måndag 28 februari 2011

  

Godmorgon måndag!

Jag trodde jag skulle vara trött i morse men har nog inte varit så pigg på länge. Vaknade innan klockan började prata (har väckning med radio:) Helgen har varit avkopplande men vi har fått gjort något bra, tvättat alla sofföverdrag, så skönt när det är gjort. Funderar nu på att införa ätförbud framför tv....


Satte min Orkide i en stor glasburk. Glasburkens botten var trasig så en spillkum fick agera fat.

Tack, tack, tack alla för era kommentarer om mitt matrum:)

25 kommentarer:

Unknown sa...

Good morning Anna, (I love your name) and I also love your home!!!!!
To put the orchidee in a glas is a great idea!!!!!
Hugs Tanja from Germany

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Anna

Visst är det skönt med att det är så ljust...
Men härligt är det.
fINT MED oRKIDEN.
Här hemma har vi haft en helg som har varit fullt upp med jobb och inte hann vi så mycket som jag ville...
Men vi får fortsätta.
Vi han spisväggen klart och nu ska jag plocka in altt och betsa bänksvivan en gång till likaså hyllplanen.
Dom satte Aupp vid spisen men jag tror att vi får flytta på dom, sänka .

Det blev vit laserade bänkskivor, vad trot du ?
Här fortsätter sjukstugan, 5 veckan :(
Dom små har sovit jätte dåligt si man blir lite sliten
Nu är Jesper hemma.

Ha en fin dag

Kram Sirpa

Ps... jag kanske vill att du kommer på en fika sen :)
Fixa på hyllplanen :)

Marie sa...

Jag borde också tvätta sofföverdrag. Är en sån där sak som man skjuter framför sig bara för att det är lite krångligt. Kanske skulle ta tag i det någongång under veckan, får väl se vad man hinner med.

Så fint med orkideén i glasburken, det är verkligen en vacker blomma.

Ha en bra vecka! Nu ska jag iväg och jobba.

Kram Marie

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du visar som vanligt de mest förtjusande bilder. Har inte hunnit titta in på några dagar eftersom jag har haft gäster av det underbara slaget, mina barnbarn.
Önskar att din nya vecka och början på mars blir vårlig och glädjefull!
Kram Raina

hemma hos lilla mej sa...

Vad underbara bilder du bjuder på .Bara så himla fina.Ja nu är det underbart att det börjar bli ljust.Önskar dej en fin måndag.Varm kram Rita ♥

Bonjade sa...

So beautiful!!!
Happy new week.

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Så skönt att vakna och känna sig så utvilad!
Hoppas resten av dagen blir lika bra!

Kram Annica

Mia Maräng sa...

Hej!
Orkideen är ju underbar.Och det blev jätte fint med den i glasburken. Vad skönt att vakna ut sövd och ha massor av energi.
Ha det så bra.
Kramiz Mia

Tine sa...

;O)

Tine

Lisas torp sa...

Så vackra och harmoniska bilder! Skönt när man får saker gjorda som man tänkt länge på!
Ha en fin vecka!
Lisa

Inredningsfrun sa...

Tittar in och önskar dig en härlig måndag!

Du bjuder på, som alltid, vackra bilder!

KRAM från sjuklingen på the Island :)

// Inredningsfrun

Vintage House sa...

hej
vacker orkidee.
vad skönt att få lite gjort..
kram sandra ha det så gott

Vit dröm sa...

Så skönt att vakna innan klockan ringer OM man känner sig utvilad...Vaknade också innan, dock var jag fortfarande trött så lite snooze fick det bli..(sen var jag ännu tröttare...)
Ha en skön måndag!
Kram Anna

Mariette sa...

Vad skönt att känna sig pigg en måndagmorgon!

Tror du det funkar med matförbud i sofforna...*ler*...
Tur att man kan tvätta dem i alla fall, men efter x antal tvättar så brukar överdragen bli svåra att få på, sneda och konstiga...


Ha det så bra!
Kram Mariette

fröken knopp sa...

Åhh Anna, ävnen här hemma har det tvättas sofföverdrag i helgen..pust, men så skönt när det är klart!!

Såg att du inne hos MadonnaLiljan frågat om en korg, Jag har korgen i min butik också, o den kommer från bloomingville, så underbar!!
(tänkte bara om hon kanske inte visste)

Varmaste Kramarna Elin

fröken knopp sa...

:)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Älskar ljuset man vaknar upp efter vinterns mörker.Även här försöker vi ha ät och drick förbud i soffan men det är inte lätt. Ha en bra dag.
Theres

Fröken C sa...

Härligt o vara pigg på morgonen:)
Underbara bilder du visar!

Här får sofföverdragen vänta tills de kan torka ute:)

Kram C

LOTTAS HOME sa...

Underbart att vakna pigg & utvilad!
Fantastiska bilder du visar på din blogg, man blir helt salig varje gång man kikar in.
Ha en fin vecka!
Kram Lotta

Marica S sa...

Ha Ha jag har svarta skinnsoffor men ändå ätförbud framför tv:n :) Har jag alltid haft.. men fredagsmys o lördagsmys får man såklart äta i tv-rummet men ingen mat! Alla gör olika :)
Ha en bra kväll!!!

Källeboda lantliv sa...

wow ! vilka fina bilder från ditt vardagsrum ..tjusigt med bara vitt ..det gillar jag också ..härliga inspirerande blider du visar ..hälsn jeanette med bloggen kallebodalantliv

Fröken Agnes sa...

Hej Anna!

Superfin orkidé! Och så fint att sätta den i glasburken, själv har jag fått lite mani på glasburkar;)) Tack för din söta kommnetar hos mig! Min fina korg kommer ifrån Bloomingville.

Ha det så fint!
Kram Jenny

Stina sa...

Vackert!:-)
Kram Stina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vilken underbar orkidée du har!
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

VITA NYANSER sa...

Vad skönt att ha tvättat överdraget. Det skulle verkligen behövas göras här med, så när vårsolen kommer är det nog verkligen dags = ). Du har sååå fiiint!

Kram L-L

Related Posts with Thumbnails