söndag 17 oktober 2010


Dags för söndagsbild i fabriken. Det är ju aldrig något tema för söndagsbilden så ibland är det svårt att hitta på. Det blir ett inlägg som vilket som helst. Jag försöker dock begränsa mig till max två bilder.

Bilden ovan visar en "nyloppad" skål. Har svårt att låta bli att köpa dessa benvita enkla skålar. Billig var den också:)

Den bruna ljusstaken som ni ser på skåpet har jag fått av svärmor. Den kommer nog att bli vit eller ljusgrå...

 

Mitt köksfönster
Kan man få rötter från olivträd? Ett försök pågår...

Kram Anna

24 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste ha blivit något fel. Kan inte se bilderna :-(

Kram Linda

Anonym sa...

Nu är jag igång... Det går inte att klicka på bilden till Jenny. (utlottningen.)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ska bli kul och se om det blir rötter, eller det kanske funkar som lavendel, bara och sätta i jord. Blir intressant och se... Jättefina bilder, jag gillar din vita skål.
Kramar
AnnaMaria

rustik charm sa...

Hej Anna.

Fina bilder du visar:)Blir spännande att se om det blir några rötter...

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Anonym sa...

Om du vill ta sticklingar av ett olivträd så skall du sätta dem direkt i jorden. Fuktig jord med lite sandblandinig (ca 80-20) Gärna i ett minväxthus om du har, annars med påse på, placera i soligt läge & om du har en termometer så se till att det hållet ca 30-35 grader. Då ska du se att det växer!
Hälsningar Annette

Vita små hjärtan sa...

Det vita porslinet är ju alldeles underbart!!!
Önskar dig en fin söndag.
Kram Agnetha

Hulda sa...

Lekkert! Jeg falt for olivengrenen i den enkle karaffelen. Stilig var det. Flott loppisbbolle også, og vakkert med lysestaken på skapet. Synes den så ut til å passe fint i den fargen den har. Men, blir nok fin hvit også. :) Jeg har fått meg et gammelt skrivebord med skuff, er så fornøyd. ;)

Villa Vinkelhaken sa...

Vitt porslin är jättefint! =)
Olivträd är fina. Ska bli kul att se om de blir några rötter! =)

Ha en bra söndag!
Kram Jenny

irene sa...

Bara helt underbara bilder!

Ha en fin söndagskväll!

Irene

hemma hos lilla mej sa...

Bara så snyggt med vitt porslin.Ha en skön söndag rara du.Kram Rita ♥

Norregård sa...

Hej vännen!
Så fina bilder du bjuder på, som vanligt;o)

Vad tyckte du om sista Magasinet, reportaget med alla uppstoppade djur? Jag älskar den tidningen men det var väl magstarkt....

Kram Malin

Lara sa...

Hej Anna!
Catching up on your wonderful blog posts here. I noticed you added the translate tool on your sidebar - I so appreciate that! Helps a lot! I can make out some Swedish words, but not so far from most. I think reading a lot of Swedish blogs I have learned a lot of your language! Anyway, such beautiful photos! Great deal on your olive tree. I can not find olive trees OR porcelain cutting boards here in the USA. Cute simple white bowl - I definitely understand the feeling of wanting them. :) I enjoyed seeing your frosty scenery - it will be like that in about a month over here. Yes, it does look like summer in your wicker chair photo - I like your porch chairs in your house, too. Love your inspiring posts and I hope you are enjoying the rest of the weekend!
Hugs,
Lara

Lisas torp sa...

Bilderna vittnar om den riktigt skön söndagsfrid - så den tycker jag du lyckades med här!!!
Så rogivande och skönt!
Vet inte om man kan få rötter på olivträd - kanske får du svar här!
Lisa

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

by.hårenberg sa...

:)
hej...din blogg är verkligen fin..o vita fina bilder i dagens inlägg..:)
kram
la petite perle

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Anna,
Å jag gillar din ljusstake, superfin! Tycker att den ser fin ut i sin (tror jag) bruna färg!

Skall bli spännande att se hur det går med oliven.

Hälsningar monica

Anna-Lena sa...

Vilka vackra bilder du visar!

En fin start på veckan önskar jag dig!

Kram Anna-Lena

Unknown sa...

Dear Anna,

the bowl is a dream. It's a pity, that I never find here. I love this simple art.

Hugs

VINTAGE

Änglarnas hus sa...

så vackert med olivkvistarna..det är så sant att det enkla oftast är det vackratse!!

Ha en fin start på veckan!!

Varma kramar ifrån Sanne!!

Vintage House sa...

Hej
härligt fina bilder du visar idag, vita skålar kan man aldrig får man få för många av...
Hoppas ni har haft en härlig dag!
kram
sandra

Hem och Lycka sa...

Vackert vitt porslin!

kram

Tulipa sa...

Hej Vännen!

Hoppas helgen varit bra!
Synd bara att den går så fort...

Har "fnulat" lite med bloggen för att kunna göra fler inlägg, bla kan man ju tydligen lägga till fler skribenter som får göra inlägg och då får man mer space i rymden...
Så nu kör jag på, men jag behöver dock lära mig att minska storleken på bilderna så de inte tar upp så mycket plats (pixlar) ... Gör du det i picasa? jag förstår mig inte på det, så jag använder det inte.

Härliga vita bilder och vad vackert med rimfrosten...Det är nästan sagolikt....

Kraam Mariette

LOPPISLIV sa...

Hej rara Anna! Tack själv för dina alltid så gulliga ord :-)) blir så glad för dem. Fin ljustake, jag röstar på grått :-)) Så söt skål, den hade helt klart fått följa med mig hem också....sådana kan man nästan inte få för många av...Jo jag har faktiskt lite lågfront just nu med loppandet tro det eller ej...Tycker liksom jag har huset fullt med prylar och känner att jag behöver skala av lite istället :-)) men visst var det roligt nu när jag kom iväg igår till ett loppis igen, särskilt när jag hittade en sak jag länge letat efter :-)) Då är det extra kul, så lusten att loppa kommer nog tillbaka, höst och vinter brukar det inte bli så mycket för min del. Jag besöker istället närliggande antikaffärer då och då, men priserna är ju inte loppis precis. Sen när våren kommer då kommer loppislusten tillbaka som ett brev på posten...hihii Ha det gott. Kramis Paula

Lenas trädgård sa...

hej, här har jag nog aldrig varit förr! vilken trevlig inspirerande blogg! Så mycket vackert du visar, vilket vackert hem!
Återkommer gärna.
Hälsn lena

Related Posts with Thumbnails