måndag 21 mars 2011

Jag längtar hit....





Nu längtar jag tills snön är borta. Nu vill jag börja använda vårskor och vårjacka. Shoppinglusten väcks till liv :) Fast den har jag i och för sig jämt....
Det finns så mycket fint i butikerna nu.







Denna beställde jag från Din sko. Smidigt, hade tittat på dem i affären men kunde inte bestämma mig. När jag kom hem och hade funderat lite så beställde jag dem och det kostade inget extra, ingen frakt. Smidigt när man har skobutiken tre mil bort.




Dottern beställde de här (Obs! användes endast torra fina dagar:)


Har ni några fina vårtips?

23 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Härligt att längta. Hemma är det långt kvar till barmark. Har nog 40 cm snö kvar i trädgården. Kom ju 30 nya ;(
Får hoppas att dom utlovade +graderna i veckan stämmer.
Sitter nu på jobbresa i Stockholm. Kram.

Fröken Agnes sa...

Hej!

Ja, nu längtar man verkligen efter lättare kläder och skor! Underbar tid som väntar :))

Hoppas du får en fin dag!

Kram Jenny

Livet på Vestergård sa...

Så skönt att veta att våren snart är här. Vårkläder längtar jag med efter att få börja använda. Tjuvstartade lite och hade vårjackan på i gårkväll när jag var på konsert :)
Kram Kicki

Mina drömmars hus sa...

Snart så...då står vi där och undrar vart snön tog vägen. Det brukar gå fort när det väl kommer igång.
Nu är det egentligen som allra bäst. Allt härligt är framför oss.
Kram och ha en bra början på veckan.
AC

johanna sa...

Å vad man längtar!!!
Fick du mitt mail?
Kram

skogslunden sa...

Oj, vilken vacker bild den översta!!! Där vill man sitta med en kopp kaffe och höra fågelkvittret...:)
Hälsningar Jennie

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag såg att tygskorna har kommit till butikerna nu och jag måste köpa mig ett par svarta och ett par vita snart innan de tar slut. Det brukar vara åtgång på dem. Jag älskar vita tygskor, de passar så fint till allt

Kram Teres

rustik charm sa...

Hej Anna.
Å jag längtar jag med:)Så sugen på att fixa våran altan, eller om det nu heter veranda...Vet du skillnade?Bild finns på bloggen nu:)

Fina skor, gillar dom vita:)
Ha en bra dag.
Kram Kristina

dagdrömmar i vitt sa...

Jättesnygga skor. Jag köpte ett par liknande för några veckor sedan på Din sko, de är i ljus kanvas och lite nättare sula. Tänkte vänta med att använda dem tills det blev vår men de har använts flitigt. Har till och med tvättat dem i maskinen en gång. Och de blev som nya. Jag stoppar ner en söt benvärmare med spets och sidenband, som sticker upp lite grann.
Ha en skön dag
kramkram / Nettan

Jenny sa...

Fina skor! Kanske ska ta och titta på såna när jag är på stan nån dag :)Det ska bli så skönt när de sopas på gatorna. Kommer ihåg när man var liten och fick ta träskorna och hoppa hopprep :)
Ha en skön måndag, kram Jenny

Charlotta sa...

Vilken fantastisk miljö att bara kliva ut till med en tidning och en kopp kaffe!

irene sa...

Tittade på skorna i går...Tror det blir ett par till mej också...
Här är snöen borta! Hoppas du ochså får vår!
ha en fin uke!

Klem Irene

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Nu har jag haft lite tid för bloggen några minuter, en hel vecka sen sist jag hade tid att sätta på datorn! Mammalivet tar verkligen mer tid än vad man tror.. Särskilt när sambon åker på resa till åre och lämnar mig med barn och hund.. =) Så fint du visar och så härliga våriga pynt du har med kvistar och annat. Såg att du också funderar på loppis, jag med.. men vet inte när jag ska hinna. Vi kanske kunde ordna en ihop? Ha det gott!Kram /Anna

Unknown sa...

Hej!
Längtar också tills man får ta på sig lite lättare kläder, uppvikta chinos, skinnjacka och sneakers blir det så fort vädret tillåter:)!

Ha en bra början på veckan.
Kram johanna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna

Min vårjacka har kommit fram :)
Jag var också i Skövde och shoppade lite och hittade så mycket fint Euro skor hade så mycket fint.
Fina skor från VacaBond mm.
Converse till Ida hittade jag också.
Mycket Marint blev det...

Nu måste jag fortsätta att fixa. Sirpa ät i farten. Ida ska få ett rum nu :)

Ha en fin måndag

Kram Sirpa

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Man väntar o längtar efter den underbara våren!
Fick allt ett litet smakprov i helgen!

Hoppas du fått en fin start på veckan!
Kram Annica

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen! :)

Och jag för min skuld för dig! :(
Behöver du ljus?
Jag ska åka till Jönköping här i veckan :)

Ha det !

Kram

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ja nu önskar man att man kunde knäppa med fingrarna och så försvann snön!!

Min lantliga dröm sa...

Hej!

Längtar också till vårskor och kanske bara en liten tjockare tröja istället för jacka. Är en härlig känsla när man får använda sina nya vårskor, stegen blir mycket lättare :)

Ha det så bra!
Kram Ulrika

JACQUELINE sa...

AMAZING BLOG!!!

greetings from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/

Livet på Vestergård sa...

Hej igen! Mina stövlar är Vagabond. Jag har sett att ellos också har några liknande.

Marie sa...

Visst längtar man!!! Det var ju inte lite snö vi fick heller häromdagen, hihi. Men idag har faktiskt en hel del töat bort, skönt! Snygga skor, måste också införskaffa mig nya vårskor!

Kram Kram
Marie

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Ok... Ville bara kolla.
Men jag kanske får åka förbi och lämna...
Eller ?

Ha det gott!

Nu ska jag fortsätta att fixa rummet.
Vad tyckte ni om stellas lekland?

Kram

Related Posts with Thumbnails