söndag 2 oktober 2011

Hej!
Vilket härligt väder, härligt med hösten när den är så här....
Jag, barnen och hunden började dagen med att gå en härlig bingopromenad på friluftsområdet som vi har precis intill. Ingen vinst dock...men vi fick motion och frisk luft.

 Nu är det dags att börja flytta in trädgårdsmöbler höststäda. Här hemma har den stora lövfällningen börjat.....
Nu har jag faktiskt provat med med två pelargoner enligt tipset som jag gav i går. Två plantor i en pappkasse och roten sticker upp, ett snöre runt så det blir mörkt. Återkommer till våren om de är i liv...



Har fixat i ordning lite utanför entrén.

Gamla lyktor har jag nu några stycken...

Mossboll, ja lite tidigt kanske men kunde inte låta bli...

Här kan man slå sig ner med en kopp kaffe...


Kul du kikade in!

 
 
Have begun to clean up the garden. Now, all our big trees started to lose their leaves.
Here is nice and warm weather, so the fall is wonderful when it's this.
Have've worked outside our entrance. Could not resist making a "moss balls".

 Glad you visited my blog!

19 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Men , hur gör du mossbollen, måste jag få fråga. Jag har sett såna på olika ställen och det ser så fint ut tycker jag. Använder man hönsnät kanske?
Kram Anna

staudecafeen sa...

hej. Hvor ser det flot ud, rigtig gode billeder:) Anne Gine

Anonym sa...

Hej! Kanonfint med mossbollen. Men snälla berätta hur och i vad du fäster mossan?
Ha en fortsatt trevlig lördag!

Kram

Ingela

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Precis som de föregående bloggarna så är jag jätte nyfiken hur du gör din vackra mossboll. Du får ha en liten kurs för oss här på bloggen. Jag har precis kommit hem från skogen med en kasse mossa och en kasse svamp.
Skönt att börja städa lite i trädgården, den här helgen var som gjord för att vara ute i trädgård och natur, även om vi idag har haft dimma och nu har det faktiskt börjat regnar här.
Ha en fin söndagskväll!
Kram Raina

Så Vitt Jag Vet sa...

Ljuvlig mossboll... Den är så dekorativ!
Kraam
Sanne

Tinis vita hem sa...

Jättefin mossboll du pysslat, fick lust att laga en likadan :)
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

Pysselfröken sa...

Så vackert! Där skulle jag gärna slå mig ner med en kopp kaffe. Kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Jättefint du har gjort!!
Kom hem idag med en massa mossa va bra att jag tittade in till dej de klart ...jag ska ju göra en moss boll!!!
Men som vid tidigare inlägg HUR GÖR MAN?

Ha en fortsatt skön söndag kväll

Kram Lotta

Källeboda lantliv sa...

En sådan mossboll vill jag med göra .. Vad har du för stomme? Alltid lika vemodigt att sätta in dom .. Men skönt när man gjort det .. Då kan hösten blåsa på ... Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Livet på Vestergård sa...

Så fint med mossbollen!

Kia sa...

Hej!
Härliga bilder. Fin lycka och mossboll. Gjort den själv??

/ Kia

Louise sa...

Oj så fint du pimpat!!! Mossbollen är läcker! Hur gör man en sån??

Lantligt i smultronbacken sa...

Så länge som det är så här varmt i Oktober så får det gärna vara höst även för mig. Härligt!

Här har det inte hunnit med något städande ute, måste verkligen börja imorgon.

Kram Teres

Vintage House sa...

Hej
Visst har det varit en fantastisk helg helt ljuvligt..
kanonfin mossboll...
skönt att få undan lite har fixat här hemma oxå..
tack tack för dina ord tiden går fort, ja vi kommer nog träffas igen:)
kram
sandra

Unknown sa...

Mi piace molto come hai sistemato il "cespuglio" è bellissimo....
Brava!!
Baci
Sabrina!!

Mirjam sa...

Så koselig du har det! Kjempefint hus :)

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken rolig variant på mossboll du har gjort! Det är aldrig för tidigt att börja dekorera med mossa ute... ;0) Har själv också några bollar som står och ser fina ut på trappen. Hoppas du får en härlig måndag!

Kram/ Anna

Lotta sa...

Där skulle jag gärna slå mej ner med en kaffekopp ! Vackert !
Kram/Lotta

Petra-Lantlig Charm sa...

Så fint!! Jag tycker itne det är tidigt för mossbollar för de är så vackra!! Kanske skulle skapa lite jag med :-)

kram kram

Related Posts with Thumbnails