lördag 5 februari 2011

Vissa saker bara det står Vita verandan på.....



Vad är det med henne nu tänker ni.....

Jo när jag är ute och shoppar så är vissa köp så lättbeslutade. De liksom står på saken:  mig ska du köpa, jag passar hemma hos dig. Så kändes mitt köp i dag.  

Är det någon som känner igen sig?


Hade redan "spanat" in denna stora skål på Maries blogg då hon visade sortimentet i affären. Det är inte lätt att hitta dessa vita stora skålar så jag blev så glad över denna. 


Men jag köpte en annan sak som inte var planerad.....och den är jag ännu gladare för. Visar i morgon...

Ha en mysig eftermiddag och kväll och ni ska väl kolla in första delfinalen i Melodifestivalen?




22 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Jättefin skål, ett riktigt fynd. Förstår att du är nöjd med den. Vet inte om det blir melodifestival här, tycker det är rätt tjatigt, men man är helt lost i eftersnacket om man inte sett den. Får se hur det blir...//kram maria

Vit dröm sa...

Håller verkligen med dig om att vissa saker är förutbestämt att just den ska jag ha...-konstigt det där...?
Absolut blir det melodifestivalen!
Ha en mysig kväll!
Kram Anna

Mina drömmars hus sa...

Ja nog känner jag igen mig alltid. Helt plötsligt står man med en grej som man måste bara ha som gjord för hemmet.
Jättefin skål, som sagt den passade perfekt hos dig.
Ha en skön lördagskväll
Kram
AC

Margareta sa...

Lyckans dig som kunde gå till denna fina butik och till på köpet få tag i saker som var gjorda för dig.Skålen passar ju in som hand i handske i ditt hem. Spännande att se vad du fick med hem mer.
Jag hade lite funderat på att åka till Hjo,men vinterkräksjuka kom emellan.Hujedamej......

Ha en bra lördagkväll!
Kram Margareta

Fröken Agnes sa...

Hej Anna!

Superfin skål, har en liknande själv. Skulle så gärna vilja besöka Maries butik, tänk om man hade så nära som du :))

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

Julia sa...

Spännande!!
<3<3

Kram JULIA

Lisas torp sa...

Jodå, det känner jag allt igen - alltför väl - en del saker riktigt skriker efter en...:)!
Din vita skål är jättefin och passar ju perfekt till allt annat!
Intressant att se vad som mera fick följa med hem....:)
Önskar dej en fin och skön lördag!
Lisa

Marie sa...

Ja den var verkligen jättefin, sen kan man ju variera innehåll med både färg o form. ha det gott, kram

LOPPISLIV sa...

Underbar skål, så stor och vacker i formen. Passar helt perfekt där på bordet ju. Precis så kände jag igår när jag kom hem med en stooor gammal rund vit porslinstallrik, ohhhh den bara var ett måste :-)) Melodifestivalen ikväll är given :-)) Fin kväll. Kram P

Trivsamma förändringar sa...

Ja, det där känner jag verkligen igen! Men när man köper de sakerna som man faller för från första stund så ångrar man sig väldigt sällan.
Klart det blir till att kika på Melodifestivalen ikväll! Ha en skön em/kväll, kram Maria

Änglarnas hus sa...

Hallojsan1

Ja den skålen var som klippt och skuren för ert köksbord!
Väntar med spänning på nästa fynd ;)

Melodifestivalen?..är den igång igen?..

Ha en härlig lördagskväll! Kramis Sanne!

Mariette sa...

Hej söta Anna!

Om man känner igen sig?
Allt för ofta...*haha*..

Jättefin skål!

Och vad var det mer du köpte då?

Måste vara nära till Maries butik för jag tror jag läst att du varit där förr..*ler*...

Kram Mariette

Hem och Harmoni Marie sa...

Verkligen fin och är ju absolut DIN :)

Jajemänsan, självklart melodifestival ikväll. En tradition som inte missas.

Ha en fin fortsättning på helgen, kram Marie

Livet på Vestergård sa...

Den skålen är verkligen jättefin!
Ha en mysig lördagkväll! Kram Kicki

Camilla sa...

Om min man skulle svarat på detta inlägget så hade han helt klart sagt att det stod mitt namn på saker ALLDELES för ofta ;) Haha.. han har rätt ganska så ofta också. Men vissa saker är ju bara så där mitt i prick. Som denna skålen. Den är ju helt underbar, och om jag inte haft "köpa-skål-stopp" så hade jag försökt hitta en sådan skål jag med :D Men nu har jag så många skålar att jag inte vet vart jag ska ställa alla.. haha..
Men du.. jag såg här på en bild brevid att du har gammeldags skafferilådor (glaslådor). Jag har ju beställt fem sådana lådor och ska själv bygga hyllan till dem. Men vet du vart man kan få tag på mindre lådor?? Om du vet kanske du kan skicka mej ett mail.. :)

Ha en bra helg!!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad fiiiin den var! Förstår att du föll pladask! Jag har själv lite svårt att hitta "min" stil just nu eftersom vi har förändrat en hel del på ganska kort tid hemma. Jag trodde att jag gillade romantisk vit stil men det visade sig inte alls vara jag så nu fumlar jag i mörkret känns det som. ;0) Får se var vi hamnar i slutändan...

Loppis ja! Jag lyckades ääääntligen komma iväg trots sjuka barn! Jag är så glad... Du får nog se på bloggen i veckan vad jag hittade.

Kramis/ Anna

Anonym sa...

*ÄLSKAR* vita skålar har några här och där går alltid bra att ställa överallt, den varan går aldrig att få för mycket av!

Jenny sa...

Hahaha, känner igen det!! Jag förstår att du var tvungen att lyda, den ser ju så fin och snäll ut ;) Jag älskar skålar!!
Ha en mysig söndag,kram Jenny

Lilla gårdshuset sa...

Absolut! Jag känner igen mig. Vissa saker står det "Heléne" på i butikerna *blink*.

Kramis/Heléne

Roberta sa...

This big white bowl is a beauty! So pretty on your table. There's always room for one more white bowl:)

hällkulla sa...

Känner igen mig... Vissa saker bara vet man att man behöver...
Din skål är väldigt fin! Den hade nog åkt hem med mig också, tror jag! :)

Önskar dig en fin söndag!
Kram
Pi

Malin sa...

Hej! Jag & min vän har öppnat upp en hemsida, med äkta hantverk i en lantlig shabby chic stil, tex våra unika fototavlor och citatsskyltar,kika gärna in! www.malinda.allt.nu

Related Posts with Thumbnails