fredag 29 oktober 2010

Bakform med höjd!




Provade att baka i min "nya" bakform i går. Köpte denna på Tradera för att egentligen ha den som prydnad men varför då? Man ska ju använda grejorna.


Grytlapp som mamma har virkat. Gillar färgerna.



En chokladkaka som jag har tagit receptet från min favoritbok Sju sorters kakor, en klassiker som man man kan lita på:) Klicka här så kommer ni till en sida där ni kan beställa boken.


Då var det fredag och helg, tänk om man vore ledig i helgen.....näpp det blir att jobba.
Kanske hinner vi fika lite extra gott....

Nu ska vi iväg och leta efter löständer.....barnens ska på Halloweendisco i kväll.

Trevlig helg till er!
Kram Anna

18 kommentarer:

Nilla sa...

Precis en sån form har jag efter min mormor.
Jag har aldrig bakat sockerkaka i den.
Men det kan man såklart göra. :)

Vet att mormor använde den till att göra nån dallrig bananpudding i.
Inte något som var i ugnen utan snarare i kylen.

Ha de bäst !!
Nilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Va kul att se en sådan vacker form användas också, och så vansinnigt gott detta såg ut!!! Korgstolen nedan blev skitsnygg inne i rummet!! Mari.

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att ha en sån fin form.Vad fina färger på din grytlapp.Tur att man har lilla mamsen så man får lite fint ibland.Önskar dej en mysig fredag Kram Rita ♥

Hilmas Hus sa...

Vi måste leta efter samma saker på Tradera, bjöd på en liknande för någon månad sedan :)

Ha en trevlig helg!

emilias gömmor... sa...

Ja en sån budade jag på tradera som var i veckan. Gissa vad? Jag glömde att hålla koll på budgivningen!!! Blir man arg på sig själv eller????##%%&! Så då får jag njuta av din istället!

Ha en trevlig fredag!/Kram Mimmi

Malin's Hus sa...

Hej!!!!!
vilken underbar bakform! det ser så lyxigt ut!

ha en trevlig helg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du hittar löständer, roligt att dom har disco. Det blir en hög fin kaka i den formen, helt rätt och använda den.
Ha en rolig halloween
Kramar
AnnaMaria

Marie sa...

Jag har också en sån form som jag har bakat i ett par gånger, annars står den mest som pynt på kökshyllan.

Kul med Halloweendisco, hoppas ni hittade några löständer!!!!

Trevlig helg!
Kram Marie

Lantligt i smultronbacken sa...

De är så vackra de där höga sockerkaksformarna. Min farmor hade en i glas som jag ville ha, men tyvärr så försvann den när hon kom till himlen.

Jag har också bakat idag. Det blev ett nytt recept för mig.

Ha en trevlig fredag trots jobb.

Kram

Klipphöjden3 sa...

En sådan fin bakform! Kakan måste se jätte pampig ut när man serverar den. VILL HA:)
Håller med dig, helgen ska man unna sig lite extra gott! Mmmmmm:)
Trevlig Helg!
Veronica

Norregård sa...

Hej Anna!!
Ser så gott ut, klart man ska använda sina saker;o) Ha en bra Helg trots jobb!!

Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så fin form du har fått deg...og det ser virkleig deilig ut..

kos deg..
klemmer

LOPPISLIV sa...

En sån där form har jag också, men bara till prydnad...du har helt rätt, klart man ska använda dem. Tror jag ska ha och göra formage eller chokladpudding i helgen, tack för tipset, jag hade nog aldrig blivit färdig till att använda min om jag inte sett ditt inslag här :-)) Ha en fin jobbarhelg nu. Kraaam Paula.

PS: Blev ju bara sååå snyggt med den mörka korgstolen i rummet, superfint!!

Vita små hjärtan sa...

Vilken fin form. Å baket såg så härligt ut!!!!
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

A House With A View sa...

Häärliga bilder och visst ska saker användas!!

Stor fredagskramiz aka

Tulipa sa...

Hej!

Hoppas ni åt av kakan innan löständerna skulle på...(!)... Klart man ska använda sina saker, gamla som nya, annars står de ju bara och samlar damm...

Trevlig helg nu, med jobb och allt! Och så lite tid för mys också...

Kram Mariette

Vit som snö sa...

Såna formar har jag också, faktiskt några för mycket... det borde räcka med en... Men kanske skulle man baka i dom så kommer dom mer "till nytta"... Jag hade en tanke att göra glass i dóm men det har inte blivit av än...
Här har häxdräkter inhandlats ikväll...fler halloweenfirare alltså;)
Ha det gott! Kram Cilla

Lara sa...

Hi sweet Anna. These pictures are pure coziness to me. And lovely photos of your home in your last post. My 5 year old just got home from school excited for his school Halloween party.. candy stash is all over the table and this is just the beginning. :) I always look to your beautiful house and home posts when I look at my blogroll. Sorry you are stuck working this weekend - hope it goes fast for you and you can enjoy the rest of the weekend.
Hugs, Lara

Related Posts with Thumbnails