torsdag 26 maj 2011

Jag klurar lite....


...hur jag ska ha det här.
 Korgen har hamnat här och glasburkar har jag många och de är en inredningsfavorit.
Bänken kommer från Ikea och jag vet inte om den finns kvar i deras sortiment. Vi har målat vår med oljefärg. Den står ute året om och håller sig fint. Den gamla stallampan är köpt på loppis och den går utmärkt att elda i.




Det lilla fönstret har troligtvis varit i skafferiet som var i köket. Det finns inte tyvärr inte kvar, snyft:(


Är en dålig bloggkompis just nu. Dagarna är fyllda med jobb och när kvällen kommer så börjar nästa "arbete".

I dag är det dags för ridskola igen, teori, inte lika kul tycker tjejerna men ack så nödvändigt:)


Kram

16 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Jag har samma bänk i uterummet och vitmålad. Den är så bra för förvaring :)
Och mycket yta att göra fint på, du komme rnog på något:)
Önskar dig en skön dag, här är det också mycket jobb... vi frisörer :)
Kramrkam / Nettan

Anonym sa...

God Morgon !

Det äär en söt liten fönster men som tur så
fins den kvar på utsidan.
Kan tänka mig att teori är inte lika roligt!
Men det måste man väl också kunna.
Är det många gånger kvar av ridskolan?

Hur går det för dig? Hinner du med att rida nått nu?
Ha en fin dag, som tur så är vinden bortblåst.

Kram Sirpa

Vecka - Vecka sa...

Ser fint ut! Praktiskt att ha ett ställe där man kan ha möbler ute under tak!
Lotta

Tulipa sa...

Hej Vännen!

Man hinner ju inte alltid så mycket som man vill... Jag känner så väl igen det, men tur ändå att det mesta är såå roligt!!

Glasburkar gillar jag också...
Hoppas du får en fin dag!

Kram Mariette

Petra-Lantlig Charm sa...

Vissa dagar är det så, man hinner inte allt man vill och önskar!
Vilken ridskola går barnen på? Jag red både på Lunnebacken och sen i Mölltorp. Hade egen häst sedan och då hyrde jag hos Indebetou på Borrbäck! Har du med ridit?

Ha en fin och bra dag och stressa inte för mycket!

Kramar Petra

sylvia sa...

hei.
så vakkert hos deg, du klarer det meste..
ha en fin dag vidre.
klem fra sylvia

Livsnjutaren sa...

Minns hur tråkiga teorilektionerna var. Men visst är dom bra. Stallyktan är underbar.
Och hela bänken för övrigt. Kram.

Villa Carl Larsson sa...

Vad fina saker!
Det verkar vara tåligt att måla med oljefärg. Ska jag måla möbler som ska stå ute i fortsättningen. Tyvärr kommer vi inte ha något tak över altanen så det kommer ju regna rakt på allt som står ute. Men man får väl täcka över det när det regnar allt för mycket.

Sköt om dig. Kram Josefin

Hulda sa...

Slik er det noen ganger, bruker også å slite med dekoren av og til.. Men, både glassene og kurven er fine, du får det nok til!

Anonym sa...

Hej
Kan du inte plantera lavendel i korgen sätt en svart plastsäck i ..
Då kommer säkert på något.....
ha en skön dag
kram
sandra
http://vintage-house.blogspot.com/

Anonym sa...

Inne på samma tanke som Sandra ovan, växter! Få in någon färg! Eller, vad är det egentligen för fel på en duk??
Skorpan

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad fint ni har!!!

Rustik Charm sa...

Hej Anna!
Ser så fint ut hos er:)Gillar lampan, gammal o fin.
Ha en härlig dag.
Kram Kristina
ps, blogger strular igen så jag kan inte kommentera som vanligt...

Norregård sa...

Hej Hej!!
Har haft problem med att kommentera hos Dig:((
Nu går det iaf!

Hoppas att allt är bra:)
Kram Malin

mammaxtre sa...

Du har det så fint tycker jag.

Teori är självklart inte lika roligt som att rida :-)

LOPPISLIV sa...

Jättefin din bänk, och stall lyktan är ju hur charmig som helst. Fint med glasburkar på, ska bli spännande att se vad du hittar på för något.

Ja så tyckte min dotter också att teorin inte var lika kul, men jag ( när jag gick på lektioner för några år sen) tyckte det var jättekul :-)) Jag har också varit blogg trött sista tiden, finns ingen tid att sitta framför datorn om kvällarna. Men idag gjorde jag äntligen ett inlägg om de fina greengate muggarna jag vann :-)) Kraaaaaam P

Related Posts with Thumbnails