lördag 1 oktober 2011


Flygfoto & övervintringstips till dina pelargoner!

 Är ni som jag, alltid på jakt efter det som kan bli ett fint kort (förhoppningsvis)?

Här har jag tagit ett kort från trappen.

Pelargonerna börjar snart vilja vila. Fick ett tips av min mamma som hade sett på tv att man kan stoppa ner blomman i en papperspåse och låta rotklumpen sticka upp. Dra åt med ett snöre så klarar sig växten över vintern utan vatten!

Ska nog prova det.

Här spacklas det och förbereds för tapetsättning. Det där tråkiga förarbetet som ingen ser men som är så viktigt. Längtar tills jag får flytta in i sovrummet igen!!




Are you like me, always on the lookout for what could be a nice card (hopefully)?

Here, I have a card from the stairs.
Geraniums will start soon will rest. Got a tip from my mother who had seen on television that you can put the flower in a paper bag and let the root ball sticking up above. Tighten to a string so did the plant through the winter without water!

I will try it.


9 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tror att jag skall prova ditt tips.
Ha en fortsatt fin lördag
Kram Hanna

Kickan Style sa...

Fundera faktiskt nyligen på mina pelargoner, hur man egentligen skulle få dem att överleva vintern? Kanske jag provar ditt tips :)

Ha en fin helg!
Kristina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det var ett annorlunda sätt att övervintra pelargon på men det funkar säkert.
När vi hade reportage hemma hos oss första gången så stod hon på bänkar och stolar här hemma, kul att se de korten sen som ju blev i helt andra vinklar än vad det normalt brukar bli hemma hos mig.
Riktigt fiiiiint "flygfoto".
Kram Anna

Marie Louise sa...

Bra tips på hur man övervintrar pelargoner..ska testa jag med! Har ett par olivträd också..undrar hur de ska förvaras vintertid inne!
Kram Marie

Noora sa...

Tack för ditt tips! Jag ska prova det också.:)
Ha en fin lördagskväll!

Puumuli sa...

Tackar för tipset, borde testa det! ha en trevlig söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Linda sa...

Fin bild du har tagit. Gillar enkelheten i den!

Ha en fin fin söndag!

Kram Linda

LantlivsAnette sa...

Jaa exakt så är det, man tänker foto hela tiden, vill få till det fint till bloggen !! Jättefint foto det där..
Längtar tills du kan visa sovrummet..
Kraaam Anette

Ljusa vardag sa...

Tack för tipset med pelargonerna, ska kanske testa! Inte kul med förarbeten inför renoveringar, men men det blir ju ett bra resultat sedan. Ska bli spännande att se tapeterna sen. Ha en fortsatt fin söndag. Kramar Anna

Related Posts with Thumbnails