torsdag 19 maj 2011

SYRENDOFTEN I HUSET....



...sprider sig, härligt!
Vissa tycker det luktar för starkt men inte vi. Nu njuter vi så länge de varar. Vi har en lång syrenhäck så jag har gott om blommor.

 

Mitt nya lilla hallbord har fått sig en liten förändring. Förutom blomvasen så satt jag fast en arbetslampa. Gillade brytningen.

      
Vid min skriv och blogghörna ser ni att jag har en likadan lampa. Det var förra året som jag var på "lampjakt".

I dag har vi grått och regnigt men har man hund så finns det inget dåligt väder. Nej på med regnstället. Minstingen har bänkat sig framför tv:n och Dumbo.

Jag tackar och bugar för alla kommentarer. Jag läser dem och uppskattar dem verkligen. Har dock svårt att hinna skriva till alla. Hoppas ni förstår:)

Ha en fin dag!

15 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Klart du inte behöver svara på alla kommentarer, då skulle du behöva sitta i timmar,ler.
Så fint ni har det, bilderna är så vackra. Syrenerna är ju såå härliga och doftar fantastiskt gott. Bara njuta så mycket man hinner medans de finns. Önskar dig en härlig torsdag trots väder<3
Kramkram / Nettan

Lantligt i smultronbacken sa...

Härlig doft med färska syrenkvistar inne. Jag har både en lila och en vit och längtar tills de blommar så jag får plocka in lite. Ett tag kvar här.

Vad fint det blev med bordet i hörnet.

Hoppas du får en toppenbra dag idag

Kram Teres

Ett Vitare Hem sa...

Åh här är en till som älskar syrene och trots att jag får medicinera så bara måste jag ta in dem ;o)
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Skogslyckan sa...

Syrenernas och konvaljernas tid är den allra underbaraste..snyggt med krocken mellan ruffigt och skirt...
Kram Pia

Vintage House sa...

Hej
Härligt fint med syren:)
Lampan är så läcker är på jakt efter några.
Fina helhetsbilder önskar jag kunde ta några med men snart snart börjar det ordnar upp sig.
kram
sandra

villa carolina sa...

Oj vilket fint hem du har =)

rustik charm sa...

Hej Anna.
Ljuvligt med syrener:)Kommer nog plantera några på våran tomt, nästa år tror jag:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Vilmas Hus sa...

Jag kan tänka mej att det luktar ljuvligt! Va fint med det lilla bordet, ni har verkligen underbart fint hemma.

Ha en fortsatt fin dag!
Kram Charlotte

Rummet för välbefinnande sa...

Hå hå ja ja.....
Så vackert så jag blir alldeles lyrisk.
Skulle bara kika in en jättesnabbis lite så där obemärkt tänkte jag för jag ska egentligen jobba en stund - men du ser hur det gick med det. *ler*
Kunde inte låte bli att skriva några rader för jag blev så glad.
Ha en fin helg nu.
Själv ska jag ut på äventyr som heter duga.
Kram Mia

Unknown sa...

Hej!

Sååå fint du har det, syrener doftar ju underbart. Gillar verkligen klämlampan som du har satt dit på bordet, så snyggt.

Ha en fin kväll!
Kram johanna

Gamla skolan-Jennie sa...

Det finns nog inget vackrare än svensk försommar! Vi ska börja att försöka anlägga en lång syrenhäck hos oss i sommar, det ska liksom vara det i så här gamla trädgårdar som vi har!

Hoppas att du får en riktigt fin helg Anna!!

Kram Jennie

Jenny sa...

Kul att läsa om er i lantliv sommarhem, jättefint, klart det bästa i tidningen!
Jättefina bilder på bloggen idag också, ha en skön fredag, kram Jenny

Hemmavid sa...

Sååå fint! och så vackra blommor!

Kramen Jenny

Trefemtien sa...

Så utrolig fint og gjennomført du har det! alt harmonerer så godt sammen..:)
Syrener dufter vidunderlig, så jeg kan tenke meg at dere har det herlig både ute og inne nå på denne tiden..:)

Malin's Hus sa...

Verkligen härligt med syrener. tyvärr så håller dom ju inte så bra inne...men OTROLIGT vackert!

trevlig helg!

KRAM

Related Posts with Thumbnails