söndag 20 februari 2011


Besöket på IKEA inköptes inte bara en hel hög med ljus utan även lite lökväxter. Jag vet inte vad det är med just lökväxter men jag kan inte låta bli dem när jag väl ser de små knoppiga. Om jag har kunnat hade jag sprayat på något så de var så här alltid....



Vad tror ni om två Tolixstolar vid bordsgaveln. Klicka HÄR  så får ni se dem. Synd att de kostar så mycket....


Ja vi får väl njuta av våren innomhus för utomhus verkar det ju dröja. VI har ett tjockt lager snö. Det lär nog ligga kvar till Påsk:(


29 kommentarer:

Marie sa...

Ja visst blir det lite vårkänsla, mina står i full blom just nu....så snart får jag köpa mig lite nya och de gamla får vänta in våren då de åker ut i rabatten. Ha en fortsatt trevlig söndag, kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag kan inte heller förstå vad det är med knoppiga lökväxter men de är verkligen vackra. Så fin i terrinen.

Kram Teres

Lisas torp sa...

Så härligt med alla lökväxterna och så vackert i din terrin!!
Ha en fin söndag!
Lisa

Julia sa...

Fint!

Kram Julia

Ett Vitare Hem sa...

Näe det är nåt visst med knoppiga lökväxter nu, är väl vårlängtan som gör det, att det enda man ens skymtar av vår nu är blommorna här inomhus, var op Ikea i fredags och fick med lite lökisar hem jag också ;o)
Ha en riktgt härlig dag!
Kram/Lena

VITA NYANSER sa...

Så fint med lökar i en sån fin skål!

Ha en bra söndag!

Kram L-L

Norregård sa...

Kan inte heller låta bli dom små skönheterna, det är väl vårlängtan;o)

Ha en bra söndag!
Kram Malin

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Man blir så glad av blommor och jag tror man behöver det nu, så man får lite energi fram till våren då dom "ploppar" upp ute i trädgården och i naturen. :)

Ha en skön söndag. :)

Vita maränger sa...

Härligt med vårlökar =)
Jag har satt fram pärlhyacint lökar idag...längtar så till våren.
Vilken underbart inspirerande blogg du har.
Ha en skön söndag =)

Ljusa vardag sa...

IKEA är bra till mycket. Kan fynda massa fint. Jag är likadan när det gäller knölväxter, speciellt på våren. Det blev jättefint i din vita terrin! Schyssta stolar/pallar, skulle passa perfekt hos dig, men de var ju inte billiga... Ha en fin solig söndag! Mvh Anna

VITA NYANSER sa...

Glasstårtan är köpt, ett glasspaket som jag vänt upp och ner på och fyllt på med smarties, rosa kulor och strössel. Enkelt och uppskattat av barnen.

Kram L-L

Änglarnas hus sa...

Ja nu får våren spira inomhus..för ute vill jag inte vara ;)..njuter av solen innanför glaset!!

ha en ljuvlig, ljus söndag!!

Kramis Sanne!

Fröken Agnes sa...

Hej!

Det vore supersnyggt med Tolix! Önskar mig själv några sådana ;)) Så fint i ditt kök, terrinen är alldeles ljuvlig...

Ha det så fint!

Kram Jenny

betong ute och inne sa...

Hej hopp, vad fint kök du har....det var snygga stolar, men visst inte helt billiga...
fortsatt solig, barmarks söndag här nere ifrån skåne....men dock en7 minusgrader...
kram Malin

Hanna sa...

så fint.
Ha en fin söndag.
Här har vi soligt, men kallt.
Kram
Hanna

LOPPISLIV sa...

Ja de är helt klart sötast precis innan de slår ut de små lökarna. Fina stolar hade passat fint där i ditt kök, men helt galet dyra är de. Innan tyckte jag inte alls om dem men nu tycker jag de är rätt fina, tänk vad man ändrar smak hela tiden, alla trender man hakar på...Fast jag skulle trots det numera kunna tänka mig en i alla fall någonstans här i huset...fniss...en vit då givetvis :-))

Var ute och gick med hunden nyss, i full mundering ( termobyxor bl.a) men det blev ingen lång runda, fy bubblan vad kallt trots solskenet :-) Men ändå gott med lite frisk luft. Ha en fortsatt fin söndag. Kraaaam P

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
härligt med massa lökar...och snart så spricker de söta blommorna fram och ger oss hopp om att våren kommer...trots det eländigt kalla vädret vi har nu...

...jag drömmer också om Tolix..

Ha det gott, kram Monica

Anonym sa...

Du har ett väldigt fint kök, men personligen tycker jag du skulle satsa på en ombonad köksmatta av något slag. Det ser lite "kallt" ut. Det ihop med stolarna hade nog blivit jättefint!
Mvh Monica

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så deilig når lyser flommer inn gjennom vinduet..

flotte skåler du har.. og kjøkkengulvet ditt liker jeg så godt =))

god uke =)

klemmer

Margareta sa...

Så fina dina lökväxter är i terrinen.Jag tycker också det är finast i knubbigt knoppstadie.
Visst är det fint med Tolixstolar/pallar.Skulle ju passa perfekt hos dig.

Kram Margareta

Anonym sa...

Sugs också som en magnet mot alla lökväxter:), antar att det är längtan efter våren som gör det:).

Tror absolut att det skulle passa med Tolixstolar i ditt kök, men jag tycker nog att du ska välja den vita varianten, så kontrasten inte blir för stor mot din lantliga stil. Otroligt vackert kök har ni i alla fall!!!

Kram och trevlig söndag!
Maria

Line fra huset på landet sa...

Det blir jo bare nydelig, naturlig, og vårlig med lomsterløker synes jeg. Vakkert som bare det i suppterrin som du her, eller i store tekopper og forskjellig.
Men oj, som det er fortsatt vinter ute! Usj. Om et par måneder nå så.. ;)
men vi får nyte tiden som er, så vil ikke ventetiden føles så lang mot den grønne og solfylte våren med alt som spirer. Vinteren har absolutt sin sjarm den også synes jeg;)
Tolix-stoler??..så absolutt!! :)
Ha en fin ny ukestart.
Klemmer fra Line

Inredningsfrun sa...

Vem kan få för många ljuvliga vårlökar?? Har redan hunnit byta ut ett gäng här hemma, som hunnit blomma över. Tur att det finns så billiga på Ikea :)! Igår använde jag mina utblommade till dukning för det kan verkligen behövas lite vårkänsla inomhus när snön yr utanför fönsterna.

KRAM

// Inredningsfrun

Mariette sa...

Hej Vännen!

Det hade varit snyggt, onekligen...

Men visst kostar de en slant. Men det kan vara värt det ibland...

Härliga lökväxter!

Och vilka fina kattbilder du hade sist, jättefint!!!

Kraam Mariette

Piffa och Puffa sa...

Vilket härligt stort kök du har. Så fint med mycket inspirerande bilder. Precis som en blogg ska vara.
Kramar Anette

Vintage House sa...

härligt fint med lökväxter och passade perfekt i terrinen.
Tolix går alltid hem
kram
sanddra

VitaVardagen sa...

Åhh, jag måste bara säga åhhh vilket fantastiskt vackert golv du har! Jag håller verkligen med dig om lökväxter. Men kanske njuter man desto mer av dem när man vet att de inte håller för evigt :)
Kram Johanna

Zinkhjärtat ♥ sa...

Visst är det härligt med lökarna! Bäst att passa på att njuta inomhus som sagt för ute ser det inte ut att finnas något hopp än så länge:)
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du har det..jag är ofta in här, men hinner inte alltid skriva en kommentar..
Jaa, jag älskar också knoppiga lökväxter !! Sååå fint, jag har några här hemma just nu..
Tolix är dyra, jag såg faktiskt att Ikea hade fina träpallar nu, svarta med rund sits..jag gillar trä..
Ha det gott
Kraaam Anette

Related Posts with Thumbnails