onsdag 2 februari 2011

Härligt väder...



Har jag i alla fall haft idag. I dag skulle man varit ledig men icke. Jag hann att ta ett par foton när jag var hemma på lunch. Det är så skönt att kunna åka hem på lunchen. Alltid hinner man plocka lite disk eller starta tvättmaskinen:)

 


Vi har så mycket snö, det kommer nog ta ett tag innan vi ser gräsmattorna. Nu är det bara en vintermånad kvar.

 


Bra med mycket snö som har isolerat när det har varit kallt. Får hoppas rosorna klarat sig.

Februarisolen börjar nu värma, snart kan man öppna upp till glasverandan. I alla fall de soliga dagarna.

I morgon har jag en ledig dag, har pratat om att gå ner i arbetstid och nu är det gjort! Inte så mycket men liiiite och det är så lyxigt med en dag ledigt i veckan fast jag inte ska jobba helgen:)


35 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Ser så soligt och fint ut på dina bilder, man nästan känner lite vårkänsla i bilderna. Här har varit grått och trist i lera dagar, längtar efter lite sol! Ha en fin kväll!
Kram Pia

. sa...

Underbart solljus på ert vackra hus!

Anna, jag har en utmaning till dig på min blogg. Om du vill, alltså, verkligen inget krav.

Kram Camilla

hagagården sa...

Underbart fint du har det.
Kram
Ninni

Marie sa...

Åhhhh vilket vackert hus du har. Gott med lite sol nu efter allt mörker. Ha det gott, kram

FourSistersInACottage sa...

So pretty....and this too, shall pass....
Stay warm,
Amy (Mom to the Four Sisters)

Hildas hem - Sofia sa...

Ni har en så vansinnigt vacker veranda! Det måste kännas underbart! :)

Det har verkligen varit ett strålande fint väder idag. Det spritter i hela kroppen :)

Ha en fin kväll!
Kram Sofia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad skönt att ha tagit beslutet...
Det gör nog mycket!
Kommer ni imorgon?
Härliga bilder!
Ha en fin kväll!

Kram Sirpa

Hulda sa...

Så nydelig vær! Veldig fint å se inn i den herlige glassverandaen din. Er så flott der. Min store drøm er en slik glassveranda, eller lysthus. Jeg hadde håpet at det var glassveranda her, siden det var et gammelt hus, men nei. Vi må nok bygge noe selv. Nyt den deilige sola!

Lene sa...

Hvor har du et yndigt hus - ikke mindst verandaen.

Tove `blogg verden sa...

Nydelig hus du har!! Og hærlig med glassveranda når solen begynner å varme : ) Må være utrulig flott å sitte der da ja : )
Ha en fin kveld
klem Tove

Monica fra Koseleg sa...

Hei!
Så nydelig med sol, men litt rart og se all snøen- Jeg har vært ute å tatt bilder av de første blomsterknoppene av Julerose og Snøklokker i dag. Vakkert med den vite sneen- her er det grått og vått- enn så lenge.
Den som bare hadde hatt en glassveranda som din...
Ha en fortsatt fin kveld og kos deg i morgen!
Mvh Monica!

Lisas torp sa...

Så ljuvligt solljus på din fina veranda! Åh, den är verkligen som en dröm!!!
Jisses, så mycket snö ni har kvar, men med dehär milda temperaturerna och solen så smälter den snabbt!

Klokt att inte jobba för mycket! Kan man göra så tror jag det är en vinst i ens liv!
Ha en fin dag imorron!
Lisa

Mitt lyckliga lantliv ♥ sa...

Vilken härlig dag du fått njuta en liten stund av iallafall.
Själv har jag suttit inomhus och avklarat en tenta idag.

Den extra lediga dagen är värd så otroligt mycket, jag jobbade själv 80% innan jag började plugga.

//Jeanette

sussi sa...

Helt UNDERBARA bilder Kram Sussi

Stina sa...

Otroligt vackert!:)
Stina

" SHABBY JUNK" sa...

So Beautiful! Love the architectural features of the house. judy

sylvia sa...

hei Anna,
åå så vakkert hus,nydelig når sola skinner, deilig at vi har kommet til februar, det er jo blitt lenger lyst om kvelden,
snart mars,
ha en hyggelig fri dag i morgen.
klem fra sylvia

Mina drömmars hus sa...

En ledig dag i veckan, jo jag tackar jag. Det blir väl super!!!!
Fina bilder, snart så kan du fota gröna gräsmattor. Tiden formligen flyger ju iväg.
Kram och må så gott
AC

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilket vackert hus ni har!

Härligt för dig att ha gått ner i arbetstid, det gjorde du rätt i!
Ha en fin kväll!
Kram!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vid 10... Blir detbra?
Jag får försöka röja här men du får ta som det är...
Vi storstädar än :)

Men det känss som jag bara rör till det mer! :)

Kul! :)

kRAM sIRPA

Vita små hjärtan sa...

Så soligt och fint. Ditt hus är ju så fint. Vad skönt att ha lite extra ledigt.
Kram Agnetha

Hanna sa...

Så jätte fint hus.
Ha en mysig onsdagskväll.
Kram
Hanna

pretty sa...

Ohhh Anna your Fotos so fantastic .lovley wishes Nina from Germany

fröken knopp sa...

Åhh här har det minsan inte visat sej någon sol idag, Nej grått o trist o attans kallt...huu...

Jag tycker också att det är underbart o få komma hem på luunchen, o som du säger, man kan hinna en del på den lilla stunden..:)

Varmaste Kramarna Elin

Det vita dårhuset sa...

Fy fan vad fint du har det!!!!
Avis :)

Livsnjutaren sa...

Vilken underbar glasveranda du har. Ljuvligt.

Så Vitt Jag Vet sa...

Ett vackert hus ni har... Ljuvliga spröjsar runt fönstren...
Kraam
Sanne

Vintage House sa...

Wow har ni haft sol idag det har inte vi, så grått och trist..
Ni har ett vackert hus...
kram
sandra

Mitt hem är min borg sa...

Hej!

Vilket fantastiskt vackert hus ni har.. Älskar verkligen er veranda.. Jag förstår vart du fått namnet till bloggen.. =)

Kram!

Malin's Hus sa...

Tjena Anna! Hade inget och göra nu så jag har tittat runt LÄNGE på din blogg. Alltså...ditt hus är helt FANTASTISKT! Jag vill bara se mer o mer. Till och med min kära sambo gillar det :)
Måste ju visa honom med....Och du bor så nära en sjö med, ooooooh precis så som du bor vill vi bo. Men här runtom där vi bor är det väldigt svårt o hitta en lantligt boende med närhet till vatten...

Va evigt tacksamt för det underbart fina hus ni har :)

Massa kramar

Anonym sa...

Wonderful veranda!!! I love it!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Ert hus är så vackert!! Ett av de absolut vackraste jag vet!!

Och visst är det härligt med sol!!
Kram Monica

HOUSE of ADELA sa...

Ert hus är helt fantastiskt!

Kram
Adela

Nilla sa...

Åh, vilket vackert hus du har.
Rena "Madicken-andan" över det. Love it !!

Ha de bäst !!
nilla

Jag sa...

Hej...är så otroligt avundsjuk på ditt ljuvliga hem..bara älskar det o din stil!! Ps.din blogg gör mig glad varje dag, suger in inspiration och jag ler av allt det vackra! kram christina

Related Posts with Thumbnails