fredag 18 mars 2011

En ostylad bild tagen ur vardagen...
den har ni här. I bland kan det vara fint det som egentligen inte är fint. Den röda mattan som hänger på tork och lyser upp. Det är så här det oftast ser ut här på verandan denna årstid. Nu väntar jag på att det ska bli lite varmare så möblerna kan flytta dit de ska och man kan skura av här ute.



Vi funderar ibland om vi ska ha en sommarloppis här hemma. Vore kanske mysigt att ha lite fika och sitta här på verandan. Kruxet är att jag har så svårt att skilja mig från saker. Även om det är sån´t som jag inte behöver eller använder längre. Ska jag ha en loppis så vill jag ju sälja sån´t som jag själv gillar. Ekvationen går inte riktigt ihop som ni förstår:)



Denna bilden är tagen i går och i dag ser det helt annorlunda ut. Vi har fått två decimeter snö i natt. Nästa vecka skulle vårvärmen komma, då börjar det kanske knaka och braka i isen.

Hoppas hoppas att minisyrenträden har klarat sig men jag är tveksam....

Såg att flera bloggare infört bloggvila i dag för att hedra alla offer och anhöriga i Japan. Mina tankar går även till dem ♥

Ha en trevlig helg! ♥

22 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Ja så fint det är även ostylat... Har du minisyrenträd i krukan där tro? Är den svår att ha då? Här har det kommit så mycket snö,blä tycker jag nu! ja nästa vecka kommer våren! Tänker på Japans befolkning varje dag...tragiskt! Kram Gunilla ps vilken härlig veranda med dom möblerna...

Mina drömmars hus sa...

Klart du ska ha sommarloppis och sälja det du inte vill ha själv, det finns alltid någon som har en annan smak och letar efter saker som inte du vill ha.
Så tänker jag. Jag ska nog ha en sommarloppis med fika osv. Men jag säljer inte det jag vill ha kvar.
När man går runt på loppisar ser man alltid någon som fyndar det som aldrig jag skulle köpa.
Mina tankar går hela tiden till Japan och alla stackars människor där...
Kram
AC

Stina sa...

Det ser väldigt härligt ut där.:-) Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trots bloggvila skickar jag en trevlig helg-hälsning.
Kramar
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Önskar dig en mysig helg!
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken veranda, vilket tak, tänk om jag haft det i stället för den plast jag har ovan min och tänk om jag haft den utsikten, sååå vackert du bor!!!

Ja, visst är det lite kluvet det där med loppis men det är så här, har man butik måste man sälja det man själv gillar, har man loppis blir det tyvärr mycket sånt man inte gillar och är leds på! Men det du/jag är leds på passar säkert flera andra. Jag & en kompis tänker ha loppis denna vår, ska bli kul och nödvändigt!

Ja, den som drabbat Japan är ohyggligt overkligt och fruktansvärt, alla som förlorat sina anhöriga, vi håller tummarna att det inte blir än jävligare pga kärnkraftverken.

Du och jag och alla övriga får glädjas över en förhoppningsvis bra helg. Mari.

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag går och sneglar varje dag på vår altan och undrar när jag ska få städa den till sommaren. Just nu vräker snön ner och det var inte så kul.

Hoppas att ditt syrenträd klarar sig, de är så fina och ditt var så stort.

Kram Teres

Millas hem sa...

Hej Anna!

Ja, där hade jag gärna både "loppat" och fikat!=)

Ser helmysigt ut där på verandan!

Ha en fin helg!

Kram Camilla

Septemberflikka sa...

Vilken underbar veranda! Jag hade gärna kommit på loppis med fika :)

Ha en fin helg!

kram

Vilmas Hus sa...

Vilken underbar veranda! Visst längtar man till våren nu! Men den känns väldigt långt borta nu när vi fått så mycket snö inatt! Kommer gärna på loppis i sommar! Kram Charlotte

Vita små hjärtan sa...

Ja tänk när du får sitta där och njuta, vad mysigt.
Önskar dig och de dina en fin helg.
Kram Agnetha

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

vilken underbar utsikt från en underbar veranda!

Kram Annica♥

Elsa och Helena sa...

Trots blogg vila är jag också här! Fina bilder och jag vet hur svårt det är att skiljas från saker:) Trevlig helg önskar Helena

Simply Me sa...

i love the all white bench, looks beautiful !

dagdrömmar i vitt sa...

Loppis låter jätte bra. Tänk på att det du älskar, kommer den som köper det också älska och vårda. Saken kanske inte behöver stå i en vrå utan får komma fram och bli beundrad.Tänk så så är det lättare att sälja. ( Lite flummigt kanske men jag hoppas du förstår vad jag menar )
Kramkram Nettan

Fröken Agnes sa...

Hej!

Du har så fint på din underbara veranda! Hoppas du får en fin helg.

Kram Jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Älskar eran altan sommar som vinter. Men våren får gärna komma nu, och som vi tjatar om denna årstid som är så efterlängtad. Ha en underbar helg.
Kram Theres

Julia sa...

Hejsan♥

Nu har du lärt dig att göra ♥.
Jag längtar till sommaren när vi sätter upp hängmattan på våran fina altan!


Kram Julia♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Anonym sa...

hej...ville bara säga att du har ett alldeles UNDERBART hus och du hör till mina favoriter...jag kikar alltid in och tittar på dina ljuvliga bilder och såklart läser din text också-men de e liksom bilderna som är pricken på i!!!
trevligt veckoslut!
hälsningar från en glad blogläsare-Rebecka*

Skomakartummen sa...

Mmm.. tänk den som hade din veranda. Ljuvligt även vintertid. Loppis är inte en dum ide för då får du råd att köpa mera... ja du förstår nog vad jag menar *ler* Önskar dig en trevlig kväll Kram sari

Unknown sa...

I can see and feel the spring! Wonderful fotos...

Take care

Tine

hällkulla sa...

Hej där borta!
Om jag bara hade kortare väg skulle jag garanterat komma till ditt ev.sommar loppis! :)
Jag har sagt det förr och säger det igen att du har en sån ljuvlig altan!! Stor och med tak och utsikten är det minsann inget fel på... Förstår gott, att du börjat längta till varmare tider..

Önskar dig en fin helg!
Kram
Pi

Related Posts with Thumbnails