fredag 22 oktober 2010

FREDAG....

och jag har fått en ny last, vad kan det vara tro....


Jo, min nya last är att samla på 

Spilkum!

Har visat min första som jag köpte och nu har samlingen ökats till två och en till är på väg....

 

En handduk och en träslev passar fint till. 

Nu börjar det bli svårt att få till bra kort. Det är mörkt när jag åker hemifrån och börjat skymma när jag kommer hem. Här fick jag flytta in den i det rummet som var tillräckligt ljust.


Vad tycker ni andra om dessa skålar? Är de överskattade med sin hällpip?


 
I köket var det egentligen för mörkt att fota men efter lite redigering i kameran så gick det någorlunda. Måste ta tag i min bänkskiva. Den ska slipas och oljas. Kanske får bli ett helgjobb...

Ha nu en skön helg!

Anna

24 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Tycker de är jättefina. Jag har ett men inte i vitt. (är ju inte som alla andra...ler) Det har jag alltid julgröten i. Ett riktigt lerfat med rå utsida och brun glasyr inuti. Det har varit min mormormors och mamma minns när hennes mormor bakade i det. En riktig skatt för mig. Ha nu en riktigt skön fredag!
Kram Pia

Sköna o Gröna Ting sa...

Jo då, jag förstår din nya last:)
Visst är dom väl vackra, rena och stiliga.
I somras serverade jag massvis med jordgubbar i min och bara för någon vecka sedan var den fullastad med nybakade kanelisar:)
Den kan användas till mycket...

Trevlig helg
Kram till dig
Marianne

Anonym sa...

Godmorgon/DAG!
vISST ÄR DET SKÖNT MED FREDAN!:)
Och få hem sin andra hälft med!
Jätte fina skålar! Du är jätte duktig att hitta dom! Men man kanske måste åka ut att leta efter dom med!
Vad fint ljustaket blev!:) Mysigt nu med alla levande ljus! Det går åt en del!
Kanske dags att ses snart?
Ha en bra fredag o helg!!
Kram Sirpa









1

Sofie sa...

Jag tycker absolut inte att de är överskattade, de är ju så fina! Har själv en som jag hittade på Indiska för ett år sedan men skulle många gånger hellre vilja hitta en gammal. Det är någon viss charm med dom :)

Trevlig helg!
Kram, Sofie

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å de är ju alldeles underbara! Så fina med sin lilla pip.
Ha en underbar helg.
Kram Agnetha

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Men vad säger du- har du lyckats få tag på två till? Nu blir jag lite avis, de är ju så fina!! Så fint du fotar! Trevlig helg!
Kram /Anna

Hulda sa...

Jeg nyter bildene dine, så vakre de er! Nydelig skål, har ikke sett slike før. Flott sammen med hånkle og sleiv. Likte også veldig godt bilde fra kjøkkenbenken, herlig med det vinduet i bakgrunnen. Lekkert!! Er forresten kjøkkeninnlegg fra meg også i dag. :) God helg!

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder..

og disse bollene er bare så vakre...

Nyt helgen...

Klemmer =)

Tulipa sa...

Hej Vännen!

Spillkum är så fina...

Och vita är verkligen något extra!

Kanske inte så dumt att samla på sådana... fast de är ju inte så lätta att hitta!
Visst är det svårt med ljuset nu...det sinar...

Trevlig helg!
Kram mariette

Malin's Hus sa...

har aldrig sett nån "spilkum" innan eller visste inte alls var det e...men fint iaf!!!!!! superfint!

Vad är dom till för? såklart för att dom bara e fina fattar jag nog men annars.... ;)

kraaam

Vintage House sa...

Hej
Ja de är verkligen underbara,har en till försälning i butiken:)
Mest glad är jag för den som jag hittade senast lite annorlunda, nu är jag på jakt efter en stor.
ha en skön helg här ska det kalasas..
kram
sandra

Nilla sa...

De är jättefina.
Fast själv har jag enbart sett dem på bloggar.
Aldrig i verkligheten.

Ha de bäst !!
Nilla

Vita huset 28 sa...

Men åhh va du har fyndat många nu då!! Jag har inte sett något här omkring. Så avis vill ju också ha en. De kan man ju servera vad som helst i o de är vackert

Ha en skön fredag
Kram Camilla

Ellinor sa...

Din spilkum är helt underbar och jag håller med. De är så fina. Jag har endast en nyproducerad som jag köpt i Frankrike. Men jag tycker mycket om den!
Ha det gott!
Ellinor

bakom berget sa...

Så fin din spillkum är! Jag har en oxå, men den är gråaktig med brun kant. Jag använder den till en massa olika saker. Som vispskål, som salladsskål, att ha frukt i, ja dom är superpraktiska ju och så vackra. Jag hade en gammal spillkum, för länge sen. Den hade varit min mormors. Den var mörkt gul och jättevacker. Så en dag...åkte den i golvet och gick i tusen bitar. Jättesynd!
Hoppas du hittar flera till din samling.
Ha en fin helg! Kram Åsa.

Norregård sa...

Hej!!
Visst är de fia, men är inte lycklig ägare av någon ännu....Letar ständigt på loppis;o)
Skymtar margarinlåda, visar en av mina idag....

Kram Malin

Norregård sa...

Fina....

Änglarnas hus sa...

Jag gillar dem också..men har inte lyckats fånga någon ännu!!

hoppas att du får en riktigt mysig helg!!

Kramis Sanne

Loella sa...

Hej !

Superfina är de, jag har flera hemma, och har nu bestämt mig för att sälja av en del.....
Kika in på Tradera, sök på brelvis om du/ni är intresserade av fler.....

Kram Loellan

Dessie sa...

Jag tycker att de är alldeles underbara. Tyvärr så har jag inte hittat någon begagnad till bra pris ännu och har varit rent ut sagt för snål för att köpa en ny. Visst är det väl ok att vara det ibland!?! =) *fniss*

Ha en toppenhelg

Kram Dessie

Lantligt i smultronbacken sa...

Håller helt och hållet med dig, de är så fina. Jag skulle kunna ha flera jag med men det är lite svårt att hitta några till riktigt bra priser. Men snart så dyker det väl upp någon framför nosen och då smäller jag till igen.

Kram

Siren sa...

Det var en vakker skål, og så fint med kopphanduk til. Ønsker deg ei riktig god helg! :)

Villa Vinkelhaken sa...

Dom är ju så fina! Men inte lätta att få tag på!

Trevlig helg!
Kram Jenny

Helenas blogg sa...

otroligt fina bilder du visar...sitter och tar in lite inspiration=) ha en bra helg/helena

Related Posts with Thumbnails