måndag 2 maj 2011

Här inne känns det trist...

Ja jag vet inte hur jag vill ha det här. De vita korgstolarna har fått flytta ut till verandan. Här på glasverandan vill jag nu ha mer som en hall. Jag vill kunna använda denna som ingång. Den andra ingången som vi har innehåller ju även tvättstuga så jag saknar en "finingång" . Samtidig är det en härlig plats att sitta på när det regnar.


Tips mottages gärna hur jag kan inreda här. Den gamla kyrkbänken ska nog ut till verandan den med. Platsbyggda bänkar är ej aktuellt.



Kram

16 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Kom på att jag inte har emailat tillbaka till dig.
Jag tar med mig allt till Hjo även bakbordet...
Vad skulle man kunna ha, smalt bord med två stolar jämte och under bordet lite trälådor.
Något till kläder och skor om du ska ha det som finingång.
kram
samdra

dagdrömmar i vitt sa...

Å det var en svår nöt att knäcka. Men lite roligt att du har ett rum att inreda. Finns inget roligare.
Några gamla fina stolar som står längs med väggen och som ni sedan kan använda om man vill sitta där. Hänga något fint på dem, textilier, fina kuddar, någon fin korg att lägga sommarsjalar i på golvet, en fin gammal spegel stående på golvet så du inte gör hål i väggen,
Och så fina blommor förstås;)
Bara en lite tanke, ;)
Kramkram / Nettan

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Det är så fint med erat glasveranda.
Som du säger så är det både mysigt att sitta
där när det regnar och ha som hall.
Du kommer nog på det snart.
Men ett bord, cafebord...

Ha en bra dag, jobbar du idag?
Jag plockar och fixar...
Och bloggar ;)

Kram Sirpa

Dronninghuset sa...

så fint et rom. lyst og luftig. jeg likte den kirkebenken.... den var flott.
du har allerede fått tips om innredning. det blir sikkert pent. lurt å ikke ha inn for mye, for da blir det fort fullt og trangt. det vil ødelegge sjarmen med rommet, synes nå jeg...
lykke til! hilsen Tove

Petra-Lantlig Charm sa...

Har tyvärr inget tips.Fast det med finingång tycker jag låter som en bra idé! Älskar den där kyrkbänken! Så härlig patina på den! Den är ju vacker där den står annars :)

kram Petra

Camilla sa...

Hej! Nu var det länge sedan jag kommenterade här har varit dålig på det ett tag, men jag läser så ofta jag bara kan;) Jag tycker du ska blanda massor med fina pelargoner och ha i fönstrena, rosa och vita, både mårbacka och gammeldags pelargon. Varför inte inreda det så att du kan använda det som en fin ingång men även ha som ett extra rum när regnet faller ute? Lite fina trasmattor, några gamla stolar eller någon gungstol kanske? Hoppas vi får se bilder på hur det blir sedan. Lycka till! Kram ifrån Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej söta Anna,

Jag tycker eran veranda är underbar! Skulle ha det som laddningsstation för mig själv, hihi, bara vara där och känna att energinivån sakta men säkert höjs :)

Jag som har snudd på mani på bord skulle satt ett gammalt väderbitet bord där, med ett litet arrangemang som kan växla då och då. Lite blommor, ett par sköna böcker och nån liten ljusstake eller lykta kanske...

Sedan kanske en gammal knoppbräda för att hänga av sig jackan på, och där kan ju även lite fint "pynt" hänga :)

Kram
Mia

Hanna sa...

Så fint med glasverande. Tyvärr har jag inga tips alls.
kram
Hanna

Fröken Agnes sa...

Hej!

Finns redan så många fina förslag bland kommentarerna ovan och med en så fin "grund" som er glasveranda är kommer du säkert på något. Du är så duktig och har det såååå fint!

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Det första jag blev att tänka på att det skulle vara fint med terrakotta krukor med rosa pelargoner i dom fina fönstrena. :)) Ha en mysig kväll. :)) Kram

Ljusa vardag sa...

Jättefin gammal bänk! Helt i min smak. Så svårt att hitta sådana möbler nu för tiden. Det har blivit så populärt med gamla slitna möbler. Ha en fortsatt fin kväll. Kramar / Anna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Det är så mysigt med dessa ljusa glasverandor men svårt att inreda..jag håller med..har idétorka då det gäller min också!!

Hoppas att du får många tips så kan jag kanske norpa något ;)

Kramis Sanne

Villa Tallbacka´s Home sa...

Go kväll!

Mårbacka är ju såå fint, olivträd, amerika coffert, likadana pinnlampor med ljuva skärmar! Hoppas något kunde inspirera dig!? Mvh/ Johanna på Tallbacka

Dröm vid havet sa...

Så fin glasveranda, jag gillar den gamla nötta bänken...så fin!

Vita rosor och förgätmigej sa...

God morgon! Här föll snön ner när jag vaknade... :0( Suck! Jag tror inte att jag är rätt person att komma med förslag. Skulle ha föreslagit något färg glatt och det känns inte riktigt som din stil. ;0) Ska bli spännande att se hur det blir!

Kram/ Anna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Godmorgon Anna!!
Den är bara för vacker eran glasveranda
en underbar hall att komma in i!
Tycker att kyrkbänken gör sig fin där den är.

Annars kan det vara mysigt med en fin gammal kökssoffa el ett vackert bord o stolar
du kommer snart på nått

Ha det gott
kram Tina

Related Posts with Thumbnails