fredag 4 mars 2011

F R E D A G.

Då var det fredag igen och lite helgstämning har jag fast jag jobbar hela helgen. Gillar dock jobba helger ändå, det är så annorlunda mot att jobba vardagar. Kanske en god fika hinns med....

Lovade visa min tredje trådslöjdsak...


en liten korg som blev fylld med mina "loppade" äggkoppar.

 


En annan sak som kom samtidgt var den fina saltbehållaren i keramik. Rikigt fin. Vissa saker är finare i verkligheten än vad det är på bild. Den är också fyndad på Tradera.



Den har reda kommit till användning. Det låg nämligen ett i godispapper när jag lyfte på locket härom dagen:))
Det lustiga var att den misstänkte blånekade men kröp till korset till slut:)
Ja det var ju inte papperskorg jag hade tänkt att ha den till!



Ha en trevlig helg!

Får se om jag hinner med något inlägg under helgen.


25 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Saltbehållaren var jättefin. Jag har också hittat såna som jag velat ska flytta hem till oss men tyvärr har de varit för trasiga. Men jag tycker verkligen om dem.

Jobbarhelger brukar för mig också vara mycket lugnare än vardagar så det är skönt att ha dem och istället få några lediga vardagar.

Ha en skön fredag

Kram Teres

Anna sa...

Jätte fina fynd...
Saltbe¨ållaren e urfin...Kanske lite väl att använda den som "papperskorg" ;)..
Ha en skön helg trots arbete!!!

Kram en annan ANNA ;)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Anna,
ser att du har samma problem som jag att bild ikonern i blogglistan försvinner, tråkigt. JAg har sett ditt meddelande på fixa din blogg och jag har även skrivit om det på min blogg men ingen tycks veta var problemet ligger. Vet inte hur man ska komma vidare på det.

HA de gott
kram anna

Margareta sa...

Sååå fina saker du hittat och fått hem till dig.
Användbara är dom ju också....

ha en fin helg! och hoppas vi får lite sol också!
Kram Margareta

Jenny sa...

Hej Anna! Du har så himla fint på din hylla! Äggkopparna var ju bara för söta, likaså "skräpsamlaren" :D :D
Ha en skön fredag, kram Jenny

Louise sa...

Åh vilka fina saker!

Dessie sa...

Hej Anna.
Ja du har ju så mycket fint. Och mer blir det! =)

Ha en härlig helg.

Kram Dessie

Vita huset 28 sa...

Oj så många fina fynd från Tradera, där är toppen o kika in o handla ibland :)

Ps missa inte min utlottning

Kram Camilla

fem barns mamma sa...

Hi, hi, jag har mina misstankar om vem det kan vara;-)

Jättefin korg, härligt när de är lite lagom slitna!
lart du hinner fika lite i helgen, har just haft Sirpa här och vi mumsade semlor!

Kram Emma

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken söt liten äggkorg, jättefint och ha äggkopparna i den. Det är så fint med öppna hyllor, sen har ju du så jättefina saker på hyllorna.
Ha en bra helg
Kramar
AnnaMaria

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Ha en bra helg på jobbet. Jag brukar jobba helger ganska ofta men denna helg är jag ledig.
Det som är bra med helgjobb är att få vara ledig på vardagen. Det kan kännas lyxigt det med.
Kram Madeleine

Tulipa sa...

Hej Anna!

Finurlig liten godisätare där...en alternativ papperskorg kan vara bra?! *hihi*...
Nej, vi ska inte till Mallorca i år, vi har inte ens tänkt så långt som sommarsemester... men det borde man ju nu...
Vi får se vad det blir!
Att komma utomlands är ju alltid ett äventyr och barnen pratar fortfarande om Mallorca i termerna "vi kan väl åka dit igen!"

Trevlig helg, med jobb och allt!

Kram Mariette

Zinkhjärtat ♥ sa...

Riktigt fint med äggkopparna i korgen! Det ser så snyggt ut på din hylla:)
Stor Kram Annelie ♥

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilka fina saker du fått tag på!

Ha en trevlig helg!

Kram Annica

Norregård sa...

Hej!!!
Ha en bra helg trots jobb;o)
Så skönt med fredag!!! Tror nog att det hinns med något inlägg från Dig...:o)

Kram Malin

Madame Edith sa...

Vilken jättemysig blogg du har. Trevlig helg!

Vintage House sa...

Hej
Så fin saltkar.
Älskar den stilen på den..
Ha en fin helg trots jobb
kram
sandra

Unknown sa...

Hej!
Vilka fina saker du har fyndat :)! Hopas du får en bra helg trots jobb, men håller med att det är ett annat sätt att jobba på helger kan va riktigt mysigt ibland ( jobbar också inom vården).
Kram johanna

LOPPISLIV sa...

Wow vilka fina fynd du gjort, Salt porslinsburken är superfin, jag har två liknande, en i plåt och en i porslin, funderar på att sätta den en i toaletten och ha fotsalt i :-) Och äkta gammal luffarslöjd, det är ju bara såååå fint. Härliga bilder Anna, du har så fint så jag blir alldeles matt...ha ha Trevlig helg. Kram P

Lilla Brödhult sa...

Vilka fina fynd du gjort.Gammal luffarslöjd är så charmigt och fint. Saltburken är oxå jättefin.
Trevlig helg Kram Helene

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ANNA!

Jätte fint har du hittat!
Jag är så sugen att jag ska göra ett försök till handla på tradera!
Ska du till Maries butik?
Så mycket fint hon har fått in!
Har du någon rast eller så vid 11 ?

Så du jobbar hela helgen?
Vi är friska jippi hurraaa!

Kanske vi kan försöka ses!
Hur jobbar du imorgon?
Kanske en fika hos oss?
Våra goda vänner kom aldrig, nu var det deras tur att vara sjuka :(

Ha det gott!

Kram Sirpa

Härligt hemma sa...

Hej!! Underbart porslin :). Angående tavlan så tror jag du kan söka på par courrier så ska den finnas i deras närbutik!! Hoppas du får en riktigt skön helg!! Kramar Madeleine

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fina saker du fyndat, korgen med äggkopparna är superfin!

Hoppas du får en fin helg!

Kram Jenny

Källeboda lantliv sa...

jättefina saker du fyndat ...jag får inspiration av din vita hylla ...vi hade också tänkt att byta ut vår hylla i köket ...den är lite för modern ...så var inte mina tankar från början ...tack ! för tipset ...hälsn jeanette.kallebodalantliv

Camillas vita villa sa...

Hej!
Såå snyggt allt är.
Tack för all inspiration.
Kram
Camilla

Related Posts with Thumbnails