måndag 25 oktober 2010

Härlig höstdag som började riktigt "halkigt", hög tid att sätta på vinterdäck. I går var det en väldigt grå dag men i dag har jag i alla fall sol.


Min nya kruka som har fått några konstiga ränder....kan det vara utfällningar av något slag, tro?
Krukan är av lättbetong och det är inte några garantier att den klarar is och kyla. För att motverka att den ska expandera så har jag ingen jord i den utan har stoppat en stor sopsäck fylld med tidningspapper. Vände sedan säcken upp och ner och det blev en rund topp att klä med mossa.
Dekorerade med lite grenar. 
 Hörde man skulle ta hårspray för att inte fåglarna ska hacka sönder mossan.



Här om dagen var det snö här men som tur är det borta. Vill gärna få bort mina löv först.



Linus poserar så fint:)

Ha det så bra och tack för att ni tittar in!

 Förundras alltid att besöksräknaren tickar på så.
 Tänk att så många troget tittar in varje dag!

25 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fin mossbollen blev där ute på trappan. Tänk så mycket billiga saker man kan göra när man får inspiration att bara gå ut i skogen och fynda där.

Ja, det är nog bäst att ni byter till vinterdäck. Otäckt om det skulle hända en olycka.

Kram

Malin's Hus sa...

Jag skulle göra vad som helst för din fina veranda!!!! ;) sååååå fin!

Nilla sa...

Det blev jättefint med mossan och grenarna.

Ha de bäst !!
Nilla

Skogslyckan sa...

Klart man försöker titta in varje dag, vill ju inte missa något. Tack för tipset med hårspray, det skall jag testa. Fint du gjort i betong krukan.
Kram Pia

Hilmas Hus sa...

Ja tänk om det var samma, vilket sammanträffande!
Ja man får passa sig så att man inte blir fartblind när man Traderar :)

Nu har du gjort ännu ett fint arrangemang av mossa, jag får helt enkelt ta att sätta igång jag med! Sådär vill jag också ha det!

Ha en fortsatt trevlig dag /Line

Sussi sa...

Fint med mossklotet, och så fiffigt du gjorde det! Det tipset tar jag till mig....och hårspray...aha! Skatorna gillar allt mitt mossfix, så det måste jag också prova!

Kram
Sussi

Sköna o Gröna Ting sa...

Hmm.., ja du, det har hänt samma med två utav mina betongkrukor och jag undrar oxå vad det kan vara, mina har blivit värre och värre efter tre år:(
Mossa, vad vore livet utan mossa:)?
Så stilrent och vackert det blev, du får alltid till det vännen.

Japp..., vinterdäcken på för nu é det vinter!!!!
Ha en ljuvlig dag....
Kram
Marianne

Mariette sa...

Hej!

Vad fint!
Jättesnyggt och enkelt!
Det är riktigt stiligt...

Rosta en muslim...*haha*, det hade vatt nåt..(!!).

Har ni byggt ert hus själva eller det är ett gammalt som ni köpt? Det är verkligen underbart!

Kraam Mariette

Graadskan sa...

Så fin kruka och så mysigt med mossan och grenarna! Blir väldigt sugen på att pyssla med mossa nu!

Fin blogg du har, jag måste kika runt lite mer!

Kram Camilla

Liza sa...

Hejsan!

Är ny läsare här inne hos dig!

Ditt hus är en dröm!!
Så fint med fönsterna, verandan(x2) o pardörrarna!
Och så fint det blev med mossan, här själv det i mina krukor på min veranda!

Mvh Liza

Vita små hjärtan sa...

Å vad fint du bor...
Man kan också spraya lite servalack på, det brukar hjälpa...
Kram Agnetha

Norregård sa...

Hej Vännen!!
Så enkelt och fint!! Bra tips;o)

Jag är inte ett dugg förvånad över alla dina besökare!!! Själv var jag över 500 första gången igår! Jättekul;o)

Kram Malin

Anonym sa...

God kväll Anna!
Jätte fint med mossan. Jag skulle också kunna ta en sväng till skogen. Har 2 tomma betongkrukor vid entren..
Mycket får man från naturen..
Har du kollat in hos min vän?
hennes blogg heter vita drömmar och busiga barn?
Ha en fortsatt bra vecka..
Kram Sirpa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blev jättefint, enkelt och snyggt.
Kramar
AnnaMaria

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Så enkelt men otroligt vackert!
Tror jag måste ta mig en tur till skogen imorgon. Ska plocka hem lite granris också till ett litet eget projekt som jag har designat och maken snickrat ihop. :)

Kram Jeanette

Vita Falkens Lantliv sa...

Snälla, rara, det är väl inte konstigt att man tittar in varje dag till dig?! Du har ju en så underbar blogg!!!!!!!!!!!!!!

Kram Susanne

Villa Vinkelhaken sa...

Vad fint de blev. Enkelt och snyggt!
Åh, ja bara älskar erat hus och verandan! =)

Ha de bra!
Kram Jenny

Marianne sa...

Det smukkeste hus jeg længe har set.
knus MARIANNE

Lara sa...

Hi Anna. Well your blog is fabulous so your hit counter should be ticking! Love all your moss pictures - moss green looks so nice in a darker wood basket like yours. And it is great to see more of the outside of your house! I did not know you had the lake right there outside your window! How nice it must feel to sit there on your porch and enjoy the view. Cute Linus standing all proud in front of his house.. looks like a very happy pup!
Warm Hugs, Lara

Marie sa...

Hej Anna!

Supervackert med mossan i den fina krukan!!!

Kram Marie

Alberte sa...

Kjempeidè med mose i krukken.
Og så har du jo bare verdens vakreste vinduer i vinterhagen din.
Klem, Jannicke

himlen runt hörnet sa...

Åh,så fint! Vad sugen jag blev på att fixa något med mossa! Är ju så enkelt och fint!

Kram Kimmie

Mitt hvite hus sa...

sÅ FIN MOSE BALL... HÅPER SNØEN FORSVINNER SÅ JEG KAN GÅ PÅ MOSESANKING..

nYDELIGE BILDER..

kLEMMER =)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Så vackert! Kram Maria

Jessica sa...

Vad fint du har gjort! Naturen har de vackraste inredningsdetaljerna. Det är nog första gången jag kommenterar här hos dig, men jag har hälsat på många gånger. Ni har ett fantastiskt fint hus som jag och min man inspireras av otroligt mycket. Jag har läst att ni gärna åker på loppis så jag vill passa på att tipsa om vår loppis som vi ska ha i helgen. På lördag, den 30 oktober kl. 10.00-15.00 är vi några hus på gatan som ska ha höstloppis. Vi har precis sålt vårt torp och har en massa möbler, porslin, textilier, prylar, gammalt och lite nytt till försäljning. Loppisen är på Nässelvägen, Dälderna i Skövde (parallellgata till Däldernas Kapell) Välkomna! Det vore kul om ni kom :-)

Kram Jessica

Related Posts with Thumbnails