tisdag 3 maj 2011

Nypiffad glasveranda....

Tack alla för jättefina tips om hur jag ska fixa till det på vår glasveranda. Jag började igår och har kommit en bit på väg. Här kommer en bildkavalkad på verandan.




Välkommen in....



Kliv på...

Några pelargoner var mångas tips...

även olivträd...



trädgårdssoffan fick flytta in...

 



Här satt jag med morgonkaffet och såg snöflingorna dala ner utanför....
 




Så här blev det på andra sidan. Får se om jag hittar något annat bord. Skulle vilja ha ett grunt som är lite bredare.






 

Ja så här blev det och nu känns inte verandan så trist som den såg ut i går.

Ha det så bra för min del väntar kvällsjobb så nu ska jag försöka få lite annat gjort här hemma.

Ha det så bra och kul att ni kikar in!

39 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Så fint det blir älskar verkligen den gamla trädgårdsstolen står överst på min önskelista.Ha en bra dag.
Kram Theres

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vad fint det blev.Bara så himla fräscht och mysigt.Önskar dej en skön dag.Kram Rita ♥

Dronninghuset sa...

så flott du har ordnet det. kjempekoselig ble det. flink du. lett og luftig! liker.
nyt dagen i dag, hilsen Tove

Gamla skolan-Jennie sa...

Tack för att vi får titta in!!!

Er glasveranda är ju bara så vacker! Det var roligt att få läsa om er i Lantliv! Även om man har sett mycket bilder från ert hus så är det en annan sak att få läsa om er!
Hoppas att du får en härlig dag och att det INTE kommer mer snö.

Kram Jennie

Lisas torp sa...

Åh, din veranda är ju som en dröm! Jag blir helt lyrisk när jag ser hur fint det är!
Vilken jättevacker quilt jag ser där, bland allt annat rofyllt och fint!

Ja, ja, lite snö får man tydligen tåla, trots att det är maj! Den försvinner, som tur är, lika snabbt som den kom! Tala om kontraster mot tidigare!!!
Ha en fin dag!
Lisa

sammal airi sa...

So beautiful!

Lantligt i smultronbacken sa...

Det blev jättefint. Alla härliga ljusa färger gjorde susen. Gillade skarpt den nötta stolen och stegen bakom. Sen några Mårbacka och olivträd är bara toppen. Det där ska du vara jättenöjd över

Ha en bra dag

Kram Teres

majra1 sa...

Så vackert!
Vilken tur du har som har en sån underbar veranda!

Ha det så bra
Mari

Weisser Traum sa...

oh soooo wunderschön dein sitzplatz in der veranda.
und die rosa geranien....einfach himmlisch.
wünsche dir eine wunderschöne woche.
sei lieb gegrüsst daniela

Kristins Hus sa...

Så fint du har det!! Til stor inspirasjon:-D
Kristin

Anonym sa...

Hej jag heter Helene och brukar läsa din blogg varje dag jag tycker den delen med trädgårdsoffan bev jätte fint och även sockerlåda med pellisar men jag skulle nog även tagit in trädgårdsbordet till stolen om du har ett sånt med smala ribbor det skulle vara jätte fint med glaskupan på och även 2 st myrten i 2 patinerad lerkrukor med är det är ju bara vad jag tycker för övrigt har ni ett väldigt fint hus ni kan skatta er lyckiga att ni har funnit det mvh helene

Elsas Cottage sa...

BEAUTIFUL Pictures - as always! I love your AU Maison plaid and your Geraniums.....
Greetings, Simone :-)

sylvia sa...

hei.
men å koselig det ble her, nydelig sted å sitte å kose seg,
ha en fin dag.
klem fra sylvia

Millygarden sa...

Jättefint alldelse lagomt luftig och fint inte för mycket det gillar jag!

kram Marina

Livingroom sa...

Ser bra ut. Underbara pelargoner.
Bara ännu sommaren fort skulle komma så man skulle få den där känslan tillbakas som man hade tidigare på våren.... nu är det ju sjuttons kallt..blää..

millandante sa...

Snöflingor hör liksom inte ihop med denna UNDERBART FINA och somriga veranda!! Såå mysigt det ser ut att sitta där med en kopp kaffe!:)

KRAM

Vintage House sa...

Hej
Blev ju verkligen kanon:)
Synd att det är så kallt med vi håller tummarna på att det ändra sig speciellt till helgen.
kram
sandra

lavendel mio sa...

Så nydelig du har gjort det i glassverandaen!!
Her er det herlig å sitte kan jeg tenke meg:)
Ønsker deg en strålende fin dag, klem Hanne

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna !

JAG VISSTE DET OCH VIPS SÅ VART DET KLART!
Vad fint det blev, det är vilsamt vackert och glasverandan är så fin !
Kanske vi får sitta där och ta ett glas vin nästa gång ;)
Ha en bra kväll på jobbet !

Kram Sirpa

Två små rum sa...

Såg ert hus i tidningen Sommar Lantliv!
Såå underbart vackert ni bor!
Blev jätte inspirerad!
Jag vil oxå ha en sån fin glasveranda som du har:O) och den öppna verandan där ni sitter och myser är helt fantastisk!!
Kram Mia

Petra-Lantlig Charm sa...

Det blev jätte fint! Snabb du är att fixa :-)

Nu har det slutat snöa och hagla här med och solen lyser igen. Hoppas verkligen det var sista skriket och att värmen kommer tillbaka!

Ha en fortsatt trevlig dag!

kram Petra

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fint det blev! Visste att du skull få till det;)) Underbara detaljer!

Hoppas du får en fin kväll trots jobb!

Kram Jenny

Margareta sa...

Härligt vackert!!!!!

Kram Margareta

Anna sa...

Vackert!!

Anna

Så Vitt Jag Vet sa...

Så ljuvlig din veranda är !
Kraam
Sanne

Norregård sa...

Så mysigt Anna;o)
Finns väl inget bättre ställe att inta sitt morgonkaffe på!!!!

Kram Malin

Unknown sa...

Sååå ljuvligt vackert!!
Blev så inspirerad av dig och alla dina fina pelargoner så idag inhandlade jag några med, hihi :)!

Ha en fin kväll!
Kram johanna

Malin's Hus sa...

WOW WOW WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!

Susanne sa...

Jättefint verkligen!
kram susanne

Fröken C sa...

Så fint du gjort!
En otroligt vacker veranda du har:))

Ha det gott!
Kram C

Erika sa...

Åh, så fint det blev! Vilket drömveranda ni har, ja hela huset är som en dröm! Du förgyller verkligen min vardag med din underbara blogg, tack för att du delar med dig och inspirerar!

Kram Erika, trogen läsare

Lottas Fotografi sa...

Den är så otroligt fin er veranda!
Jag har en liten länk till den hos mig! Är här och kikar titt som tätt.

Kram Lotta

Dröm vid havet sa...

Blev jätte fint! Här lånat 2 bilder av dig och länkat, hoppas att det är OK. Annars hör du av dig, så tar jag genast bort de.

Fossestua sa...

Wow! Utrolig lekkert! :)

Susanne sa...

Det är helt otroligt vackert,,så där som man bara önskar att man kunde ha det...vad ska man egentligen med tidningen lantliv till när man lika gärna kan kika här och njuta....Sååå vackert..Kram

Färjtorp sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så fint! Ljus och härlig veranda, kan inte passa bättre än med massa pelargoner och soffan du har ställt dit.

Kram Johanna

Inger-Lise sa...

For en utrolig fin veranda du har :)

Anonym sa...

Åhhh, vad fiiiint!! *avundsjuk på er veranda*

Helena Helberg sa...

Vilken fin glasveranda ni har! Jag drömmer om att bygga till en sån till vårt hus. Mysig blogg du har! Ha en fin dag / Helena

Related Posts with Thumbnails