måndag 21 februari 2011


Måndag och nya tag. Det har varit skönt att vara ledig några dagar, men nu är det jobbet som gäller. Är så glad att jag har ett jobb. Tänker på det ibland hur det var att vara arbetslös, outbildad och lite vilsen. Nu är det vården som gäller men hur länge, det får man se...
 Livet är gjort för utmaningar:) Har ni drömmar om att göra annat i livet och varför har man det egentligen?

Ha en bra måndag vad ni än sysslar med:)


Vill välkomna nya prenumeranter och följare, kul att ni hittat hit!


16 kommentarer:

Ljusa vardag sa...

Ja man får vara glad att man har ett jobb. För tillfället är jag föräldraledig men börjar jobba igen om en vecka. Känns lite motigt måste jag säga. Man vänjer sig lätt med det ljuva livet! Ha en fin start på veckan. Mvh Anna

Vit dröm sa...

Visst är det välunderbart att ha ett jobb att gå till, jobbar också inom vården och man får så mycket tillbaka.
Ha en bra dag!
Kram Anna

Fröken Agnes sa...

Hej!

Visst är man glad att ha ett jobb, var riktigt nära att bli arbetslös efter mammaledigheten, men så dök den här chansen upp. Man vet inte vad som väntar bakom nästa krök, därför är det ingen mening att gå och oroa sig... Så fina bilder du visar!

Hoppas du får en fin måndag!

Kram Jenny

Hanna sa...

Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Anna sa...

Tack Anna..
Jag är en relativt nybloggande tjej som älskar det !!!
Kikar in till dig varje dag...
Inspireras och
imponeras..
Älskar inredning =).
Du är välkommen in till mig oxå! Mvh Anna

Vintage House sa...

Hej
Visst är det skönt att ha ett jobb att gå till och man vet att man klarar sig.
Men drömmer om något helt annat och det hoppas jag att jag kommer att våga satsa.
Man lever bara 1 gång måste chansa ibland.
kram
sandra

Hulda sa...

Slike små spirer er så søte. :) Flott sammensatt i bildene dine.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna!

Visst är det måndag och jag hoppas att våran sjuktuga försvinner!

Vad kul att du vill vara med i utlottningen :)

Härliga bilder och visst är det så att man har drömmar om annat men mina drömmar kan bli sanna efter att man blir äldre med :)

Ha en fin dag!

Kram Sirpa

Ps... N är redan så mycket bättre!

Jenny sa...

Hej Anna, ja visst är det bra att ha ett jobb, jag är ofta tacksam för det, jobbar inom läkemedelsbranschen:) Men jag fick barn tidigt och sen blev det inte av att jag pluggade vidare... Nåt jag ångrar bittert idag... Men jag vet inte vad jag skulle vilja bli, det är väl det som satt stopp.
Ha en jättebra vecka!! Kram Jenny

Husprojekt Drömhus sa...

Jag älskar utamningar & tänker att man lever bara en gång.. vad jag vet iaf :) älskar att prova nya saker & tycker man skall ta tillvara alla egenskaper man har & satsa på att utveckla det så mycket man kan.

Det är en lycka att få jobba med det man älskar mest av allt, få förunnat.
Men har också varit arbetslös en period i mitt liv som många andra i samhället som det ser ut idag.. man får se det som en chans att utvecklas & göra nåt positivt av den perioden. Lycka till allihopa, kramar!

Tiina

Änglarum sa...

Hej kikar in hos dig!! oj vad mycke ögongodis! Ha en fin dag ♥ kramiz Jessica

Det vita dårhuset sa...

TACK Anna!!
Betyder MYCKET när en av mina stor favoriter gillar det jag gjort =)!

Känner precis som du. Vill inte att det ska bli "för" mycket för läsarna. Man vill ju att dom ska hinna med också ;)

Många kramar Erika

Mys och hemtrevnad sa...

man får vara glad för det lilla! Kramis semlan

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen! :)

Tackar :)
Visst måste man ändå försöka...
Jag försökte klicka på bilden till min tävling hos dig men kom inte fram...
Hur länkar jag min egen tävling från min blogg?
Alltså om man vill att man ska hamna på det inlägget hos mig?Tävlings inlägget?

Vi hörs!

Kram SIRPA

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Ja, man är verkligen lyckligt lottad!

Hoppas du haft en fin helg!
Kram Annica ♥

fröken knopp sa...

Ja, Måndag igen, o visst är man glad att man har ett jobb!! Vad vore livet annars?!
O visst måste man drömma, hur skulle man annars våga?!

Tyvär är det i det "gamla" huset vi halvrenoverar, saker som inte blivit gjorda men som vi känner nog öka värdet en del vid en försäljning, sådana där sista ryck som man blir hemmablind på..mestadels i källaren där man aldrig är..Men snart hoppas vi verkligen att allt ska bli färdigt med det nya huset så att vi kan börja där, vi längtar!!!

Varmaste Kramarna Elin

Related Posts with Thumbnails