torsdag 7 oktober 2010

Pellerinlåda...


Titta vad jag har hittat eller inte jag utan min sambo.....
Han hittade denna när vi var hos "loppisgubben". Vi tog med honom för att han liksom skulle  underhålla loppisgubben så jag och Anna kunde kika lite själva:)
 Så klart hittade han fina saker också, så det var rätt så bra att han följde med:)
Just dessa margarinlådor har jag spanat efter länge.

 



Har aldrig lyckats få tag på gamla porslinsskärbrädor men dessa nytillverkade är också fina.

 Har börjat fundera hur jag ska ha köksfönstret till advent. Förmodligen blir den vita kvar men tänkte komplettera med en lite mer "julig" cafélängd nedtill....det tål att tänkas på.
Ha en fin dag!

20 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Inte så dumt att ta med gubben på loppis i framtiden då kanske. Men min skulle nog inte visa mig om han hittade något, är rädd att jag ska släpa hem allt som harn brukar säga.

Jag har också funderingar på köksfönstren i jul. Vill ha det vitt men ändå inte. Hmm, får fundera vidare. Det jag vet iaf är att ajg vill ha vita amaryllisar i år igen

Kram

Skogslyckan sa...

Vackert och lantligt!
Kram Pia

vitating sa...

Hej vännen!
Så fint du pyntat margaqrinlådan! Jag har också sådana, de är verkligen bra till det mesta, dessutom fina! Du får till allt så bra, lantligt och vackert! Jag bara älskar din blogg och ditt vackra hem! Tack för all inspiration!

Titta gärna in och se vad jag har hittat på!
Kram Maria

Lillesissis sa...

Hej!
Tack för härlig läsning på din blogg!
Är alldeles ny i bloggvärlden och tänkte starta med en liten utlottning. Vill du vara med? - Kika in hos mig!

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar

Tulipa sa...

Hej i regnet!
Här är det nu lunch så då passar jag på att kika in till dig!

Såna trälådor är verkligen fina, och eftertraktade! Sist jag var på auktion så var det kallt och ruggigt väder och ingen jätterusch på sakerna, det mesta gick mycket billigt. Tre sådan lådor såldes och den dan kom de upp till 80 kr styck. Hade det varit mer folk hade de kostat såå mycket mer!

Ang din veranda så är det svårt att komma med nåt generellt tips,jag har för mig att du har det så mysigt där. Det behövs ju inte så mycket, en gammal bänk är fin att ha där med någon lykta och så någon plantering till.
För du menade väl inte plantering iform av träd/buskar runt om...nej där har du väl uppvuxet?!

Trevlig torsdag!
Kraam Mariette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En extra spanare är bra och ha med, kan han sen underhålla loppisgubben också är han rena fyndet!
Vilken fin låda han hittade, såna små trälådor är inte så lätt och hitta.
Kramar
AnnaMaria

Ellinor sa...

Oj, att fundera på julen redan var kreativt. Men jag får väl erkänna att jag precis plockade fram lite rött linnetyg för det ska sys kuddar...
Skulle du kunna tipsa om var du hittat dina porslinsbrädor? Så urfina!
Ellinor

Maria ( Idekroken ) sa...

Utrolig fine bilder. Super-inspirerende! :)

Klem fra meg

Nilla sa...

Åh, vill oxå ha en sån där margarinlåda.
Vilket härligt fynd.

Ha de bäst !!
Nilla

Norregård sa...

De är så snygga att ha som förvaring!! Har en margarinlåda, med flaskor och kavlar i;o) Här ösregnar det....och det är kvällsauktion utanför Kalmar, jag har försökt få med mig fyra stycken..... men nu hoppas jag att Filip följer med!!! Brukar hjälpa att muta med något;o)

Kramis

Livsnjutaren sa...

Vackert,en tunnare variant med panellängd kan bli fint. Kanske i linfärg och något julmonogram i rött kanske.

Vita huset 28 sa...

Hej va härligt o ha med karln på loppis för att distrahera, hihi

Gillar din låda, bra saker i vid spisen.
Har en liknande men den är för hög o ha burkar i vid spisen, så jag får hitta ett nytt användninsområde, nå tips?

Ja du julen kommer närmare med stormsteg!! Tror mina vita hissgardiner hänger kvar. Får bli mera grönt och julstjärnor i fönstrena ist.

Kram camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh en sån låda vill jag också få fatt i ;o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Livet på Vestergård sa...

De där lådorna är så snygga!
Jag har också börjat fundera på lite gardiner till jul :)

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder. Du inspirerar mig!
Å vad kul att hitta något man längtat efter!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Vintage House sa...

Hej
Dessa lådor är så fina och perfekt för förvaring.
Ja det är snart dax för jul så mysigt.
kram
sandra

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å vilket mysigt och vackert kök, och fina stilleben! Vackra bilder.. Har också börjat tänka på julpyntet :) Trevlig helg! Hälsn Kerstin

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Så lustigt att vi visade våra lådfynd på samma dag ;) Ja vi gjorde nog riktiga fynd där, som sagt- har aldrig sett så mycket Anna-saker samlade på ett ställe så tack igen för att du tog med mig dit! Har också börjat längta efter julpyssel och pynt, men mitt kök behöver bli mer vitt innan jag kan bli nöjd med julpyntet där..
Kram /Anna

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Sååå fin låda! Passar utmärkt att ha framme hela tiden :-)

Kram från Australien♥

af nord sa...

Vilka härliga loppisköp.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram
Helena

Related Posts with Thumbnails