söndag 9 oktober 2011

Det tar sig....


Nyss hemkommen efter en ganska intensiv men rolig arbetsdag. Medans jag har jobbat så har det jobbats här hemma med tapetseringen av sovrummet. Kanske vi kan flytta in i veckan (tjoho:)

Några har undrat vad vi använt när vi har fogat springorna i taket. Kanske fler som undrar så jag tänkte berätta det. Inga konstigheter utan vi har använt Alcros latexfog Universal. Räkna med att det går åt några tuber om ni tänker ge er på ett tak. Om det är riktigt stora sprickor så har vi lagt dit stickor av trä och fogat runt om, fungerat bra.

Våra fönster har vi målat med Beckers Symfoni, vi har brutit den till tonad vit 0502-y.



Här ligger tapetresterna. Ja ni ser rätt, vita så klart....kanske är jag trist i min inredning, men jag mår bra av det ljusa och det vet jag att ni är många som gör också!!

Tapeten kommer från Sandbergs och har utgått (tror jag) Den heter Maria.

Gardintyg är beställt och det gjorde jag hos Stina med fina





 Just returned after a pretty intense but fun day. While I have worked there have jobbats home with papering the bedroom. Maybe we can move in a week (tjoho:)

Hugs

5 kommentarer:

Hanna sa...

Så roligt att få fint.

Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt med inflyttning snart. Perfekt att komma hem efter jobbet och det har gått framåt.

Här har det också tapetserats i helgen, randigt.

Kram Teres

Ninnis sa...

Här är också tapetsering utav sovrummet klart.Gissa vilken färg...haha.
Ha en skön söndagskväll!

Kram Ninni

Mys och hemtrevnad sa...

här tapetseras det i hallen...håller med om att det ska bli skönt och roligt att få det färdigt......kramis semlan

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej Anna!

Ska bli roligt att få se vad ni har gjort!! Att foga springor är ett jobb som heter duga..jag gjorde ju en hall själv..gaah, men det blir ju så mycket bättre!

Hoppas du får en fin vecka!

Kram Jennie

Related Posts with Thumbnails