måndag 9 maj 2011

Vad jag är glad i mitt gamla....

   
...bakbord. Jag var snabb på att svara när Sandra med bloggen Vintage house sålde detta fina bakbord. Sandra var snäll och tog med det samtidigt som hon skulle till Maries loppis.

Jag ställde det på min köksbänk. Den fungerar som en extra stor skärbräda.



Den blir perfekt för barnen att baka på. Eller ha som bricka.

De gamla skålarna kunde jag inte motstå, de fyndade jag av Anna på Maries loppis i lördags. Sååå mycket folk och det fanns så mycket fint.

Även dessa glas som blev fina med mina silverskedar.

Nu väntar en vecka med mycket jobb och även en tripp till huvudstaden för utbildning. Så om det blir glest mellan inläggen så vet ni varför.

Ha det gott och missa inte min utlottning!

Kram

23 kommentarer:

Millygarden sa...

Så fina bilder...dessa bakbord är verkligen jättefina.

Har läst det fina repet från ditt vackra hem..underbart hus ni har!

kram Marina

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fint, jag hann inte riktigt med trots att vi var där när de öppnade ;o)
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad muýcket fina bilder.Vad underbara dessa bakborden är....Ha nu en härlig måndag.Kraaam Rita ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilket bakbord! svåra att få tag på antar jag... Fina bilder du visar Kram o ha det trevligt i huvudsta'n Gunilla

Vintage House sa...

Hej
Det Blev verkligen kanon där...
Kul att du gillade det och skålarna var kanon...
ha en skön tripp.
kram
sandra

Puumuli sa...

Ett fint fynd och så behändigt att ha då barnen bakar!

Ha en fin måndag!

Kram
Sari från Puumuli

Petra-Lantlig Charm sa...

Det var jätte fint det bakbordet! Vill oxå ha ett men det får inte plats här tyvärr. Tror min mamma hade ett jag skulle få, men som sagt, platsen finns inte.

Visst var det massor av folk och man hann inte kolla runt om man kände igen någon för det var full koncentration på sakerna :-)
Jag hittade lite saker jag med!!

Ha en härlig dag och vecka!

Kram Petra

rustik charm sa...

Hej vännen.
Så fint bakbord:)Om man ändå hade plats...

Trist att vi missade varandra, får bli en fika snart och en loppis tycker jag:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Doppa.nu - Amanda sa...

Vilken jättefin!! Synd att det är alldeles för långt till Hjo, annars hade jag varit där och hängt på snöret ;)

Ha en fin dag!

Millas hem sa...

Hej Anna!
Så himla roligt det var att träffa dig hos Marie! Ditt gamla bakbord är urläckert och Sandra hade nog kunnat sälja massor av sådana där! Alla sneglade nog på det! =))

Hoppas att vi ses igen någongång!

Kraaam

Romantiske Stinemor sa...

Vakker blogg, legger meg til som følger:-) klem Stinemor...

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Tack för senast! Så trevligt som alltid. Så fint bakbordet blev på bänken! Både praktiskt och fint att titta på. Ha en fin vecka, kanske blir lite shopping i huvudstaden då? Kram Anna

Helena - ullvi32 sa...

Sååå fint- jag har varit på jakt efter ett jag också men inte hittat nått :(
Ibland ska man ha tur!!
Ha en trevlig kväll!

Husprojekt Drömhus sa...

Tjusigt bakbord!! Tänk om man hade möjlighet att varit på den loppisen!

Ha en fortsatt härlig vecka,
Kram
Tiina

Villa Carl Larsson sa...

Jättefint verkligen! Önskar jag kunde hitta ett gammalt gediget bakbord jag med. Bara att hålla utkik, men de går ju åt som smör. Tyvärr börjar alla gamla saker bli så dyra nu i andra handsvärde då det är så populärt.

Kram Josefin

Lottas Fotografi sa...

Vilket mysigt bakbord!
Ja, funkar som bricka också ;)

Kram Lotta

Hemmavid sa...

Åh, bakbord är verkligen nostalgi för min del.. Min mormor hade ett bakbord och när det åkte fram visste man att det var godsaker på gång! ;)

Kramen Jenny

kathas kortmakeri sa...

Ett så fint nött och använt bakbord. Kanske skulle ta fram mitt eget å måla det vitt... Inte så fint slitet... Jag är sällan bagerska så bricka passar nog mej bättre.

Kram Katha

Norregård sa...

Hej!!!
Superfint som vanligt hos Dig;o)
Ha det så trevligt i Sthlm!!!

Kram Malin

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Så många fina fynd. :) Minns att vi hade ett sånt bakbord när jag var liten. :) Kram

Vita huset 28 sa...

Åhh så många fina fynd, där skulle man ha varit med!!
Fint bakbord, kan man använda till mycket.

Ha de bra på kursen
Kram Camilla

Weisser Traum sa...

oh guten morgen du liebe
deine küche ist ja suuuuupperwunderschön.
wünsche dir einen schönen maitag.
sei lieb gegrüsst daniela

Clara sa...

Hej!

Väldigt fina loppade skålar du har!
Kram Clara

Related Posts with Thumbnails