fredag 1 oktober 2010

Spillkum....

Jag som har letat så länge efter en spillkum... och så hittade jag en!


Vet inte vad som  gör de så speciella med sin lilla hällpip. Kanske är det just hällpipen!  Har lagt bud på dem på Tradera men backat ur, för de blir väldigt dyra.

 

Så var jag i Maries fina lilla butik och så stod den där, inget att tveka på. Lite kantstött men det gör inget. Ni som inte har varit i Maries butik måste besöka den i helgen, då har hon nämligen öppet.

Ha en skön helg!
Kram Anna

22 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Härligt att hitta något man länge letat efter. Bra med hällpip.

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Alltid skoj att hitta nåt man varit på jakt efter!

Kram från Australien♥

rustik charm sa...

Hej Anna.

Å vad fin, en sån är jag med påjakt efter:)Ska du till Marie i helgen? Jag o maken med några vänner ska dit en imorn. Vore kul om vi kunde tajma i den nån gång så vi kunde ses där kanske:)

Ha en härlig dag.
Kram Kristina

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag förstår dig verkligen. Jag hade också letat länge och sen en dag stod den där framför mig på Erikshjälpen för några ynka kronor. Jag blev så glad och jag bakar jämt i den numera.

De är verkligen fina och lite kantstött gör ju inget. Charmigt!

Stor fredags Kram

Tulipa sa...

Hej Anna!

Vilken lycka att hitta en vit sådan...
Har jag heller aldrig sprungit på, dock någon brun.
Men som sagt de får ju inte kosta hur mycket som helst!

Hoppas du får en riktigt fin fredag!
Kraam Mariette

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Anna,
ja de är så vackra! Alltid stor glädje att hitta något man länge letat efter.

Kram och trevlig helg! Monica

Ett Vitare Hem sa...

Visst blir man glad när man äntligen hittar det man söker letade länge,länge efter en och i våras fick jag fatt i en nästan gratis på favvoloppisen och så glad jag är för min ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Vita huset 28 sa...

Hej va fin den va, kantstött gör ju inget. Kul att du hittade nåt du letat efter. Ja Tradera blir lätt dyrt när många vill ha samma sak.

Skulle gärna åka till Maries butik om de inte låg lite för långt bort. Kanske en utflyckt dit nån gång framöver vore nå :)

Ha en skön helg
Kram Camilla

fröken knopp sa...

Underbar Anna!!!

Håller ständigt mina ögon öppna efter en men nej, inte har det dykt upp någon än..Lycka för dig..:)

Hoppas att du får en underbar helg!!
Varma Kramar Elin

Sandra sa...

Lika roligt alltid när man hittar det man har varit på jakt efter,jag skulle ochså vilja ha en sån,riktigt mysig. Satt här och läste din blogg,man blir riktigt inspirerad av den,du har så väldigt fina bilder. Kommer nog in och kikar flera gånger.
Ha en bra höst!
Kram Sandra!

LOPPISLIV sa...

Jag vet känslan över ditt nya fynd, hittade mina spillkum i somras på en antik och samlarmarknad och då hade jag letat bra länge, lyckan var total...fniss...tror jag log hela vägen hem i bilen över mina nyförvärv .-)) För de jag hittat innan var som sagt alldeles för dyra. Ja Maries lilla butik hade jag gärna besökt, har dock en bit att köra så det kräver lite planering, men någongång ska jag dit den saken är klar. Ha nu en trevlig fredag. Kram Paula

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej! Hallå!

Kikar in hit för att önska dig & din familj en Trevlig helg! Kramar Maria

Linda sa...

Hej!

Lyckliga du som hittade en vit!
Grattis!

Önskar en skön fredag!

Stina sa...

Vackert spillkum du hittat.:-)
Stina

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så fin den var.. ekstar moro når man finner det man har letet etter en stund..

det er vel det som gjør det så moro ..å gå på loppis..

god helg =)

klemmer

Norregård sa...

Hej!!
Skulle så gärna besöka Maries butik!! Hon verkar ha allt det man letar efter;o)

Ha en bra Helg!
Kram Malin

Alberte sa...

Så vidunderlig bilde av en liten skatt!

Klem ♥ Jannicke

Jenny sa...

Hej Anna!
En spilkum står på min önskelista oxå! Vilken fin du hittat hos Marie!

Hade jag bott närmre hade jag besökt hennes fina butik imorgon:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

fem barns mamma sa...

Så fin:-)
Tur att vi har Marie, någon som hittar godsaker åt oss!
(Vi kom fram, glada och nöjda!)

Kram Emma

himlen runt hörnet sa...

Oja, de är underbart fina. Tänk att så lite som en hällpip kan göra så mycket :-) Håller tummarna att jag också springer på "min" egna spillkum en vacker dag.

Hoppas du får en fin helg!
Kram Kimmie

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej,

Å har du köpt en sån fin spillkum av Marie! Jättefin!
Jag har köpt en liknande av Marie också...en megastor :). Såg en på Tradera en gång men backade jag med för att att priset blev så högt. Tur vi har Marie du ;)

Din kamera är jättebra och den kan ABSOLUT ta sådana bilder! Du behöver bara öka exponeringen lite. Kolla i handboken vilken knapp som sköter exponeringskompensationen och höj den några steg så blir bilderna ljusa och fina :)

Ha en riktigt god helg!
Kram, Carina

lantliv etc. sa...

Den är jättefin :) jag hittade 1 och lettade då efter en andra, men detta har tagit nästan 2 år hahaha..

Vilken fin blogg du har.

Kramar från Ön

Related Posts with Thumbnails