söndag 24 oktober 2010


God Söndag!

En regnig och mycket grå söndag som består av rensning av hängrännor och påfyllnad i vattensystemet. Låter väl kul:) Nödvändigt dock.
Har plockat i ordning lite verandan. In med alla dynor och börjat med dekorera med lite mossa. Vill att verandan ska vara lite säsongspyntad. Här kan man sitta med varm choklad vintertid om man vill.



Fast i dag ser det inte särskilt inbjudande ut, eller hur. Nej, det blir att vara inne och "kura"

Kika in till de andra i fabriken så kan ni se fler söndagsbilder.

Anna

ps. bowlingen gick riktigt bra, var inte så dålig som jag trodde:)

26 kommentarer:

Hilmas Hus sa...

Jag tycker att det såg väldigt inbjudande ut med den utsikten måste jag säga :)
Jag tänkte också dekorera med mossa, men det är storm så vill inte ut idag!

Kram

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Hade oxå tänkt plocka lite mossa men snön kom... men hoppas att den första snön ska försvinna så jag kan plocka lite till advent =)

Ha en fortsatt skön söndag.

Kram Ulrika

Kom Achterom sa...

ooh nice photo's
Autumn is beautiful!!
love your nice decoration.
happy sunday
Yolanda

fröken knopp sa...

Ohh Anna, även här e de ruggigt ute idag.. Så ett beslut togs i morse att idag är det inne-mysar-dag..Härligt!!

Varmaste Kramarna Elin

Unknown sa...

Dear Anna,

Your autumn-pictures are beautiful. I like this mood. The view is a dream!

Hugs

VINTAGE

Norregård sa...

Hej!!!
Idag är det verkligen tid att mysa inne;o) Vi har tagit in järnsängen från uterummet....så nu är det ommöblering som pågår...

Kram Malin

Hulda sa...

Det ser koselig ut på verandaen til tross for gråværet. Jeg likte så godt kurven med mose, og lyktene ved siden av. Flott der vi ser garasjen i bakgrunnen. Nydelig med utskjæringene på sidene av verandaen.

linda sa...

Alltid lika mysigt att kika in hos dig....
Jag blev lite nyfiken på de fina, vita möblerna på altanen hos dig. vet du märke eller var de är inköpt? Letar efter något sådant..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du har på verandan, jättemysigt och fika där. Bara du får lite bättre väder. Har precis varit ute i skogen och plockat mossa, det var ganska kallt men inget regn.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

HOUSE of ADELA sa...

Jättefint att dekorera med mossa på hösten, jag gillar det mycket!Underbar utsikt ni har!

Kram
Adela

Syster vit sa...

Mysigt på verandan. Jag såg i ditt förra inlägg att du har flera fina spillkum, avis. Letar alltid efter en men har inte haft den turen ännu...hittar bara bruna.
Kram Liselott.

Livet på Vestergård sa...

Så fint du gjort på verandan! Visst vill man gärna vara inne och mysa nu. Ha en fin fortsättning på dagen.
Kram Kicki

Marianne sa...

Flot, flot, flot veranda med fantastisk udsigt.
Knus MARIANNE

Vita små hjärtan sa...

Mysigt med lite höststäd. Å en mysig innedag är ju så mysigt det också.
Du har så fina bilder.
Kram Agnetha

Mitt hvite hus sa...

For en fantastisk utsikt du har... må være deilig å sitte å kikke utover sjøen..

Ønsker deg en fin kveld..

Klemmer =))

vitating sa...

Hej!
Så underbar er veranda är, utsikten och ert hem, gahhhh blir så inspirerad och avundssjuk varje gång :-) Visst är det mysigt att säsongspynta. Mina söndagsbilder är också från min höstpyntade altan.

Kram Maria

Lisas torp sa...

Åh, din veranda är såååå vacker! Så fint med lite mossa att dekorera med! Ja, nu är det nog dags att ta in det mesta som inte klarar den kalla kylan!

Tänk, vilken utsikt ni har dessutom! Jag kan bara sucka hänfört!
Kram
Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

God kväll PysselFia!!!!
Du fixar och donar så man blir rent knäsvag, kan man hyra in dig i några veckor.., hihi????
Jag har verkligen saknat att inte kunna ut i skogen och samla på mig massa mossa och annat härligt, inget höstpyssel har det blivit för min del ännu:(

Tur att jag kan njuta av allt ditt och andras vackra:)
Ha en skön kväll....Kram kram
Marianne

Ett Vitare Hem sa...

Vilken underbar utsikt!
Ha en finfin kväll!
Kramis/Lena

Vintage House sa...

Hej
vackert vackert där från verandan...
här har det kalas för fullt och är något seg i skallen.
Det blir Hjo den 4 nov istället...
ha en skön kväll
kram
sandra

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad mysigt du har det på din veranda .Bara så fint.Tycker att det är så mysigt med mossa.Ha en skön kväll och en go start på nya veckan.Kram Rita ♥

Tulipa sa...

Hej!

Tråkiga sysslor måste ju också göras, tyvärr...

Verandan är bara så himla fin! Måste vara roligt att ha ett sånt "iögonfallande" ställe att säsongspynta....

Skön ny vecka!

Kram Mariette

Piffa och Puffa sa...

Vilken härlig utsikt. Ungefär en sån får vi också. Ja, vi har det nu men vi har inte gjort iordning vår trädgård ännu. Nästa sommar får vi ta itu med den. Under vintern ska vi bli klar med allt inomhus sen blir det trädgård för hela slanten.
Kramar Anette

tina | pepparochvanilj.se sa...

En mosskudde kan i bland slå högre än en kudde av dun ... ;) Snyggt!

K R a M // T i n a

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vår söndag har också bestått av nödvändig men tråkig fönstertvätt och listning! men nu är det klart och vi har ätit en god middag hos svärmor!

Er veranda ser ut som en underbar plats att dricka choklad på!
Hälsningar monica

LOPPISLIV sa...

Mysigt att dekorera med mossa. Och er veranda och utsikten därifrån är ju helt underbar. Fin måndag önskar jag dig. Stor kram Paula

Related Posts with Thumbnails