onsdag 6 juli 2011

Likt Törnrosas häck...


...börjar den klättra längst med husväggen. Kanske dags att hejda den eller i alla fall stävja den lite. Fast jag tycker det är lite mysigt när den klättrar lite innanför fönstret.

Gillar kombinationen armeringsjärn och rosor.


Längtar som många av er andra till lite ledighet. I helgen måste jag på allvar ta tag i packningen inför resan.  Längtar efter sol, varma bad, god mat, mycket lek med barnen och total avkoppling....

Vill sända ett stort TACK till er som röstat på vårt hem i tävlingen som vi är med i. Konkurensen är hård och det finns så många fina hem och alla är så personliga.

Klicka HÄR om ni vill gå in och titta.

Må så gott!

17 kommentarer:

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så vackert med rosorna som klänger på väggen! Ert hus är alldeles ljuvligt.

Hoppas du får en fin dag!

Kram Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Härligt med.rosen.
Nästa sommar så ska jag ängna mig mer tid.till.grädgården.

Är.fäksiskt jätte avis...jag vill också åka!
Nu har jag röstat! Lyckades äntligen!

Ha en fin Onsdag!

Kram Sirpa

ps...jag behöver också.semester!

Vintage House sa...

Hej
Det är vackert med rosor som klättrar på väggen!
ha en skön skön dag
kram
sandra

Färjtorp sa...

Tycker bara att det är snyggt när den klättrar sådär! Ni har så fint hus oxå :)
Kram Johanna

Millygarden sa...

nej klipp inte lått den få sticka iväg och bli lite busig...så fint!

Ha en fin dag!
Kram Marina

Min Svägerska och Jag sa...

Vilket vackert hem ni har. Underbart att se.
Rosen är perfekt, ska vara lite som den vill tycker jag.
Nu ska jag njuta en stund med att läsa din blogg. Vi ses snart igen.
Kram Linda

Puumuli sa...

Din vita ros är vacker där på väggen. Jag har den vita klätterrosen Polstjärnan i torpträdgården, den är den enda härdiga klättrande rosen jag kan ha.

Ha en skön dag!

Kram
Sari från Puumuli

Skogslyckan sa...

Fint när rosen slingrar sig upp mellan fönstren. Måste se fint ut inifrån också när det växer ut som en utvändig gardin... Njut dagen!
Kram Pia

dagdrömmar i vitt sa...

Hej :) Jag tycker det ser lite charmigt ut med rosen lite vild, gillar jag. Men det är klart att den inte får sprida sig hur som helst ;)
Jag har i år börjat ta tag i trädgården på allvar , nu när barnen är stora och man har mer tid. Vi anlade den för 17 år sedan med det viktigaste. Bla, stora träd. De är sååå stora och härliga nu. Så nu börjar finliret. Jag tjuvtittar lite hos dig och låter mig inspireras ;)
Rosor vill jag ha många och gärna på armeringsnät!!
Ha det så gott<3
Kramkram / Nettan

Hemma hos Märtha sa...

Ni har verkligen ett otroligt vackert hus!!! Jättefint med klätterrosen!
Kram
Anne-Lie

Norregård sa...

Hej!!
Jag är säker på att Ni vinner:))

Visst är det mycket jobb, höll på i 7 timmar igår! Men det är ju så kul...Med tanke på om det blir som jag vill i ladan så ser jag det som bra reklam. Det är delvis därför oxå, folk måste ju vara trötta på det nu:)))

Kram Malin

Lisa.L sa...

rostigt armeringsjärn och rosor :D underbart! Du fick 5 stjärnor av mig i omröstningen! Hoppas d går bra :D kram

Therese Wahlström sa...

Ni har så fint hus, och nu har jag röstat på er i tävlingen!! :)

Hoppas ni får en fin semester/resa!
kram Therese

www.minunderbaravarld.blogspot.com

Anna sa...

Vilka vackra bilder! Klätterrosorna var verkligen fina!

Seawashed sa...

It's always beautiful here. Everytime I see your gardens it makes me want to put gravel around ours.

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Så kul att kika in på din fina blogg igen! Ert hus är verkligen vackert och rosen alldeles bedårande! Ska fylla på med ytterligare ngn ros på vår innergård och kikar just nu på rosor för fullt för att hitta den "rätta"!
Armeringsjärn och rosor är en snygg kombination helt klart!
Kram Anna

Casa bianca di Mia sa...

Vilka vackra rosor!
Vi behöver byta sarg runt vårt grönsaksland, och då ska armeringsjärnen ner, så ärtor bla kan klättra på det!
Jag tycker också att det är väldigt snyggt!
Kram Mia

Related Posts with Thumbnails