söndag 7 augusti 2011

  
  
  


Soffan är på plats. Blev ok här på verandan tycker jag. Jag gillade trädgårdsoffan som jag hade tidigare här men denna är lite stadigare att sitta i. Om man tar några dynor och kuddar så kan man faktiskt lägga upp benen och sitta läsa i den. Då får man dock inte vara för lång då den är så liten och nätt. Det som är bra med kökssoffor är att de är bra till förvaring:)

I dag är det sista dagen på semestern. Blir det dåligt väder blir det nog bullbak här hemma. Massa fika och kanske se på film:)
Vad ska ni ha för er?


Kram

23 kommentarer:

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vad fint det blev Anna! Hoppas du får en mysig dag.

Kram Jenny

Johanna Stålros sa...

Blev ok??? Nä det tycker inte jag- för det blev superfint!!!!! Idag ska jag nog ta mig an en körsbärspaj och mysa. I morgon börjar min semester;) Kram

Malinsdiner sa...

Jättemysigt! Kan lätt tänka mig en kopp te där även med tunga droppar utanför fönstret.

Kram Malin

Tinis vita hem sa...

Soffan är jättefin, förvaringsplats behövs alltid :)
Jag skall måla dörrar på stugan. Ha en fin söndag!
kram Tini

Helenas blogg sa...

fina bilder du visar oss, som vanligt=) hur gör du när du centrerar bilderna så? får dom bara var för sig.../helena

Gunillasljusglimtar sa...

Du det blev riktigt fiint!! Ja idag i regnet har jag gett mannen olika förslag om vi ska ta med grannarna på loppistur...Finns inga loppisar öppna idag...Nehe får väl se det..Men nu fick jag lusta att baka bullar som du för köpte ingridienser till det en dag...Ha det gott Kramis Gunilla

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Toppenfint blev det :)

Här börjar söndagen gå mot sitt slut, så det är nattning av barn som gäller om en liten stund ;)

Kram fån Australien♥

Noatunfrua sa...

Hei :)
Du har sååå fint hjem! Jeg blir aldri lei av å se på bildene dine :) Benken på verandaen ble kjempefin! Godt arbeid!

Lykke til med jobbstart i morgen!

Klem fra
Laila Johanne

Smultron på ett strå sa...

Vad fint det blev! Jag har en kökssoffa i köket, träfärgad, men jag vågar inte ge mej på att måla den, det är arvegods och den är över 100 år... Att du får nåt gjort när du har en sån fin veranda, jag hade bara gosat upp mej i soffan och suttit och njutit om jag hade haft en glasveranda som din! //kram maria

mammaxtre sa...

Jättefint har du.

Regn i Trosa idag. Lite skönt. Baka bullar ska jag inte göra. Em promenad ska det bli, det är det enda jag bestämt. En lite skön dag, eller mycket kanske :-)

Ha det fint

Riitta Sinikka sa...

Nice!!!Greetings Riitta Sinikka.

fem barns mamma sa...

Den passade fint där, lagom hög, så fönstrena syns ordenltigt!
Tur att ni tog er an den, här hade det aldrig blivit av;-)

Nu har jag fått upp honom, svårt att tacka nej till am. pannkakor med bacon! (Fast han åt ju utan pannkakor då)

Kram Emma

Marith Husvidhavet sa...

Så himla fint det blev.
Ni har så mysigt på verandan!!
Snyggt med sockerlådan i fönstret, har faktiskt nyss fått mig en avlång och en fyrkantig... ja det var flera men man måste ju dela med sig men två fick jag behålla.
Hoppas du får en mysig dag!!
Kram Marith

silje-sin sa...

Det ble kjempefint! Jeg drømmer om en gammel slagbenk jeg også, men det er ikke lett å finne her i Norge, med mindre man vil betale flere tusen... Bollebaking høres koselig ut! Her skal vi på kino og se Cars 2 i dag, ungene gleder seg! Ha en fin søndag! klem fra Silje.

Ninnis sa...

Soffan blev jättefin. Gillar lådan med blommor i ditt fönster...=)

En promenad blir det allt.

Kram Ninni

dagdrömmar i vitt sa...

Ja här regnar det också, så här blir det en sväng till satan för att köpa solkräm,( vi reser på onsdag) och så blir det bakning av Michis förstås. Något nytt recept med jordnötssmör och mjölkchoklad, mums. Passar mig.
Soffan blev ju jättefin. Jag skulle vilja ha en, men har inte plast inne. Men funderar på att ha på verandan. Måsta bara hitta en som är liten;)
Ha en skön dag!!
Kramkram / NEttan

Unknown sa...

j'aime la lumière de cette pièce!!

Tinas bo sa...

Hääärliga bilder!!
Ha en skön söndag och en bra arbetsvecka!
Min semester har precis börjat... :)

Kram Tina

Livet på Vestergård sa...

Fin soffa!
Jag har firat (?) sista semesterdagen med att äta god mat i vacker miljö. Nu får man börja fundra över vad man ska ha med sig till jobbet i morgon...
Kram Kicki

Villa Björkenäs Backen sa...

Haloj i stugan !

Vad fint.det böev Anna !
Tänk så mycket mankan göra med.dom gamla möblerna...
Hoppas att ni har det bra.
Lite trist väder men som du säger en mys dag....
Du kanske har bakat klart och delar med.dig;)
Hälsa !

Kram Sirpa
ps...är nyfiken vad du hittade hos Marie;)

dagdrömmar i vitt sa...

Hej igen, ja vi åker till Side i Turkiet på onsdag. Ska bli skönt att få stabilt väder, hihi
Men det är väldigt varmt där nu. Och jag får inte vara i solen så det blir skuggan och goda drinkar, hihi ( hudcancer)
Om du ska lyckas med hortensian måste du plocka in den när den är fin ute ;)
Alltså innan den börjar vissna.
Prova igen mina blir jättefina, bilder kommer strax i nästa inlägg.
Här är det fortfarande dåligt väder så vi fortsätter inomhus;(
Ha det så gott och tack för din kommentar hos mig, jag blir glad när du tittar in;)
Kramkrm / Nettan

Malin's Hus sa...

super fint Anna!!!

Här får det nog minsann med bli bullbak för vi har ätit upp allt under semestern :)

kram kram

Mitt hvite hus sa...

Kjempefine bilder ..den hvite benken var fin..og så koselig det må være å sitte der og se ut på regnet.:

Klemmer Kerstin

Related Posts with Thumbnails