lördag 6 augusti 2011


Nu är ordningen återställd!
Jag lånade denna soffa och bord i våras då jag saknade möbler till verandan.
Nu har min "soptippsräddade" soffa kommit på plats på verandan så soffa och bord flyttades ut.
Här är det perfekt att sätta sig och läsa tidningen på morgonen.


Nu behöver jag måla och fixa till våra stolar som hör till så gruppen blir komplett.

I dag har jag börjat dagen hos Marie. Jag och Emma  åkte dit och var där när hon öppnade.
Hittade tre fina saker. Ja, jag skulle kunnat ta med mig hela butiken hem men måste prioritera (synd):))

Marie bjuder på kaffe och god kaka i hennes mysiga trädgård för att det är 1 års jubileum denna helgen.

Den färdiga soffan och vad jag valde att köpa hos Marie får ni se en annan gång.

Ha en mysig lördag!

15 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Så härligt;)

Thyrasgård sa...

Hej Anna,
fiint - vi har en likadan gammal soffa här på Thyrasgård, den kommer från min mormor. Dock för tillfället i stort behov av ett bad och en burk vit färg...
Kram Kicki

Casa bianca di Mia sa...

Härligt!
Jag gillar er grusplan.. passar väldigt bra!
Skulle kunna tänka mig det på en del av vår framsida med.

Kram Mia

M sa...

Jag är så glad jag fann din fina och inspirerande blogg. Vilket vackert hus ni bor i.
Och kul att du inte är så många mil bort.
Jag tror jag vet vilket område ni bor i. Sett huset live någon gång när vi passerat. Hälsa Marie från mej nästa gång, det var flera år sedan vi hördes av.

Tinis vita hem sa...

Jättefina trädgårdsmöbler, bordet har ljuvliga ben :)
Trevlig fortsättning på helgen!
kram Tini

Madame Edith sa...

Åh, vad VACKERT!!!

Kram/M

Johanna Stålros sa...

Åhh jag skulle så gärna vilja vara där den här helgen, men jag ska inte hem förräns nästa helg och då ska jag äntligen få besöka henne! Kram Johanna

Mitt hvite hus sa...

kJEMPEINE MØBLER... koselig utenfor hos deg..

ønsker deg en fin helg
Klem Kerstin

Smultron på ett strå sa...

så fint, perfekt tidningsläsarplats! //kram maria

Norregård sa...

Hej!
Nu har jag kikat igenom inläggen jag missat när jag legat på stranden:)) Superfin soffa!!!

Kul med reportaget, men tänk att många av de bilder jag var säker på skulle komma med inte var med! Det var galet många, Carina är ju så duktig!!

Kram Malin

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilka otroligt fina detaljer ni har runt fönstren på huset!

Anne på landet sa...

Oj,oj,oj - her var det mye fint!!

Fant bloggen din helt tilfeldig.
Ser at vi har mange like ting..
Jeg tar det som et tegn på at du har en stil jeg liker og vil gi meg masse inspirasjon:o)

Jeg legger meg til som følger og hilser fra Os utenfor Bergen:o)

mammaxtre sa...

En fin plats att starta dagen på. Ha det gott

hällkulla sa...

Ojdå inbjudande det ser ut! Där kunde jag gott tänka mig sitta och läsa tidningen och dricka morgonkaffet! Mysigt!

Önskar dig en fin söndag!
Kram
Pi

änglamakerskan sa...

fantastiskt vackert hus =)

Related Posts with Thumbnails