torsdag 27 oktober 2011


Hej!
Har ni det bra? Jag är precis hemkommen från badhuset. Jag och min 5-åriga son har haft en mysig förmiddag i badhuset. En värmande bastu och fika efter det, vadagslyx! Jag kunde dock inte vara helt avslappnad i bastun då sonen hade "spanarögonen" på och iakttog damen bredvid.....om ni förstår så är han frispåkig och spontan... Jag drog en lättnad suck när hon gick och vi blev kvar ensamma.:)

 Som ni ser har vi kvar vår Wilmasäng efter renoveringen. Jag gillar den och den passar in fint i vårt hus.
Här är det bara snabb-bäddat, inte "tillpiffat" för att inspirera... Så här ser det ut till vardags helt enkelt (om det är bäddat...)

Någon undrade hur jag kunde ha allting så vitt. Vi har trots allt två katter, en hund och så är vi fem i familjen. OCH JAG LOVAR det är inte rent i våra soffor. Jag gör ett ryck ibland och drar bort överdragen och tvättar. Det är sedan fint i typ en halv dag innan någon  "råkar" spilla lite o´boy i soffan.....så var vi där igen:))

Tur jag har värmt upp mig i bastun i dag för i eftermiddagen väntar ett mindre varmt ridhus!

15 kommentarer:

fröken knopp sa...

Så en kelt men ack så vackert Anna!!!

Låter som en härlig Förmiddag, senaste veckorna har vi faktiskt börjar fredagsmyset i badhuset..Så härligt!!

Hoppas att du får en lika härlig eftermiddag, trotts kylan i ridhuset..:)

Kram Elin

Livingroom sa...

Kul med en gemensam stund till badhuset. Min minsting är likadan...han kläcker alltid ur sej mindre trevliga saker alltsom oftast ;). Not so nice. Här om dagen såg vi en jätte skruttig gammal tant i butiken och han frågade med hög röst ifall den där tanten är en HÄXA ;))

LissasVita sa...

Så vackert!!

Vintage House sa...

Hej
En mysig eftermiddag och enkelt och ljust i sovrummet.
Ja vi har oxå det så med allt vitt, men det åker i tvättmaskinen och är sedan skitigt lika snabbt igen:)
kram
sandra

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha...DET känner man igen sen barn o barnbarnen varit med o sagt nåt som inte passar..Då har man lust att bara hålla för öronen o gapa...AAAAAAA,,,som i reklamen.Guud så fint sovrum,helt underbart! Förstår att du vill ha vitt1 kramis Gunilla

Mia sa...

Hej

Åh vilket mysigt sovrum!!

Här har vi också vitt, vita soffor, med 4 barn. Och tro det eller ej NU först är det dags att tvätta, och vi har haft sofforna i 2,5månad. Det funkar bättre än vad man tror =0)

Fortsatt fin dag!
Hälsningar Mia

annashusidingtuna sa...

Hej!
Känner igen det där med barn som kan häva ur sig lite roliga ord ibland...

Kram anna

Tinas bo sa...

Min katter är världsmästare på att spy överallt, där det är tyg!! suck... Så tvättmaskinen går ibland på högtryck här.. hihi

vackert sovrum! :)

Kramis Tina

Anonym sa...

Enkelt och vackert. Det är rätt befriande med inte för mycket saker.

Kram

Mys och hemtrevnad sa...

låter som en underbar dag..min son blev tilltalad av en dam i badhuset när han var liten. Då tittar han upp på mig och säger: Mamma vad tandtroll den tanten har...hon har nog aldrig borstat tänderna. Tanten snörpte surt ihop munnen och gick sin väg...och där stod jag röd om kinderna...hihi...kramis semlan

Källeboda lantliv sa...

Jättefit i ditt sovrum ., vill me ha en sån säng .. Tänk att man ångrar sina inköp ibland .. Ja barn säger som de oftast tänker .. Tur att hon hann gå då .. Hi hi .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Unknown sa...

Hej!
Vilken mysdag ni har haft! Härligt med frispråkiga barn ;).

Gillar sängen skarpt, har lite dille på kryss på möbler :).

Du får värma dig framför en varm brasa efter eran ridtur.

Ha det gott!
Kram Johanna

dreams & wishes sa...

Låter som en härlig dag med badhus och bastu.
Vardagslyx måste man försöka få till då och då ;)
Sovrummet är fantastiskt fint!!
Jag har med tre hundar och två katter haft ett helvitt hem och det gick alldeles utmärkt ;)
Fick ju städa ganska ofta men det var det värt.

Ha en fin kväll!!

Linda

majra1 sa...

Åh en wilmasäng skulle jag också önska mig! Skulle kunna tänka mig med allt i den serien... ;)
Visst går det att ha vitt bara sakerna är tvättbara..

Mari

Fräknis sa...

Hahah! Ja dom där spanarögonen är livsfarliga ibland.

Ha en skön helg!

Kramis

Related Posts with Thumbnails