tisdag 24 maj 2011

Bloggtorka, och lite annat funderande...


Bloggtorka känner jag idag så ni får kika på min stora pelargon:) Jag tror nog ni har sett pelargoner förut men...
Regn och rusk vaknade jag till i dag, men vad gör det. Det finns värre saker!

 

 
(pläden, Nordljus, golvkuddarna Himla)

Vi är rätt så väderfixerade i detta land egentligen. Troligtvis för att vi behöver lite värme och sol för att fylla på till nästa vinter. Vintern har minst sagt varit lång och kall. Även om det är blåsigt och inte så varmt så njuter jag av hur fint det är ute. Tror att jag gör det mer och mer ju äldre jag blir:)


Ha det gott vilket väder ni än har!

12 kommentarer:

Petra-Lantlig Charm sa...

Den var verkligen enorm! Vädret är inte så roligt här heller men solen kikar fram ibland. Hade tänkt ta en tur i trädgården idag men får ställa in det och vara inne och pyssla istället.

Ha en skön dag trots tråkigt väder!

Kram Petra

Livsnjutaren sa...

Ja nu får vi njuta av det som är och spara det i minnes arkivet tills nästa kalla vinter.Har vi tur får vi lite gott i grönsakslandet som man kan äta och njuta av då också.

Millas hem sa...

Tjenixen! Jag kikar gärna på din stora fina pelargon som tillsammans med det vackra golvet är en ljuvlig kombination!=)

Kramen

Anonym sa...

Vilken fin pelargon, piggar upp i detta tråkiga regn-väder (som ju egentligen verkligen behövs...) En liten fråga: vad har du för kamera? Tycker att dina bilder blir jättefina! Ska köpa mig en ny o är ute på lite spaning i kamera-djungeln! Tack på förhand! Kram Anna

Dronninghuset sa...

forstår deg så godt, ikke alltid like enkelt å finne noe å blogge om. blomster er in for tiden og det er koselig. jeg har også blogget om mine dronning Ingrider...
nyt dagen, her og blåser vi nesten vekk innimellom... men det går vel over det og. egentlig bare en bagatell i det store bildet !
klem Tove

På vår gata sa...

Vilka härliga bilder! Pelargonen var verkligen stor och fin!

Här är det också regn och rusk, längtar efter sol och värme.

Kram D

Fossestua sa...

Elsker det vakre golvet ditt! Herlig patina på det :)

Hulda sa...

Veldig fint med graniumen i vinduet. Likte også veldig godt den gamle kurven din. Og de flotte rosa blomstene i innlegget søndag. Fine bilder du viser oss, veldig god stemning her.

PASSIONEDECO FRANCESCA sa...

Hi! I've just found your blog and I've immediately fallen in love with your home and your style!
I am following you now!
Francesca

Lantligt i vitt sa...

Hej Anna!

Är så nyfiken så jag måste fråga..
Var har du köpt dina lampor som du har i fönstret i vardagsrummet?? Dom är så enkla och fina!!

Flyttar snart och då kommer jag få betydligt fler fönster..är ute efter lampor som är så enkla som dina :)

Ha det fint!!
Kramar Sofia

Ticking and Toile sa...

Älskar din blogg! Ditt hem ser helt fantastiskt! Har du göra om eller installerar dem golv? Jag vill gärna höra processen! Tack så mycket!
xoxo,
Shellagh

My Beautiful World sa...

So nice to meet you just found your beautiful blog so happy I did. I have enjoyed looking around and I'm now following you, wonderful to meet new friends. Hope you find a spare minute to visit me sometime follow back if you like. I’m looking forward to keeping in touch in 2012.

Always Wendy

Related Posts with Thumbnails