Lagomt och stilfullt juligt har du i köket!! Så jättemysigt!

Önskar dig en fortsatt underbar onsdagskväll!!

Varm kram Sofia

Min-Hus sa...

....your kitchen is wonderfull...i like everthing!!

Hugs Anja

Mariette sa...

Hej Anna!

Tänk att ha ett så stort kök..*suck*...det står på "önskelistan"...Jättefint är det!

Min blus kommer inte från H&M, den är köpt för evigheter sedan och hade egentligen ett band till midjan också, men den är lite klassisk!

Må så gott!

Kraam Mariette

Vardaxlyx sa...

Hej! Kanon fint du har gjort det. helt i min smak!
Kramkram

Mys och hemtrevnad sa...

vackert...kramis semlan

Unknown sa...

Underbart fint kök du har, alldeles lagom julpyntat. Nästa gång jag ska renovera ett kök så ska jag definitivt ha inbyggt kyl, frys och diskmaskin.

Va bra att vi kan utbyta ideer, jag tänkte härma dig med blockljuset i krukan som du har på köksbänken, hihi.

Ja det vore ju jätte trevligt och få komma hem till dig!

Kram kram

jennie... sa...

Hejsan!!
Oj vad mycket fint du Visar på din blogg.
Kika gärna in på min sida å ta chansen att vinna en fin lykta .jennie

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Otroligt fint kök du har. Vackert pyntat.Gillar det massor.
Ha det bra
Kram Erica

rosvikslyckan sa...

Jag älskar ditt kök!!! och jag tror jag nämnt det förr... vilket vackert golv!

Jag tycker att du har lagom mycket julpynt, ser mysigt ut:)

kram

Min lantliga dröm sa...

Hej

Vill ha ditt kök!:) Så himla snyggt!

Ha det gott!
Kram Ulrika

G:a Affären sa...

Vilket kök och vilka utrymmen! Tycker det är så lagom pyntat med krans, ljus och någon blomma.
♥/Cia

Fräknis sa...

Oj vad vackert!
Nu blev jag lite avis! ;)

KRAM

Ninnis sa...

Jättefint har du hos dig. Huvudsaken är ju att man trivs och att personligheten syns i rummen.

Kram Ninni

Fru Belima sa...

Åh så vakkert du har det. Liker veldig godt tregulvene dine og møblene.. passer så godt sammen. Veldig koselig hjem!

Håper du får en fin advendstid!

Sara sa...

Oh vilket härligt fint kök du har.
Ville hälsa dig en fin torsdagskväll..
Ha det underbart. Varma kramar Sara.

Hannu på Langeland sa...

4 m bänk är bästa känslan, fint.

Berså sa...

I bland är det enkla också det vackra...

irene sa...

Vilket dröm kjökken du har!! Veldig fint!
Klem Irene

LissasVita sa...

Så vackert! Vem skulle inte vilja bo där.....Kramen Lisbeth

Ewa Jacobsson sa...

Så underbart kök! Jag skulle absolut inte ha något emot att få spendera min tid i ert kök, tänk vad matlagning skulle bli roligare. ;]

Related Posts with Thumbnails