tisdag 12 oktober 2010

Sovrum, dagens tema....



Hej!
Trisse ville vara med i dagens tema också. Han är väldigt sällskaplig och hänger gärna med överallt. I vår säng ligger han gärna.


Har tagit lite bilder från vårt sovrum som var det första rummet som vi tog fram trägolvet. Kommer så väl i håg när vi smygkikade under plastmattan och spånskivan om det låg ett trägolv där. Det gjorde det och som tur var så var det riktigt breda plankor också.



Sängen och sängbord kommer från Mio och deras populära serie Wilma
Golvkuddarna i trälådan kommer från Himla.

 

Mycket vitt även här inne.

Sängen fick vi ställa framför ett fönster, inte helt optimalt men vad gör man med tre fönster, två dörröppningar och en kakelugn. Typiskt för gamla hus, det byggde verkligen för det skulle se vackert ut och inte helt praktiskt.  Det blir en kul utmaning när man ska möblera ibland, att inte tänka så traditionellt. För att hålla ett lugnt intryck bakom sängen så köpte jag träpersienner. De är specialgjorda efter fönstrets mått och vi fick uppsatt dem av försäljaren, lyxigt! 

Hissgardinerna får fungera som mörkläggning.

 





Här har vi den värmande kakelugnen med höstliga ekollon på.



Så här vi det (just nu) och det var mitt bidrag i fabriken i dag.

Ha det bra, själv har jag en ledig dag....skönt!

Kram Anna


32 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roligt och få se ett sovrum, många har valt bort dagens tema. Men du hade ju ett sovrum helt underbart fint!! Vilken fin kakelugn, och golvet, så vackra bräder. Förstår att Trisse gillar och sova där.
Kramar
AnnaMaria

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättemysiga sovrumsbilder. Ljust och fint!

Jag tror minsann att ni har fått en riktig linslus till katt. De är så söta

Kram

Loella sa...

Vackert sovrum ni har!
Vilsamt och skönt...:)


Tack för titten hälsar Loellan

Millas hem sa...

Hej Anna!

Så himla söt lillkissen är! Du...vilket vackert sovrum ni har! Och vilken himla tur ni hade med golvet. Det är urtjusigt!!!

Ha en bra dag!

Kram Camilla

Country Hill sa...

Vilket underbart vackert sovrum, ser så vilsamt ut! Härligt med kakelugn och så fin sen!
Ha en bra dag!
Kram Lena

Lisas torp sa...

Vilket ljuvlig sovrum - som en dröm!!!
Snyggt med hissgardinerna som mörkläggning.
Det ser verkligen inbjudande, lantligt och vackert ut!

Lisa

Livsnjutaren sa...

Underbart vackert sovrum.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Anna,
så ljuvligt sovrum ni har. Otroligt snyggt golv och kalelugnen och och ...kissen passar perfekt i det härligt lantliga!

Och vilken yta, så härligt! Min högsta dröm är just yta...

Ha det gott och njut av din lediga dag.
Kram monica

Nilla sa...

Wow, vilket mysigt sovrum.
Stort och luftigt.

Helt i min smak.

// Nilla

Made in Persbo...Carina sa...

Ert sovrum är verkligen UNDERBART! Vilka härliga vilsamma bilder du visar av det!
Även om jag gillar jordfärger och kontraster så gillar jag sååå att det är mycket vitt och ljus i ett sovrum. Precis som ni har det. Kuddarna du har i trälådan. Vad är det för någora?..och var kan man få tag i sådana?

Vi har också vår säng mot ett fönster. Som du säger, inte idealiskt, men vi har som ni, flera fönster, dörrar och en eldstad så det blir helt klart en utmaning att möblera funktionellt.

Kraaam goa vän!
Carina

Min-Hus sa...

Wonderfull pictures!!!
Greatings
Anja

Skogsdoft & havsbris sa...

Åh, jag bara älskar ert vackra sovrum! Så ljust och fint och fräscht. Tycker sängen passar jättebra framför fönstret, det är kul med lite annorlunda lösningar! Så mysigt med kakelugn i sovrummet, och golvet är sååå fint! Kissen är jättesöt, klart han ska vara med på bild också! :)
Ha en fin tisdag!

rustik charm sa...

Hej vännen.

Å så fint ni har det i sovrummet, vilsamt och vackert:) Och lilla tissen, en riktig goding där du.

Ha en härlig dag.
Kram Kristina

Unknown sa...

Dear Anna,

your masterroom looks beautiful. So lightly. I love it! It's wonderful to have a oven in the sleeproom. That's a thing I miss in winter. But it is ok - our winter is short ;)

VINTAGE

Norregård sa...

Lovely!!! Så rofullt och vilsamt!!!

Kramis Malin

Tulipa sa...

Hej!

Ni har det sååå fint i sovrummet!!
Helt underbart!

Och så lille kompanjonen som är med också..*hihi*....

Lycka är att finna ett trägolv, jag vet... Det är annat än gammal plastmatta!!!!

Nu ska jag iväg och utträtta ärenden!
Trevlig tisdag!

Kram Mariette

Skogslyckan sa...

Ljust och fint och kryssdiagonaler..jätte fint!
Mitt sängkammar möblemang är tyvärr i en ljust cremegul nyans som gillade på 90-talet, men inte så mycket nu.
Kram Pia

Päivi Fagerström, Hem & Trevligt sa...

Ohh, så fint! Jag tyckte det såg härligt ut med sängen framför fönstret. Lyckliga du med en sån fin kakelugn i sovrummet. Kram
Päivi

Lara sa...

Hej Anna!
Jag trodde att jag skulle ge Google translate verktyget ett försök och skriva på svenska .. det är ganska kul! :) Jag tror jag ska börja göra detta för alla svenska bloggar jag följer och kommentar. Ditt sovrum är så vackert! Ser ut som lilla sötnos gillar att krypa ihop och snooze i din vackra sängen. Får mig att längta efter de dagar då min lilla Merlin var en kattunge. Det är alltid så trevligt att höra från dig också. Jag får så mycket inspiration på hur jag vill lägga till renoveringar till mig från din blogg. Första steget .. massor av vit färg och parlspont. I ungefär en månad kommer vi att ha frost att skrapa här också. Oktober är ändå alltid ganska soligt och varmt med lite kyliga dagar och nätter, sedan November blåser i vilda och kallt. Jag har en trevlig och avkopplande ledig dag.
Kramar, Lara

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! ert sovrum är såå fint och roingivande! Hade verkligen starka önskemål om att vitpigmentera vårt trägolv men det tyckte inte sambon och golvläggaren och då gav jag mig.. men åhh vad jag ångrar mig.. när man inte väljer det vita så är man inte nöjd helt enkelt.. hihi.. Kram /Anna

Vintage House sa...

Hej
Vad kul att se ett sådant härligt sovrum och vilken lycka med golvet jag hade hoppat högt om jag hade hittat ett sådant.
Dessutom en kakelugn underbart vackert..
kram
sandra

Vintage House sa...

Hej
Då får man skriva om texten igen, strul strul,
Härligt sovrum och golvet är ju bara så vackert..
Sedan en kakelugn den hade jag inte tackat nej till.
kram
sandra

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket underbart vackert sovrum ni har!

ANNELIE/ VI SOM ÄLSKAR HEMINREDNING sa...

DIN BLOGG ÄR MIN STÖRSTA INSPIRATIONSKÄLLA. GILLAR VERKLIGEN SAMMA SAKER SOM DIG./ANNELIE

Linda sa...

Vilket vackert vilsamt sovrum!

Marie sa...

Hej Anna!

Erat sovrum är sååå fint, ser så ljust och härligt rofyllt ut! Underbara bilder!

Kram Marie

Ps. Jag är hemma både imorgon och på torsdag ifall det var något du var intresserad av i butiken. Det är bara att du hör av dig!

STENLYCKA sa...

Vilket härligt sovrum ni har, det måste vara härligt med tre fönster så mycket ljus ni får in.Och kakelugnen så förtjusande.
I det sovrummet skulle jag gärna sova.
Kram Raina

Anette sa...

fint och mysigt .....underbart vackert.....

sov gott

kramar @nette

HOUSE of ADELA sa...

Vilket LJUVLIGT sovrum! Helt underbart!

Kram
Adela

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Helt underbart sovrum! Kakelugnen är ju helt förtjusande :-)

Kram från Australien♥

Nordic Sence sa...

Åh, vilket underbart sovrum...och vilket snyggt golv ni har...och kakelugnen!!

Ha det gott!

Kram Linda

Le mas de Bohême sa...

c'est un bel endroit ou tu habites...
ce blanc immaculé, magique♥
bises
Betty♥

Related Posts with Thumbnails