tisdag 9 augusti 2011


En skön sommarbild. Bästa favoritblomman denna tiden. I år har jag bestämt mig för att vara lite mer rädd om dem och övervintra dem i garaget. Bara jag inte glömmer av dem (som jag brukar göra).

De står i en gammal trälåda (vad annars:) som jag fick av en "loppisgubbe". Han tyckte jag var knepig som ville ha den kommer jag ihåg. Ja, lite knepig är jag nog...

Andra dagen på arbetet. Jag fick ett glatt välkomnande av min "gamlingar" på jobbet. Så glad man blir då när man märker att de tycker det är roligt att man är tillbaka. Jag jobbar  dagtid som sjuksköterska på ett äldreboende. Det är oftast de gamla som förgyller vardagen. De är verkligen sköna människor med sina egna personliga sätt. Det blir många skratt som förgyller vardagen.

Kram

13 kommentarer:

Malin's Hus sa...

finaste blomman såklart och finaste lådan! Jag älskar trälådor, dom är snygga och praktiska! KRAM

Marita sa...

Pellisarna är jättesöta...men du lådan!! Jag säger bara det, LÅDAN!! Den triggar igång alla mina "vill ha" känslor!! Jag äääälskar gamla nötta trälådor! De är så himla fina!
Visst är det kul att jobba med gamla människor! Tidigare jobbade jag med dementa älder människor, så himla roligt!!
kramis, Marita

Vintage House sa...

Hej
Mina pellisar är gigantiska de bara växer och växer...
Gamla trälådor är vackert!
ha en skön dag
kram
sandra

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hehe, ibland vill man ha saker som andra skulle ha kastat eller så tittar dom lite snett på en. Men i ens eget huvud har man ju redan ställt prylen på plats, inrett och klart! :)
Både låda och blommor är jättefina!

Åsa sa...

Jag glömde min i verkstaden men den tog sig ändå..tog sticklingar och nu har jag två att komma ihåg över vintern ;)..lycka till med dina!!..trälådor är alltid snyggt :)
kram Åsa

Petra-Lantlig Charm sa...

Jag ska försöka få mina pellisar att övervintra för första gången men de får nog göra det hos mina föräldrar för här har vi inte något lagom kallt utan antingen eller, hehe!!

Nä knepig är du inte för den lådan hade jag med velat ha!! Den var verkligen såå fin! Älskar med gamla lådor och helst de som är lite annorlunda!!

Ha en skön dag!

kram Petra

Johanna Stålros sa...

ja jag älskar oxå trälådor! Kul att man märker att folk på jobbet blir glada för att man är tillbaks;) Kram Johanna

hällkulla sa...

Hejsan!

Lite knepig måste man väl få vara!! :)
Ser väldigt fint ut! Sommaren har minsann gynnat pelargonerna, så det är bara att njuta!
Hoppas du klarar av övervintringen, det är egentligen enkelt bara man inte glömmer!! Hahaa! Kämpar själv årligen med just samma problem! :)

Ha en fin dag!
Kram
Pi

Anonym sa...

Hej
Du behöver inte ha dina pelargoner i garaget, ha dem inne hela vintern det går lika bra.
Då kan du njuta av dem mer, de blommar nästa år än då. De kanske vilar sig lite bara över vintern. Må så gott allihop!
Kram
Simjam

Tinas bo sa...

Härligt med pelargoner!!
Och i den gamla lådan: Helt perfekt!


Kram Tina

Puumuli sa...

Så fint det rosa passar med det gråa! Jag önskar dig trevliga arbetsdagar!

Kram
Sari från Puumuli

Anonym sa...

Tips; skriv in kom-ihåg i mobilen! Funkar för mig:)
Skorpan

Fröken Agnes sa...

Hej!

Då är vi flera som är knepiga;)) Lådan är jättefin!

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

Related Posts with Thumbnails