tisdag 15 februari 2011

BRUNA NYANSER....  



Plockade med mig några kvistar när jag var ute på promenad med hunden på morgonen.
Kvistars enkelhet gillar jag, det behövs inga tillbehör, så fint som det är.
Lade dem på mitt hatthylla som är köpt på loppis. Den har vi målat och fräschat upp så  blev den som ny.



Annars pågår sportlov här hemma. Ni ser själva hur aktiva mina barn är.....
men det är skönt för dem att slappa lite.

Här är det en kylig dag, brrr.
Nu ska jag koka kaffe och vi ska smaska på resterna av kladdkakan som barnen bjöd oss på igår när vi kom hem från jobbet:)



Ha det så bra!

30 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka sötnosar! Den kladdkakan var ju huuur söt som helst... :0) Hoppas de får ett skönt sportlov så de är utvilade tills skolan drar igång igen.

Kram/ Anna

Menthe Blanche sa...

Oh, your cake is so cute, great idea :)
Elsa

Downtown Sjolte sa...

Det er skønt med indeliv og varme sokker. Her i Danmark venter vi på sneen igen. Den skulle vist nå os her på Sjælland i aften. ØV :)

Fru W sa...

Vilken fun hylla....grenarna gjorde verkligen susen. Ha det fint, kram

Livingroom sa...

Ser gott ut. Ha en fin dag fast de e så svinkallt..

Norregård sa...

Vilken fin kaka;o)
Mysigt med sportlov, det har vi här nästa vecka!!! Har varit ute på en långprommis i blåsten....Äta & sen jobb:(

Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Håller med, kvistar är så enkelt och fint! Härligt med sportlov för barnen! Vilken mumsig och fin kladdkaka ni fick! Jag tror jag tar en sväng och hälsar på jag! ;)
Kram!

Vintage House sa...

Hej
Härligt med bruna nyanser.
skönt med sportlov och kladdkaka mums...
ha en fin fin dag
kram
sandra

Två små rum sa...

Kvistar är så fint och enkelt! Kladdkakan ser jätte god ut- fint mönster :O)
Kram Mia

Tulipa sa...

Hej Anna!

Älskar också kvistar och grenar..det är så enkelt och vackert....

Här blåser det också så in i norden!! Vi har folk som lägger om taket på butiken, stackars dem..och min pappa...

Mysig dag till er där borta!

Kram Mariette

hemma hos lilla mej sa...

Underbart med kvistar.Men i det enkla bor ju det vackra.Smarrig kladdkaka med gulligt mönster.Söta våra små älsklingar är när dom fixar .Man gläjds i hela hjärtat.Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

Vit dröm sa...

Vad gulligt av barnen ♥
Kvistar är så fint att dekorera med!
Ha en skön dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Tänk va fint det blir med en så enkel detalj som lite kvistar :) SÅ fint!
å va god kakan så ut...mums! Kram Annika

Karin - Mina Rum sa...

Härligt att bara slappa på sportlovet. Det ska man kosta på sig, det och att fika gott. Och det har ni ju gjort.
Här är det sportlov nästa vecka. Ska bli så skönt. Ha det bra.
Kram!

Ljusa vardag sa...

Vad fint det blev med kvistarna på hatthyllan ;) Vad duktiga och påhittiga era barn var som gjorde den där kladdkakan! Ha en fin dag! Mvh Anna

Smultron på ett strå sa...

Fint med kvistar,jag ska nypa av några på mitt körsbärsträd snart har jag tänkt mej. Härligt med sportlovs-mys!//kram maria

Unknown sa...

Hej!
Så fint med kvistarna på hatthyllan, så snyggt med de enkla!
Vilken fin kaka ni fick av barnen. Skulle va jättekul och ses, jag är ju mammaledig så jag är hemma dom flesta dagarna!
Ha en bra dag i kylan, usch va kallt de va idag!
Kram Johanna

Livet på Vestergård sa...

Vilken kaka !
Själv ska jag snart bli bjuden på mockarutor som yngsta dottern håller på och bakar :)

Fröken Agnes sa...

Hej!

Kvistar är väldigt vackert tycker jag också. Enkelt och dekorativt! Vad söta barn ni har som bakar åt er, det blev en mysig alla hjärtans dag då förstår jag!

Ha det så fint!

Kram Jenny

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilken söt kladdkaka de gjort!
Smakar säkert minst lika gott ikväll!

Kram Annica

fröken knopp sa...

Tihi..Precis sådär ligger jag med raggsockarna på just nu, härligt!!!

Grenar är vår, underbart!!!

Varma Kramar Elin

LOPPISLIV sa...

Kladdkaka är mums!! Det skulle vi bakat igår på alla hjärtansdag men det blev kakbak idag istället, fast det var dotterns förtjänst. Finfin hatthylla. Snyggt med din korg hängandes där. Kraaam Paula

Drömmar och Verklighet sa...

Vad härligt med lite ledigt :) Klart man ska slappa då! Den där kakan såg inte helt fel ut :)

Trevlig kväll! Kram Anna

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Vilka härliga foton! Kakan ser riktigt mumsig ut!
Ha en bra kväll!
Kram Anna

Marie sa...

Hej Anna!

Ja fy vad kallt det är ute idag, förstår om barnen vill vara inne.

Kladdkakan var ju hur fin som helst, vilken fiffig idé!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Anonym sa...

Så smarrigt med kladdkaka, tror att jag kommer över och tar mig en bit:).

Sportlov blir det tyvärr inget i år för mig och sonen, men det tar vi igen nästa år:).

Önskar er en fortsatt trevlig vecka!
Kram Maria

mammaxtre sa...

Vilken fin kladdkaka, urgulligt gjort.

fem barns mamma sa...

Gulligt av dem att baka, såg att den blev glömd i ungen;-), gillar hennes blogg!!!!

Kram Emma

STENLYCKA sa...

Härligt med sportlov för barnen, de kan verkligen behöva lite vila. Måste vara mysigt att bli bjuden på så fin kladdkaka.
Måste säga än en gång.... dina bilder är så underbara, du är en proffs på att arrangera och ta vackra bilder. Njuter....
Önskar dig en fortsatt bra vecka, till helgen kommer mina barnbarn till oss i från Östergötland, nästa vecka börjar den store killen sitt sportlov.
Kram Raina

Min lantliga dröm sa...

Vilka omtänksamma barn! Själv älskar jag kladdkaka, helst med grädde till :)

Ha en bra dag!
Kram Ulrika

Related Posts with Thumbnails