onsdag 25 maj 2011

LAVENDEL PÅ VERANDAN....





Visst är det den sååå fin, lavendel högt och lågt skulle jag vilja ha:)


Ni skymtar vårt nya bord, inte helt klart. Det har bara fått grundfärg på sig. Målar det med oljefärg så det håller sig ute i regn och rusk. Även om det är tak över verandan så är det inte helt skyddat.



Här har jag inte lavendel utan vita Lobelia. Är inte så förtjust i amplar men dessa korgar känns ok.

 
Jag håller på att jobbar med verandan, vill få den mysigare. Visar lite mer helhetsbilder senare om jag får till det som jag vill.


Tjingeling alla bloggisar♥

25 kommentarer:

Marie sa...

Visst är det vackert med lavendel, och så doftar det ju så gott också. Spännande med nya bordet, ser fram emot fler bilder.

Vilket blåsväder vi har, nu tycker jag snart det får lugna ner sig!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Unknown sa...

I love fragrant lavender and I love your stunning pictures.
Hugs Tanja from Germany

Anonym sa...

Klart vi kan ta hundpromenad en morgon:-)
Är så skönt att gå en sväng tidigt och sen in och äta frukost!

Bordet ser fint ut, kul att ni hittade ett, både runt och smidigt att ställa åt sidan om det inte behövs!

Nu får vi hoppas att det funkar!

Det gör det inte, så nu blir jag anonym!!!!!

Kram Emma

Vecka - Vecka sa...

Lavendel är underbart! Har några stycken som jag ska plantera alldeles snart.
Kram, Lotta

Anonym sa...

.

Anonym sa...

Levadule je nádherná..........
Krásný den.Marťa

pysseltanten sa...

Ååh va jag blev sugen på att planta sommarblommor nuu.....:))) Blir till helgen...:)) Dom där amplarna var suupersnygga...gillade verkligen upphängningen...Köpta var?....
Kraamizar Git

Marie sa...

Visst är lavendel ljuvliga o doftar gott gör de med. Ha en bra dag //Marie

Skogslyckan sa...

Skissar för fult på ett nytt stenprojekt i trädgården, där skall planteras lavendel och rosor. Ger inte upp hoppet trots att rosorna dör varje vinter..
Kram Pia

dagdrömmar i vitt sa...

Lavendel är så fint, var och tittade på några igår. Ska ev, göra en ny blomrabatt i trädgården och ville ha uppslag på potentiella blommor:)
Önskar dig lycka till med verandan. Den är fin hur den än inreds;)
Kramkram / Nettan

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå bara så underbart med lavendel.Doftar ju bara så underbart gott.Ha en fin onsdag.Kraaam Rita ♥

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Bordet passar så bra på din vackra veranda.
Lanvedel är en blomma som jag har många av i min trädgård, den vackra blå färgen och doften är något som tilltalar mig.
Ha en br dag!
Kram Raina

Livsnjutaren sa...

Ja ,jag har köpt lavendel som ska ut i rabbaterna. Och även sått från frö. Men dom är inte så stora ännu. Köpte 2 böcker om att göra massa olika saker av Lavendel. Så till hösten hoppas jag på lavendel-pyssel;)Kram.

sylvia sa...

hei.
åå ja lavendel må en ha i hagen om sommer,
elsker den duften, å bare dra hånden over dens blomster å lukte, mmm
ønsker deg en vakker dag.
klem fra sylvia

LOTTAS HOME sa...

Ljuvliga blommor på din fantastiskt vackra veranda!
Ha en fin dag.
Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint det är med lavendel! Jag skulle så gärna vilja köpa hur många blommor som helst. Var på Blomsterlandet igår och det bara kliar i fingrarna. Älskar växter.. men så länge bor vi ju i lägenhet och då är det ju inte lika kul. I alla fall inte när man ska flytta snart. Dessutom är det ju mycket annat som ska inhandlas inom kort så jag får hålla mig till tåls med alla blommor till nästa vår och sommar istället. Kan ju lyxa med höstblommor till hösten. Och till julen ska det bli mysigt att få dekorera ute. Men först sommar tack :) Vart är sommarvärmen nu då förresten?

Ha en fin dag. Kram Josefin

Anonym sa...

Hej
Underbart vackert med lavendel.
Härligt det ser ut och ska bli kul att se bordet.
Kan inte kommentera hos dig utan måste vara anonym.
KRam
sandra
http://vintage-house.blogspot.com/

Petra-Lantlig Charm sa...

Det är så fint med lavendel! Jag har 5 små som ska planteras i krukor å ett par i min blivande örtträdgård (som aldrig blir färdig)! Doften är så härlig!!

Nu ska vi baka bullar! Ha en underbar dag!

Kramar Petra

magny sa...

utroolig fiiin...

Rustik Charm sa...

Hej Anna.
Lavendel är så fint:)Spännande att få se din veranda.
Ha en fin dag.
Kram Kristina/rustik charm
ps, blogger strular så jag kan inte kommentera som vanligt...

Livet på Vestergård sa...

Du har så fin veranda och lavendeln gör sig så bra där!
Kram Kicki

skogslunden sa...

Så vackert! Och vilken utsikt!

mammaxtre sa...

Men så undrebart fint du har det. Lavendeln är ljuvlig. Lobelian är en av mina favoriter, de brukar förgylla tillvaron under hela sommaren.

Ha det fint

Petra-Lantlig Charm sa...

Tack, det var snällt sagt! Jag som tycker dina bilder är underbara :-) !!
Jag blir oxå glad när du svarar tillbaka, du har ju en del läsare ju så inte lätt att svara alla jämt.
Ikväll är jag riktigt trött så snart blir det sängen så man är pigg imorgon istället. Ska ju till Gengåvan imorgon för att hitta lite mer möbler :-)

Sov så gott!

Kramar Petra

Johanna Stålros sa...

Lavendel är underbart, både till doft, att äta och att titta på;) Underbara bilder. Kram Johanna

Related Posts with Thumbnails