fredag 5 augusti 2011

 

Ännu en gammal träsoffa som jag har räddat från soptippen. Den är riktigt gammal och är så liten och söt. Den var i ganska dåligt skick. Ena benet var dåligt och behövdes bytas ut. Ett nytt sofflock behövde den också och det gjorde vi igår. Jag har skrapat bort gammal lös färg och har slipat fram friskt virke.




Här ser ni den skrapad och redo för ny grundfärg. I dag ska den få första lagret av matt vit färg. Ni ska få se det färdiga resultatet sedan.

 
Ha det så bra!

18 kommentarer:

Hulda sa...

Åh, så heldig du var! Jeg er på jakt etter en slik. :) Denne var nydelig!

Fröken Agnes sa...

Hej!

Men så söt! Underbar;)) Vilken tur att du hann rädda den!

Ha en fin fredag och en underbar helg!

Kram Jenny

bakom berget sa...

Man blir så glad när man ser att du hann rädda den fina lilla soffan från tippen. Vilken tur!
Lite små reparationer och den är en pärla igen.
Bra gjort!
Kram Åsa.

Gunillasljusglimtar sa...

Det var en riktigt lien söt goding! Tur du tog hand om den...Ska bli skoj att få se den färdig sen...Kramis Gunilla

Livet på Vestergård sa...

Så bra att någon räddade den och ger den ett nytt liv. Riktigt söt soffa!
Kram Kicki

bikim sa...

so much potencial!
beautyful !
happy day,
Rosa

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilket fynd!!
... blir säkert toppenfin när ni är färdiga :)

Kram från Australien♥

Camilla sa...

Åh, den kommer bli hur fin som helst!

Kram Camilla

**Sanna** sa...

Vilken söt soffa, vilken tur att du räddade den! Ska bli väldigt kul att se slutresultatet.
Ha en fortsatt finfin dag!
Kram

Hanna sa...

Så jätte fin soffa.
Ha en fin helg.
Kram¨
Hanna

Unknown sa...

oh wow!!

Johanna Stålros sa...

Nä nu blir jag grön av avund....vilken soffa- så fin den kommer att bli! Kram din lyckoost;)

LOPPISLIV sa...

Söt soffa, vilken himla tur du hann rädda undan den skönheten från soptippen. Ska bli kul att se den målad och var du ställer den i ditt hus sen. Kraaaam Paula

Hemma hos Märtha sa...

Blir säkert kanonsnygg med lite färg!
Kram
Anne-Lie

Malin's Hus sa...

Vad rolig och hitta en soffa bara sådär, du är så kreaktiv :) Har tyvärr inte själv den tiden längre och måla om möbler. men jag vill! :)

må så bra, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

STENLYCKA sa...

Vill bara skicka dig en liten hälsning och säga att jag är så glad för att jag hittade till din underbara blogg. Ha en bra helg!
Varma kramar Raina

Loella sa...

Wow! Vilket fynd, men jag tycker nog allt den är vacker som den är, dock med ett sofflock på förstås....:)

Kram Loellan

Helgi sa...

Hej!

Bloggen och ert hem är otroligt fint!

Jag skulle tycka det vore skoj om du ville skriva lite på byggforumet jag jobbar på om något av era projekt ni har för er. Jag kan erbjuda en liten morot.

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi

Related Posts with Thumbnails