lördag 8 oktober 2011

 

 
Säsongens första clementiner (Satsumas). Hoppas de inte är allt för sura:((

Får bli ett snabbinlägg med kortfattad text. Min 5-åring står och stampar bredvid och ska spela "Anki"

Lax står på middagsmenyn innan jobbet väntar.

Ha så gott!


This season's first oranges (satsumas). Hope they are not too acidic: ((

 Must be a quick post with concise text. My 5-year-old stands and stomps by and will play "Anki" on the computer....

Salmon are on the dinner menu before the job is waiting.

 ♥

13 kommentarer:

Hanna sa...

Jag köpte också clementiner igår.
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så läckra bilder.Ja mina var lite sura men dom gick ner.Ha en härlig lördag.Kramar Rita ♥

Susanne sa...

Har inte vågat köpa än ser så sura ut...Kram

Mys och hemtrevnad sa...

mmmmmmmmm älskar clementiner, men jusrt nu känns det som om varannan är suuuuur....men får man en söt så njuuuuter man...kramis semlan

Livet på landet sa...

Vackra bilder!
Jag vill att clementinerna ska vara sura, så för mig är de som bäst nu!;)

Kram Helena

Lantligt i vitt sa...

Ååh tycker dom är för goda nu, och det gör inget om dom är lite lagomt sura!! :) Härliga bilder föressten och du har en otroligt inspirerande blogg, en av mina absoluta favvisar faktiskt! Undrar vad du knäpper med för kamera??

Ha en fortsatt härlig lördag!!

Livet på Vestergård sa...

Jag har också köpt och de var jättegoda!
Kram Kicki

Tinas bo sa...

Vilka underbara bilder!
Härlig färgklick!!

ha en mysig helg
Kramis Tina

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hihi! Jag hörde hennes stampande fötter bredvid!! :)
Hoppas spelandet gick bra!!
Ha en fortsatt trevlig helg! Kram!!

freuleinmimi sa...

Satsumas are the best :-) and always the first.
The other one I don't like.
Greetings from Switzerland, mimi

Källeboda lantliv sa...

Ja nu är detsäsong för dessa .. Vi har redan avsmakat några .. Jättegoda! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Lantligt i smultronbacken sa...

De är supergoda nu och jag kan inte äta bara en utan då slinker fler ner. Mmm, nyttigt också

Kram Teres

Mariette sa...

Hej Anna!

Hoppas du har en bra helg, med jobb och allt!

Tack för de fina orden!

Jag fotar aldrig med blixt och stativ har jag inget...jag är nog för otålig för att meka med ett sånt!

Här vill barnen ha clementiner varje dag, har inte smakt dem själv ännu!

Kram Mariette

Related Posts with Thumbnails