måndag 17 oktober 2011



Hej!
Här kommer ett kvällsinlägg. Nu får man sno sig när man ska fota. Mörkret kommer nu snabbt på kvällarna. Snart blir det väl så att man får fota på helgerna och ha en liten "bildbank" i datorn.

Ni kan tro vi har sovit gott i natt. Bara att få lägga sig i en säng och inte ligga direkt på sängbottnarna på golvet, de ni! Det är inta att förkasta:))


Rummet är rena ljusterapin, det flödar in ljus och väggar och tak reflekterar det. Det behöver vi denna tiden. Personligen har jag svårt att förstå folk som vill ha mörka rum. Vi här uppe i mörka norden behöver ljuset!

Go´kväll!

22 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så harmoniskt- katten bidrar ju bara till detta;) Håller med dig angående fotografering nu, är man inte hemma förräns 17 på em så är det nästan kört....Kram Johanna

Det vita dårhuset sa...

Hahaa Det är så jag får göra nu :) Springer runt som en stucken gris på helgerna för att fota till en liten bank ;)

Skynda skynda så jag får se hela sovrummet :)

Kramen*

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så skönt det måste vara med ett så underbart sovrum. Jättefint.
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Taket blev härligt vackert...
Visst börjar det bli mörkt snabbt ute man blir lite frustrerad som du säger fota på helgerna är det som gäller....
kram sandra

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna !

Tack för lördagen ! Mysigt att ses :)
Och skönt att bli av med saker.
Det blev ju en hel del iallafall. Bort mdd saker och in med pengar.
Vad fint drt har blivit ! Så ljust o h fräst. Gillar gardinerna. Vad härlig påslakansset.
Jag kan tänka mig att ni sov goott ;)

Men du, nu kan inte du skylla från att det inte går med att bjuda på ..... ;)
För nu har ni fått tillbaks matfummer ;)

Nu ska jag försöka få lilla Noel i sängen eller snrare natta han och sen ska det blir massa tönda ljus och mys på framför tv.n.
Bara slappa ;) det kan jag.

Ps... vad trött jag var på lördag,när vi kom hem.
Var du det med ?
Och jag är så nöjd led det fina kaffe kvarnet ;)

Hälsa alla och ha en fin kväll ! Och vecka !
Kramar Sirpa

Unknown sa...

Ljuset som kommer in i huset, kommer att värma ditt hjärta!
Kisses
Sabry!
Bra start på veckan!

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fint det blev! Och så vitt, enkelt och vackert, det gillar jag:)) Taket blev alldeles ljuvligt, tänk vilken skillnad sådant ändå gör.

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

Anonym sa...

Jättefint sovrum och söt katt.

Kram

Sofi sa...

Hej!

Här var det mycket fint! Ljuvlig blogg du har, här kommer jag kika in fler gånger!
Mvh Sofi

G:a Affären sa...

Katten kan inte ha fel, ser mysigt ut! Håller med dig om ljuset, jag är så gott som helt utan bildbank och kan inte importera bilder! Sqwuiiii, så dumt.....
Cia

Livet på Vestergård sa...

Ljust och vackert! Katten verkar ju också gilla sovrummet :)
Kram Kicki

Källeboda lantliv sa...

Jättefint med bara vitt .. Skönt när man får färdigt .. Vi låg i vardagsrummet ett tag .. Men allt går ju .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Lisas torp sa...

Så rofyllt och skönt det ser ut med katten i fina sängen! Åh, så sugen jag blir på att ha katt igen!

Ja, vitheten behövs nu när det börjar bli allt mörkare! Oj, så fort det går!
Lisa

Millygarden sa...

Jättefint sovrum...ljust och fint!

Kram Marina

Anonym sa...

jag bor i en väldigt ljus lgh..vitt mestadels och stora fönster alla behöver ljus...

LOPPISLIV sa...

Vad fint det blev i ert sovrum, taket blev ju toppenfint, värt allt slit. Och det nya tapeterna, ja allt ser helt underbart ut. Visst är det härligt med vit ljusterapi, jag kan inte få nog av vitt, just för att jag är så beroende av ljuset och solen, så mår jag så bra av att bo så ljust som möjligt. Skulle inte heller klara av att bo i mörk inredning. Sov nu så gott i ert ny renoverade sovrum. Kraaam Paula

Tinas bo sa...

Underbart ljust sovrum!!
Katten gillar det ju oxå!! :)

Kramis Tina

Lottas Fotografi sa...

Håller med, vi behöver allt ljus vi kan få så här års.
Vilket härligt sovrum och så fin den nya sängen är! Katten gör sitt till också!
Kram Lotta

Anonym sa...

Haha, jag är nog lite kärringen-mot-strömmen, sätter gärna upp mörka gardiner sommartid och ljusa på hösten. Varför? Jo för att sila resp. släppa in ljuset.
Skorpan

Betong ute och inne sa...

Det såg jättemysigt ut...
ja det är inte dumt att ha en säng att sova i...

Ha en bra tisdag
kram Malin

Norregård sa...

Loooooooovely Vännen!!! Vill se mer:))

Kram M

Anonym sa...

Jättefint!
jag älskar det fräscha som vitt bidrar med till sovrummet. Jag är på god väg men saknar ännu det lilla extra du vet som bara ramlar över då & då som den alldeles perfekta fönsterlampan bla....kram Anna V

Related Posts with Thumbnails