torsdag 24 mars 2011

En värmande vårsol och krossat glas!



Här har ni en som njuter av vårsolen. Här kan han ligga i timmar tills solen försvinner bakom knuten.

 


Ser ni att den saknar något......ja, det tyckte jag med när jag såg den. Glaset som ska vara i var plötsligt borta. Föresten var hela lyktan borta men vi hittad den i lekstugan. Där inne låg den bland många glasbitar och en hammare!
Vi förstod vem den skyldige var, den minste i familjen, Jacob på snart 5 år.
När vi skulle tillrättavisa honom och få en förklaring så tänkte vi nu gäller det att vara så pedagogiska som möjligt. Nu skulle han lära sig för alltid att man inte krossar glas.

Han lade huvudet lite på sné och sa: men jag gjorde som han på tv, Eric Saade du vet, han som sjunger så bra och så krossar han glas........vad ska man säga:)

 



Annars fortsätter sjukstugan här hemma, två till har fått eländet och jag känner mig forfarande risig.

Tack för alla krya på hälsningar, de värmer!

24 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja vad säger man, inte mycket, din kille hade ju bara gjort som idolen. Så skönt han ligger i solen vovven, härlig bild.
Krya på er
Kramar
AnnaMaria

Dessie sa...

Ja det finns nog inte mycket svårare än att försöka tillrättavisa en 5-åring. Det slutar ofta med att man står där med långnäsa och svar på tal. =)
Men roliga är dom trots deras lite tokiga ideér ibland. *fniss*
Vilken tjusig vovve ni har. Jag skulle också vilja sitta precis så där till solen försvann. En riktig livsnjutare.

Krya på er.

Kram Dessie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hi hi... tänk att barnen alltid på något mystiskt sätt lyckas ta udden av dessa situationer med helt rätt kommentar..

Jag skulle gärna byta plats med soldyrkarn på bron, ser så härligt ut.

Jag tillbringar dagen inomhus idag med en liten sjukling.

Ha det gott, hälsningar monica

Vintage House sa...

Hej
vilken goding ja de har verkligen livlig fantasti.
Mina killar tycker oxå om Eric Saade.
Så härligt det ser ut att ligga där så skönt ute:)
krya på ER
kram
sandra

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Anna!
Ser så fint ut på verandan o hunden verkar stortrivas vår lilla hund bor hels ute också!

Här hemma har vi också haft sjukdomar hoppas det är över snart längtar till sommarn

Krya på dig
må så gott

kram Tina

Vita huset 28 sa...

Ha ha vilken sötnos! Vad säger man då :)

Krya på er
KRam Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Hihi vilket svar han kom med ;o)
Ha en underbar torsdag!
Kram/Lena

hemma hos lilla mej sa...

Hihi vilket svar han kom med.Ja vad säjer man?Ha en underbar dag.Vårkramar Rita ♥

Mina drömmars hus sa...

He he....
Kryapåerkramar
AC

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Höhö, vilka idéer dom har dom små!!

Nilla sa...

Åh, tror jag ska bli hund i nästa liv och bli en riktig livsnjutare på heltid. :)
Fast jag skulle kunna tänka mig andra ät- och hälsningsvanor. :)

Ha de bäst och krya på er.
Nilla

AbluMoo sa...

Nydelige hunden! :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad skönt för vovven att få ligga och sola så där. Min ena katt letar solfläckar hela dagarna han med och kan ligga hur länge som helst.

Ja, vad säger man när Eric Saade har ställt till det så. Roliga barn

Kram Teres

Tulipa sa...

Hej Anna!
Tusen tack för din jättegoa hälsning!
Jag blev så glad!

Vilken finurlig liten kille..*ler*...Jag kan säga att vår 6-åring går och sjunger Eric Saade hela tiden, får väl hoppas att han inte ska krossa glas också!

Krya på er, hos oss var barnen sjuka för några dagar sedan...

Stor kram Mariette

Villa Humlebo sa...

Ja, herregud!
Vad säger man då..!? =)hihi..
Härliga ungar! ♥

Kram Mia

Anna sa...

Men vilken söt vovve, är uppvuxen med Golden, de är så fina hundar!!

Anna

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Såå härlig bild på din söta solande hund:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

majra1 sa...

Ja den där Erik Saade har ställt till det för oss också!
Lillebror snart 4 år ääälskar låten och vill gärna ha nåt att krossa när han lyssnar! :D Har förklarat att det är en maskin som krossar glasen annars skulle det bli ambulans.. Han förstår och säger att ja han fick ju glas i ögat. Så han har krossat bla majskrokar. ;)
Hoppas ni slipper fler incidenter. :)

Mari

Livet på Vestergård sa...

Det gäller att ha svar på tal :)
Ser skönt ut där i solen så jag förstår att vovven mår bra.
Kram Kicki

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anna!

Tur att det bara var en lykta som rök ;)

Men vad go eran hund är! ♥ Jag och dottern satt och tittade efter hundar på datorna för en stund sen, och jag vill ha en golden ret. (ljus som er hund) och dottern vill ha en pytteliten hund te x malteser/chihuaua/papillon..haha, det blir inte lätt att komma överens ;)

Kraaam
Mia

Åsa sa...

förstår att er hund trivs på verandan i solen,det skulle jag också göra :)... krya på er nu så ni också får krya på er i solen
kram Åsa

dagdrömmar i vitt sa...

Hihi vad gulliga barn kan vara. En liten Emil :)

Kramkram / Nettan

Livet på landet sa...

Haha, barn vet precis hur de ska göra för att få en att smälta!
Hunden ser ut att ha det supermysigt där ute på trappen!
Min lilla hund är likadan, njuter som bara den av solens härliga strålar:)

Kram Helena

Marica sa...

Hi Hi det låter som J det :) Och vad säger man lixom, när de lägger huvudet på sne så att hjärtat smälter!
Krya på dig!!!

Related Posts with Thumbnails